Dell laptop pakt sd-kaart niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

NiekMussche

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mei 2016
Berichten
0
Hallo,

Ik heb problemen met mijn SD-kaartje in mijn Dell M6700.
Als ik hem er in stop, komt er geen reactie. Dit is bij elk kaartje.

Heeft iemand de oplossing?

Groeten Niek
 
Eerst maar eens gaan kijken in Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ) of misschien (o.a.) je cardreader nog geen driver heeft.
Staat alles echter goed (geen apparaten met een "pijltje naar beneden" ervoor (van uitgeschakeld) of geel uitroepteken (van geen driver), dan zijn er een paar dingen waar je naar kunt kijken:
a. Mogelijk is je cardreader niet compatible met de SD-kaartjes die je gebruikt. Er is nogal een verschil tussen SD, SDHC en SDXC, en (vooral) oudere laptops kunnen (bijv.) slechts met SD overweg maar niet met de andere types.
b. [Zal wel niet helpen, want ik verwacht dat a. aan de hand is.] Soms krijgt een ingestoken SD kaart geen schijfletter. In dat geval eens in Schijfbeheer gaan kijken of (in het onderste deelvenster te zien) een nieuwe verwijderbare "harde schijf" is gevonden die geen schijfletter heeft, nog geformatteerd moet worden, nog geïnitialiseerd moet worden etc.

Tijs.
 
Mijn excuses dat ik zou laat reageer, ik probeer het straks direct uit.

Alvast bedankt,

Niek
 
Bedankt voor uw reactie,

Ik heb het net nagekeken en bedacht me dat ik nog meer info heb:

1. De kaartlezer is er standaard ingebouwd
2. Soms doet hij het niet, de andere keer wel
3. A en B doen het beide niet

Met vriendelijke groet,

Niek
 
Ik zou een externe card-reader kopen, voor de zekerheid. Dit omdat je meldt dat het soms wel en soms niet werkt [wat overigens kan liggen aan interne oververhitting of instabiele solderingen etc.]

Tijs.
 
Maakt doorgaans niet veel uit, als hij maar (ook) SDHC ondersteunt. Ondersteuning voor SDXC zou mooi zijn, maar wie heeft een SD kaart met 64 GB of hoger, nietwaar?
Zie hier voor uitleg.
Wel is aanbevolen eentje met USB 3.0, vanwege de snelheid van overdracht. Vlgs. de specificaties heb je 3 stuks USB 2.0 aansluitingen op de laptop en 2 stuks USB 3.0 aansluitingen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor uw reactie. Ik denk dat dat dan ook de beste oplossing is.

Groeten Niek
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan