Laptop laadt niet volledig op

Status
Niet open voor verdere reacties.

RJboek8

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jul 2016
Berichten
1
Een week geleden heb ik een Peaq PNB C2015 I5N1 gekochg bij de Mediamarkt. Bij het opladen geeft de laptop aan nog zoveel minuten tot volledig opgeladen, maar hij blijft bij zo'n 93% steken. Ik kan hem uren aan de lader laten zitten, maar het lampje blijft rood en tot 100% komt hij niet. Waar kan dit aan liggen? En is dit te verhelpen, zodat het lampje gewoon wit wordt en ik zeker weet dat de accu volledig is opgeladen?

In de winkel is de laptop startklaar gemaakt en draait op windows 10. Ik heb zelf nog geen instellingen gewijzigd.
 
Welkom bij de Helpmij.

Misschien is het handig om eerst even de mediamarkt te bellen?
 
Dat zou kunnen komen door de "Desktop Modus."
Dit is een voorziening die verhinderd dat de batterij ver opgeladen wordt om een lange levensduur te garanderen.

Bij Lithium batterijen is het zo dat deze aanmerkelijk langer en dus eigenlijk ook beter werken wanneer die niet lang verder zijn opgeladen dan gemiddeld ongeveer 74 procent (bron:Internet). Het is echter wel nodig voor lange levensduur om lithium cellen af en toe tot aan honderd procent op te laden maar op een niveau van 100 procent opgeladen houden is verkeerd. Dit zijn alleen de aanbevolen maximum waarden.

Klik maar eens rechts op het batterij icoon in de system tray. Misschien zijn daar batterij spaar opties te vinden. Klik in de batterij meter dialoog op de "Desktop modus" tab. Selecteer deze optie om het verstandig opladen te verhinderen. Kies vervolgens OK en Toepassen. Ik kan niet spreken voor alle laptops. Je zou deze functie op een andere manier kunnen vinden. In ieder geval veel plezier met de aankoop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan