Public IP adres veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

FOULLS

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jul 2016
Berichten
1
Ik wil graag mijn Public IP adres veranderen omdat laatst een IP lijst van 120 mensen in een community waar ik in zit is geleaked....
Nu sta ik daar dus ook op.
Nu word ik af en toe Ge ''DDoSed'' of met DDoS bedreigd.

Ik heb al een paar filmpjes op Youtube gezien maar mijn probleem is dat ik mijn MAC adres niet kan veranderen (Denk ik).
Nu heb ik ziggo ook al gebeld; Bij een vriend van me (die er ook bij stond) Hebben ze het zonder probleem veranderd. Bij mij zei die man "Je IP Adres is net zoals een huis, als je verhuist krijg je een nieuw IP maar je kan niet je huis verhuizen voor een nieuw ip"
Wat kan ik nu nog doen om me public IP te laten veranderen?
 
Gaat Ziggo je niet (bewust) mee helpen, want je hebt een privé abonnement. Anders gesteld: Ziggo kan het (zonder jouw toestemming etc.) wijzigen omdat jij er niets over te zeggen hebt.
Zo'n wijziging zal Ziggo doen als er een netwerktechnische noodzaak voor is, niet omdat jij het vraagt (behalve misschien uit coulance/goede wil).

Wat je kunt proberen is om te zien of je toevallig een ander ip-adres krijgt als je de Ziggo (router-)modem herstart. Beste is nog om de Ziggo (router-)modem zo lang mogelijk uit te laten (bijv. 24 uur of (minstens) een hele nacht). Verder kun je niets doen: De Internet-apparatuur is van Ziggo, dus (áls Ziggo hier al iets mee doet): Het MAC adres van de apparatuur is vast.

Overigens zijn de meeste abonnees van Ziggo/UPC juist blij dat hun ip-adres niet regelmatig wordt omgegooid, maar in jouw geval dus ongunstig.
Je zou je ook eens kunnen afvragen waarom (behalve voor normale logging van website) die community blijkbaar actief bijhoudt van welk ip-adres je vandaan komt. Vanwege privacy vind ik dat een slechte zaak, maar daarmee ben je natuurlijk niet geholpen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
nu eeste vraag is je systeem is

nu volgend kan je doen is als je er +/-700 euro voor over hebt een hardware firewall ertussen zetten fortinet of een stuk uit een falling zoeken of ook een sumicom kan je ombouwen maar dan is er wat kennis vereist

community is het een gemeenschappelijke internet dan kan je de volledig internet afblocken .

heb je zijn rang al kunnen opmerkten of een vermoeden wie er achter zou kunnen zitten.
Zet een val op en misleid als je je niet kan verdedigen
wat kan je doen is.
je verwijdert elk stukje op je bureau blad en je zet een screenshot van de login . nu wat gebeurt er men heeft niet onmiddelijk door dat je al in windows /linux zit en zien zo de balk over het hoofd en denken dat ze moeten inloggen en lijkt uw systeem beveiligd.
helpt niet tegen een dos aanval maar ik geef het mee.
je kan ook een virual box of virtuele ps gaan gebruiken en die een ander ip gaan geven en via die dan op internet gaan dus je pc afschermen via interne firewall en enkel je virtuele op internet laten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan