Aan/uit knop reageert niet....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Drummert

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2005
Berichten
66
Hallo,

de aan/uit knop van mijn desktop computer reageert niet. PC gaat dus niet aan. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Hoor graag.
 
gewoon lang drukken op de aan/uit knop meestal hoor je een klik
dan kort druken anders batterij lossen en net spanning weg voor +/-15min
het LIJKT een manier om mensen aan te zetten het toestel te vermenken.
 
Even de 220V kabel van de voeding afkoppelen, paar keer op de Aan . Uit-knop drukken en daarna de 220V weer aansluiten.
Reageert de schakelaar dan nog niet => zekering in de voeding defect of de voeding zelf of je moederbord is overleden..
 
Hallo, ik heb alle mogelijkheden geprobeerd, maar de compu geeft geen kik. Hoe kan ik er nu achter komen of het aan mijn moederboard ligt of aan de voeding (deze laatste is trouwens vrij nieuw). Of kan het nog aan iets anders liggen?
 
Ben je in de mogelijkheid om als test een andere voeding te gebruiken ?
 
Misschien dat de connector van je aan en uitknop eraf is. Dus open je pc, open de voorkant (geen idee wat voor een desktop het is, maar soms moet je ook de voorkant eraf halen), zoek de aan/uitknop, bekijk de bedrading waar die naar toe loopt naar het moederbord.
Kijk vooral ook de aansluiting op de aan/uitknop zelf, wie weet is die eraf, en anders op het moederbord.

Is dit trouwens zomaar opeens dat de aan/uitknop het niet meer doet? Heeft het altijd wel gewerkt?
 
Hallo,
Al jullie optie's geprobeerd:
met een andere voeding gaat ie ook niet aan -> dus aan mijn eigen voeding kan het niet liggen.
Aan/Uit knop op de (desktop)kast kan ik slecht bij komen. heb op moerderboardzijde de pinnetjes met elkaar verbonden die voor de opstart "vonk" moeten zorgen. Hiermee kun je de PC opstarten zonder deze knop. Ik weet dat dit werkt, want dat heb ik vaker gedaan. Maar ook hier geen resultaat helaas.
De enige conclusie die ik nu nog kan trekken is dat mijn moederboard de geest heeft gegeven.....(maar is dan ook mijn processor naar de maan??)
iemand nog andere conclusies? opties?

Alvast bedankt.
 
Welk merk en type voeding heb je precies?
Welk moederbord en processor?
Welke videokaart?
 
Aan/Uit knop op de (desktop)kast kan ik slecht bij komen. heb op moerderboardzijde de pinnetjes met elkaar verbonden die voor de opstart "vonk" moeten zorgen. Hiermee kun je de PC opstarten zonder deze knop. Ik weet dat dit werkt, want dat heb ik vaker gedaan. Maar ook hier geen resultaat helaas.

Weet je zeker dat die pinnetjes op de juiste plek zitten op het moederbord? Je zou niet de eerste zijn. ;)
En toch ook maar eens kijken naar de aansluiting op de aan/uitknop. Ook al kan je daar moeilijk bij, het kan best zijn dat die eraf is geraakt. Dan kan je de pinnetjes met elkaar verbinden wat je wilt, dan gaat het echt niet werken.

ps. geeft het moederbord helemaal geen piepjes? En anders eens doormeten. http://www.ehow.com/how_4431298_test-computer-motherboard.html
en kijk eens of er geen condensatoren zijn opgeblazen ;-)
 
Laatst bewerkt:
En toch ook maar eens kijken naar de aansluiting op de aan/uitknop. Ook al kan je daar moeilijk bij, het kan best zijn dat die eraf is geraakt. Dan kan je de pinnetjes met elkaar verbinden wat je wilt, dan gaat het echt niet werken.
[/url]


De juiste pinnetjes doorverbinden werkt prima hoor...
 
Het kan toch zijn dat de aan/uit knop kapot is? En de kabeltjes moeten toch aan de aan/uitknop zitten? Stel dat die eraf zijn, of niet meer goed zitten.
En wat als hij de verkeerde pinnetjes door verbindt?

Nou ja, het kan aan veel dingen liggen natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Dat is iets anders allemaal.
Maar als je de juiste pinnetjes doorverbindt, start de pc keurig netjes op als er niets kapot is, daar is geen aan/uit knop voor nodig
 
Bedankt voor het meedenken!
MoBo is MSI Z77A-g43 gaming motherboard in een MSI Game PC Intel i5-3570/8GB/MSI650GTX/128GB SSD
Voering : Ewent 600 Watt
(ik dacht overigens dat ik de specs van deze PC al eens een keer aan mijn profiel had toegevoegd)
Moederboard geeft ook geen piepjes. ook heb ik de batterij op het MOBO er al een keer uit gehaald.
De ehow video over mobo doormeten laat geen degelijke video zien (?). Maar als daar meetapparatuur zoals een spanningsmeter voor nodig is dan heb ik dat niet zo snel voor handen

Ik weet 100% zeker welke pinnetjes ik met elkaar door moet verbinden om 'm zonder aan/uit-knop aan te zetten (heeft zich al eerder bewezen :)) (sorry femke)

ben niet iemand die snel opgeeft, maar heb mezelf al betrapte op het zoeken naar nieuwe mobo's en aanverwanten.....
 
Laatst bewerkt:
Een voeding van net 3 tientjes belooft op zich niet veel goeds natuurlijk...
Kan zo snel geen reviews vinden, maar ik heb nog nooit een goede stabiele voeding kunnen vinden voor dat geld.

Zou dus kunnen dat het daar toch aan ligt, maar...
Je hebt het ook met een andere voeding geprobeerd zeg je.
De vraag is of "die andere voeding" ook een peppi en kokki voeding is, of een degelijke goede A-merk voeding
 
oke, oke. een Ewent voeding van 4 tientjes van de mediamarkt gaat natuurlijk niet vrijuit. De andere voering was (toevallig) van hetzelfde merk (nieuw uit de doos!). Blijft dan toch frappant dat beide peppie en kokkie voedingen het niet zouden doen. ofwel: misschien is de voeding niet suittable for the job, maar dan moet bij een hagelnieuwe er in ieder geval IETS gaan draaien, lijkt me toch. Daarbij gebeurde ook helemaal niks....
 
Klinkt logisch, maar toch zou ik, voordat ik andere nieuwe hardware ging aanschaffen, proberen op te starten met een voeding waarvan 100% zeker is, dat deze goed en toereikend is.
gewoon voor de zekerheid.....
 
Nu geprobeerd met een gloednieuwe Sharkoon 650 watt voeding, maar helaas hierbij geen resultaat.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan