• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantallen berekenen op basis van lijst in ander werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmad

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2003
Berichten
55
Graag zou ik willen weten welke formule ik moet aanmaken voor de volgende kwestie.

Zie bijgaand voorbeeld
Op blad 1 is een lijst opgenomen met medewerkers en een overzicht van dagen.
Op blad 2 is de produktie van deze medewerkers opgenomen waarbij in kolom 1 het nummer van de brief staat die zij hebben behandeld, in kolom 2 de naam van de medewerker en in kolom 3 de dag waarop zij de brief hebben afgedaan.

Nu wil ik graag dat op blad de produktie per medewerker en per dag wordt vermeld.

Hoe kan ik dit oplossen?

Bij voorbaat mijn dank voor jullie reacties.

Maurice
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    9 KB · Weergaven: 25
Wat versta je onder 'productie'? Het aantal behandelde brieven?
 
Zie bijlage, met draaitabel. Voldoet dit?

Bekijk bijlage voorbeeld (AC).xlsx

Kan ook met formules (kopiëren in cel B2 en doortrekken)
Code:
=SOMPRODUCT((Blad2!$B$2:$B$200=$A2)*(Blad2!$C$2:$C$200=B$1))
of
Code:
=AANTALLEN.ALS(Blad2!$B$2:$B$200;$A2;Blad2!$C$2:$C$200;B$1)
 
Laatst bewerkt:
Even een korte aanvulling:
met productie bedoel ik inderdaad het aantal afgehandelde brieven.

Een draaitabel is inderdaad mogelijk maar in het werkblad komen naast de gegevens die nu in het voorbeeldbestand in blad 1 staan, ook nog andere gegevens. In de derde kolom staat bijvoorbeeld de verwachtte productie en er is een kolom waarin de productie per week is opgenomen. Een draaitabel is daardoor volgens mij niet mogelijk.
 
Waarom zou een draaitabel dan niet mogelijk zijn? Je kan kiezen welke gegevens je hierin laat zien.

Wellicht kan je je voorbeeldbestand aanpassen zodat het representatief wordt... dan kijken we nogmaals.
 
ik heb een tweede bestand toegevoegd.
 

Bijlagen

  • Map2.xlsx
    13,3 KB · Weergaven: 28
Ik zie het.

Als je deze opmaak wilt handhaven, kun je het beste denk ik één van de formules uit post #3 gebruiken. Deze werken ook prima.
 
Zo, vanochtend even de tijd genomen om de formules uit post #3 te testen en het is gelukt.

AlexCEL, van harte bedankt voor je hulp!

Maurice
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan