Asus laptop N751J - crash na upgrade windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Valie

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2010
Berichten
55
Goedenavond,

Gisteren had ik mijn laptop (ASUS N751JK-T7121H) willen upgraden van Windows 8 naar windows 10 middels de gratis upgrade van Windows.

Na een kleine minuut verscheen onderstaande melding (eerste afbeelding) op het scherm.
Een paar seconden daarna sloot hij de laptop helemaal af, waarna hij niets meer deed (geen geluid, geen beeld).

Heb de laptop na 5 minuten opgestart, waarna ik enkel en alleen het BIOS menu zie. (zie laatste twee afbeeldingen)

Nu is mijn vraag: zouden jullie mij van tips kunnen voorzien hoe ik mijn laptop (met windows 8) opnieuw kan installeren?
Bij een computer kan ik wel goed overweg met de BIOS en het instellen van de boot sequence, maar bij een laptop gaat mij dit nog een beetje te ver.

De software is destijds vooraf op de computer geïnstalleerd (vers uit doos), er staat meen ik ooit te hebben gezien een aparte windows 8 installatie partitie op een van de harde schijven.
Deze start hij nu niet standaard op.
Ik vermoed overigens ook dat de serial-key voor windows 8 op deze schijf verweven zit omdat ik verder geen serial key heb kunnen aantreffen onder de laptop o.i.d.

De laptop is in mei 2015 aangeschaft.

Edit: ik heb reeds op de escape knop gedrukt + powerknop ingedrukt waarna ik in een boot-menu beeld kreeg, als ik vervolgens op enter drukte kwam ik weer in het bios scherm terecht.

Hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Gr,
Marijn

Melding.jpg


Asus.JPG

Asus2.JPG
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond allen,

Heb zojuist windows 8.1 op een DVD gezet met een bestand gedownload vanaf: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows8#

Nu zag ik op internet via google al wel dat de serial mogelijk in de BIOS zelf verweven zit en niet op de harde schijf.

Zou het kunnen zijn dat als ik deze windows 8.1 installatie-dvd gebruik ik geen serial hoef in te vullen omdat die in de bios al zit?
 
Goedemorgen,

Vanochtend de computer opnieuw kunnen installeren met de software van microsoft welke ik op een DVD heb gebrand (werkte perfect!)

Heb echter nog wel 1 probleem: hij heeft windows op een hdd geïnstalleerd, en niet op een ssd.
Bij de installatieprocedure gaf hij een viertal schijven aan, waaronder een herstelpartitie, een andere reserve schijf en de grootste schijf.

Sommige schijven waren beveiligd, waardoor ik daar het systeem niet op kon installeren - dit werd kennelijk een GPT partitie genoemd.

Op het moment zie ik drie schijven (zie afbeelding hieronder).

Ik vermoed dat een van de twee volledig beschikbare schijven de SSD schijf (van 256gb) betreft.

Mijn vraag: is er nog een mogelijkheid om het besturingssysteem op de SSD schijf te installeren/over te zetten?

Gr,
Marijn

Schijven.JPG
 
Goedenavond allen,

Heb zojuist de SSD harde schijf van plek met de HDD omgewisseld, de HDD niet in de laptop gemonteerd.
Helaas zag de BIOS ook de harde schijf daar niet.

Nu vrees ik dus dat het voor de SSD einde verhaal is.

Daar ik niet in zijn geheel op snelheid achteruit wil gaan ben ik dan ook van plan een nieuwe SSD aan te schaffen.

Heb daar echter nog wel een paar vragen over:
De huidige SSD harde schijf is een Sandisk x300S Tweakers link/

Kan ik zonder problemen deze SSD vervangen voor bijvoorbeeld Deze schijf

Of gaat het systeem (met name de BIOS) dan vervelend doen omdat het andere hardware is dan in zijn originele staat.

Hoop dat jullie mij hiermee van raad voor kunnen voorzien.

Gr,
Marijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan