TP-link N750 Model TL-WDR4300

Status
Niet open voor verdere reacties.

jblommerde

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
Berichten
282
Goede middag helpers....

Vraag : Ik heb als modem-router de Experiabox van KPN. Hier heb ik een switch op aangesloten en vervolgens verdeeld over wat aansluitpunten EN een eminent routertje.
Ik krijg van beide een wireless signaal en kan dus via beide routers draadloos internet op.
Nu de brandende vraag....wij hebben onlangs een mooi groot tuinhuis gezet en daar heb ik nog een router voor gekocht; de bovengenoemde TP-link.
Ik wil deze graag als access-point in mijn tuinhuis gebruiken zodat ik ook hier een goed draadloos signaal heb. Echter dat krijg ik niet voor elkaar.
Kan iemand mij uitleggen wat de stappen zijn die ik moet ondernemen om wel een draadloos signaal te krijgen en dus ook gewoon op internet kan ????

Alvast bedankt voor het meedenken......
 
Dit apparaat dus.

a. Ligt er een netwerkkabel naar dat tuinhuis? En waar is die (in het woonhuis) op aangesloten? [Experiabox of Eminent router]?
b. Je praat over accesspoint, maar de TP-Link is een breedband router. Lijkt me sterk dat je de Eminent (die ook een router is) als accesspoint hebt ingericht, dus...
Moet de TP-Link een accesspoint zijn of is het genoeg dat hij router is?
c. De TP-Link gebruikt (standaard) het 192.168.0.x LAN ip-netwerk. De Experiabox gebruikt standaard 192.168.2.x LAN ip-netwerk.
Dus er is geen conflict als je de TP-Link als router gebruikt als die aan de Experiabox is aangesloten. Welk LAN ip-netwerk de Eminent gebruikt weten we niet, want je meldt niets over die router (geen type-aanduiding etc.)
d. Handleiding van de TP-Link: hier, dus sluit de ene WAN aansluiting van de TP-Link aan op een van de LAN aansluitingen van de Experiabox en sluit daarna een pc/laptop aan aan 1 van de LAN poorten. Dan kun je met
http://192.168.0.1 naar de configuratie-pagina gaan, waar je voor inlognaam en wachtwoord admin invult.
Tijdens de Quick Setup kun je de WAN connection-type gewoon op Auto-detect laten staan en Next klikken.
Bij het MAC cloning gedeelte kun je gewoon No kiezen
Daarna de wifi instellingen doen. Daar zul je wel ervaring mee hebben.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Beste Tijs,

Ik denk dat je me op een goed spoor zet....even je vragen beantwoorden:
A) Aan de Experiabox zit een switch, vanuit die switch loopt een speciale "buiten"UTP kabel naar mijn schuur.
In mijn schuur staat dan vervolgens ook weer een switch en die gaat bekabeld naar een
Ander type TP-link TL-WR841N (300mbps) (dit had ik je dus verkeerd verteld....GEEN Eminent !! Sorry
voor de misleiding).
B) Wellicht is het veel beter deze TP-link te vervangen door de andere...de breedbandrouter TL-WDR3400 ?
Het gaat er mij om een groter en wellicht beter bereik te hebben.

Bedankt overigens voor de gebruikershandleiding !!!
 
Het is koffiedik kijken welk apparaat waar zou moeten komen, want we weten niets van je huis en de plaatsing van alles daar in.
Wel lijkt het me dat de WDR4300 een groter bereik zou kunnen hebben dan de TL-WR841N (o.b.v. aantal antennes), dus als dat gunstiger voor je is dan zou je plaatsing van beiden kunnen omdraaien.

Als ik het goed begrijp zitten er alleen 2 switches tussen de TP-link routers en de Experiabox, dus ik verwacht geen (ip netwerk)problemen als je de WDR4300 als draadloze breedband router configureert m.b.v. Quick Setup.

Tijs.
 
Goede tip Thijs.
Ik zet de goede TP link als 1e en de wat mindere als 2e.
Het is inderdaad zo dat er 2 switches tussen experiabox en beide tp-links staan...dit om voorheen makkelijker bedraad te kunnen internetter.
Nu zal het hoofdzakelijk WiFi gaan worden.
Hartelijk dank...ga er maar van uit dat het gaat werken....
 
Nog even een puntje van orde: De WDR4300 heeft zowel wifi op de 2,4 Ghz band als op de 5 Ghz band. Als je op beide banden wifi instelt (dus niet alleen op de 2,4 Ghz band), geef de 2 nieuwe wifi netwerken niet dezelfde naam, maar 2 verschillende, zodat je bij de selectie geen problemen ondervindt. Zet (bijv.) in de naam van het 5 Ghz wifi netwerk er 5Ghz voor.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Geweldig Tijs, heel goed idee !!
Perfect zo iemand die je tot in de puntjes helpt !!!
Hartelijk dank. Ga het zsm allemaal proberen te realiseren....hoor je niets meer.....dan werkt het !!!!!
Nogmaals bedankt !!
Groetjes Jac
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan