Upgraden huidige systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maxineter

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2010
Berichten
36
Hallo,

Ik wil graag mijn Acer Aspire M7720 gaan upgraden. De desktop bevat op het moment de volgende specificaties:

Processor: Intel Core i7-920
Moederbord: Intel X58
Grafische kaart: Ati Radeon HD 5850 (deze is niet standaard, zelf eerder al vervangen)
Ram: 6GB DDR3
HDD: 1TB

Nu wil ik niet meer dan 400 euro uitgeven om het systeem te verbeteren. Zijn er mensen met veel ervaring die snel een pakketje kunnen samenstellen? Met voorbaat dank!!

Groet,

Max
 
Handig als je even aangeeft waarom je wilt upgraden en met welk doel..?
Wat doe je met dit systeem of wat wil je ermee gaan doen..?
 
Excuus, ik wil er graag mee gaan gamen! De case wil ik graag houden, alleen het nodige upgraden. Moet voor 400 euro wel lukken lijkt me.
 
In dat geval alleen geheugen uitbreiden naar 8 Gb en een andere videokaart nemen.
Wat is het merk, type en vermogen van je huidige voeding ( staat op de sticker op de zijkant van de voeding ).
 
Het X58 bord ondersteund triple channel geheugen (en zo lijkt het ook nu geconfigureerd..) ik zou dat zo houden óf uitbreiden naar 12 GB, in combinatie met een andere videokaart, afhankelijk van de voeding die er nu inzit.
 
Het is een PSU van Lite-on. Er staat dat de peakpower 450W is. Zijn er specifieke producten die jullie aanraden?
 
Ligt eraan voor welke videokaart je gaat...de ene vraagt meer stroom van de voeding dan de andere.
In elk geval zou je een A-merk moeten kiezen met, naar mijn mening, minimaal een 80% "Bronze" certificaat, iets uit dit overzicht.
Maar het kan best zijn dat je met de huidige voeding uit kunt...dan hoef je die niet te vervangen.
 
Welke kaarten icm welke ram modules zijn met deze setup mogelijk en een goede keuze? Ik heb echt geen idee welke producten prijs/kwaliteit technisch goed zijn.
 
Dat ligt eraan welk geheugen ( merk, type & aantal ) je nu hebt en welke games je wilt spelen en op welke settings..
 
Op dit moment zitten er 3 modules in van elke 2GB. Ik kan op de stickers alleen zien dat ze van samsung zijn. Ik wil tussen de 300 en 400 euro uitgeven aan de verbetering van mijn systeem. Het maximale wat ik hiermee kan bereiken qua settings van games is voor mij hiermee voldoende. Ik moet dus alleen mijn ram verbeteren en een nieuwe grafische kaart aanschaffen. Zelf had ik al zitten kijken naar die nieuwe RX 480 kaarten van AMD. Volgens mij een goede kwaliteit/prijs ratio. Wat denken jullie? Welk type ram raden jullie aan?
 
Volgens mij is Intel X58 het type chipset, niet het type moederbord.
Je moet even kijken welk merk, type en revisie moederbord je hebt.
Je kunt dan bij de fabrikant van het moederbord nakijken wel geheugenmodules er geschikt zijn..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan