Laptop word heet en zoemend geluid koeler fan en headsink vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

musaneter1

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2013
Berichten
201
Ik heb dyslexie zover de ik met de telefoon de woorden met autocorrectie goed gezet heeft heb ik ik geprobeert samen met punten

Ik heb nu een laptop acer Aspire 5750g-2458g1Tmnkk met een Intel® Core™ i5-2450M
(2x 2,60 GHz) met Intel® Turbo-Boost. Nu word de laptop erg heet en maakt de laptop fan erg veel geluid. Zoement geluid waneer ik op de fan een tik geef stopt het voor 10minuten en daarna begint het weer. Maar blijft de laptop erg heet worden begint op 56graden bij opstarten van computer en loopt het op tot 66 en soms 77/82. Als het op de tafel staat. Ik wil nu de fan vervangen om het zoem geluid te stoppen. Als ik dat heb gedaan is mijn zoemend geluid wel gestopt maar nu weet ik niet of ook het heet worden stopt en iets cooler word. ??

Is het daarom ook verstandig om ook de koelpasta of thermal cool pads te vervangen??. Welke er in zit weet ik niet(nog niet open gemaakt) Of geheel de LAPTOP CPU COOLER INCL HEATSINK. Waar thermal cool pads al op zit bij aankoop van dat onderdeel samen met de koeler fan ??

Alles wat in de laptop zit is nog de orginele onderdelen. Dat bij aankoop van de laptop er in zit op de dvd drive na.(zit een nieuwe dvd drive in) Er zit nog de heatsink met fan Van aankoop van de laptop in de laptop. Zouden jullie weten of er een thermel cool pad of koelpasta inzit. Zodat ik de koelpasta ook bij kan bestellen

Via het emailen naar replace direct om te kijken welke er in moet. Omdat er 2 verschillende fan met heatsink te koop zijn. Heb ik ze gemailt en die hebben mijn serienummer en snid gevraagd om te kijken welke er in moet. Daarna hebben ze nog gevraagd of ik een quad core of dual core cpu had. En zo kwam er deze uit cpu cooler incl heatsink.

http://www.replacedirect.nl/product...m_medium=support&utm_source=support#allimages
 
Als de laptop plat op tafel ligt, kan er natuurlijk nooit koeling plaatsvinden. Ik heb onder mijn laptops altijd een standaard, die ruimte laat tussen de achterkant en de tafel. Er zijn modellen met ingebouwde fan(s). Zo kan er koude lucht aangezogen worden. Je zou dit kunnen uitproberen door b.v. een dik boek o.i.d. onder de achterkant te leggen om zodoende ruimte tussen achterkant en tafel te krijgen. Dan kan je kijken of hij nog zo heet wordt.
 
Hoi,

Om nu gelijk koelpasta te gaan vervangen lijkt mij nog niet echt nodig zou het notebook eerst eens goed stof vrij maken en zoals me boven buurman meld hem wat meer koel ruimte onder te geven.
 
Ik heb er soms een klein laptop cooler met 1fan die op usb van de laptop werkt onderstaan zoals deze op de foto maar dan met 1klein fan in het midden https://goo.gl/images/KZqLLe dan word hij wel minder heet tussen de 45/56 t/m 65 graden licht er aan waneer ik de cooler plaats en open ik Het bewerkingsprogramma sony vegas pro 13 met de laptop fan cooler dan is hij 45 en loopt op tot 73/80
bij normaal gebruik begint hij met de cooler op 45 graden bij het opstarten en daarna loopt het ondertussen op naar 65 graden

Zonder cooler en plat op de bureau of tafel begint hij bij het opstarten bij 56 en loopt het op tot 77 of 82 graden deze heeft een fan onder op de laptop
Zie fotos https://i.ytimg.com/vi/5RA0ZeJ64ck/maxresdefault.jpg

Hie zie je de dat de zijkant een air in is en de onderkant een dust out is facuum cleaner www.4GP.ME/ba3s/1469626837470.jpg
 
Hoi,

Begrijp ik dat je hem al open hebt gezien de eerste foto in je tweede bericht?
 
Laatst bewerkt:
Het geluid wat je hoort van de fan, en vervolgens geef je de laptop een tik zodat het geluid weg is, geeft naar mijn bescheiden mening, een fan met versleten lagers ...
We weten niet hoe handig je bent met laptops, maar je zou eens kunnen kijken naar een Youtube filmpje hoe ze een fan en koelelement vrij/schoonmaken van stof.
Als dat te ingewikkeld is, breng je em weg naar een reparateur. (ivm garantie op een werkende laptop)
Voor zover IK weet, zuigt de laptop de koele lucht van onder aan, en blaast ie deze aan de zijkant uit ...
 
Hij is open maar nog de fan en heatsink niet afgehaald even de fan schoongemaakt was niet zo heel vies maar
Ik kan zelf wel aan de slag hoor met het openen geen probleem
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan