Outlook openen via Chrome

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebe1938

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2014
Berichten
15
Als ik via een e-mail op een link klik, opent de betreffende website met Chrome. Dan staat daar vaak een e-mail adres in voor informatie.
Als ik dan daarop klik, wordt NIET mijn outlook programma geopend, zoal voorheen, maar opent opnieuw Chrome met de gebuikelijk homepage van Chrome

Hoe kan ik dit weer goed krijgen, zodat Outlook dan opent en niet Chrome ?

Gerard
 
Plak het volgende in de adresbalk van Chrome, druk op Enter en laat ons zien wat er dan te zien is:
chrome://settings/handlers
Als het goed is zie je de mailto handler, kijk of je daar in het pull down menu kunt kiezen voor Outlook (of Microsoft Outlook etc.)

Verdere tips en informatie (lang niet allemaal op gebruik van Outlook als mailprogramma geënt(!)) staan hier

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Tijs,
Heb ik gedaan, maar zie nergens daar een "Mailto" handler
Ik krijg dan "Active protocolhandlers" met een leeg lijstje eronder; als ik dat sluit krijg ik allerhande instellingen, maar geen mailto
 
Heb je MS Outlook in Windows ingesteld als standaardprogramma ?

Start -> Standaardprogramma's -> Uw standaardprogramma's instellen -> MS Outlook -> dit programma als standaard instellen.
 
Hier nagespeeld, en inderdaad krijg ik ook geen lijst te zien.

Ok,doe eens het volgende (=laat ons zien waar mailto aan gekoppeld is):
Start cmd.exe
Type in het cmd-venster en druk op Enter:
ftype mailto

Bij mij komt er dan (oude versie Outlook, namelijk Outlook 2007):
mailto="C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\OUTLOOK.EXE" -c IPM.Note /m "%1"
en die werkt (oftewel: Outlook wordt gestart met nieuw e-mailbericht etc.)

Achtergrond wat mailto links op websites zijn: hier

EDIT, toevoeging: Wat gast0205 gepost heeft in posting #4 gaat over hetzelfde. Check dus eerst zijn tip en als het dan (nog) niet werkt, laat de uitvoer van ftype mailto zien zoals het dán staat.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Fokke en dnties: MS Outlook staat ingesteld als mijn standaard e-maail programma, dat heb ik gecontroleerd op de door jullie aangegeven wijze.

Gerard
 
De naam is gast0205, niet Fokke.

Heeft het instellen van MS Outlook als standaardprogramma ook jouw probleem opgelost ?
 
Check ook of in inetcpl.cpl -> tabblad Programma's ook Microsoft Outlook als standaardprogramma is ingesteld, minstens bij e-Mail.

Tijs.
 
gast0205 : Probleem nog niet opgelost
dnties: wat is inetcpl.cpl, waar vind ik dat ? Tabblad programma's ?
 
Je kunt het gewoon intypen, dan vindt Windows die vanzelf.
Alternatieven zijn:
a. [Windows-toets]+R toetscombinatie -> inetcpl.cpl en daarna op OK klikken.
b. Een snelkoppeling te maken op je bureaublad naar inetcpl.cpl en die dubbelklikken.
c. Internet Explorer starten, op het "tandwieltje" klikken (rechts boven) en kiezen voor Internet-opties.

Tijs.
 
Chrome

Tijs,

Als ik daar kijk, dan staat er ook Outlook, maar als ik in een mail op een link naar een website klik, dan opent I.E. niet maar Chrome
 
Zucht... Dat is toch iets heel anders? Een normale weblink in een mail is toch niet hetzelfde als een mailto link?

Maar goed, probeer het eens om te zetten naar een alternatief (dus even NIET Microsoft Outlook), dan net zolang OK klikken totdat je eruit bent, dan weer inetcpl.cpl starten en e-mail en andere toepassingsinstellingen weer omzetten naar Microsoft Outlook.

Tijs.
 
Misschien zge ik het niet duidelijk; nog even in mijn eigen woorden:
Als ik een mail ontvang (in Outlook) die verwijst naar een website en ik klik op die link, wordt die website met Chrome geopend (hoewel ik zelf nog altijd I.E. gebruik)
Als dan op die website een mailadres staat om een mail aan de beheerder van de website te sturen en ik klik op dat mailadres opent Chrome opnieuw met een homepage en opent NIET Outlook
 
Ja, dus precies wat ik schreef:
a. Een normale weblink (dus een http:// danwel https:// link) wordt geopend in Google Chrome. Voorbeeld: http://www.helpmij.nl
b. Een mailto link (dus een mailto: link)wordt geopend in Google Chrome, alhoewel je wilt hebben dat Microsoft Outlook wordt geopend. Voorbeeld: mailto:gebruiker@provider.nl

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Overigens: Als je wilt dat normale weblinks in Internet Explorer worden geopend, dan inetcpl.cpl starten -> tabblad Programma's -> Knop "Als standaard instellen"

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan