AVG vind telkens virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

BitBang

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2014
Berichten
13
Beste,

Al enige tijd vind mijn virusscanner AVG free een virus die daarna wordt verwijderd.
Toch blijkt het virus met de naam Tool_c.DV iedere keer weer terug te komen.

Heeft iemand een idee hoe ik de bron van dit bestand op kan zoeken en verwijderen?

- Ik heb de windows Temp map al leeggemaakt.
- Schijfopruiming enkele malen uitgevoerd.

Hieronder een screenshot van mijn AVG virus vault:

AVG_Vault.png
 
Dank je edmoor,

Ik zal de discussie op de website van AVG verder volgen.
 
De omschrijving van de malware is (gelinkt in die discussiedraad):
Tool_c Summary

Tool_c is an Adware software that delivers advertisement content to end-user and may be considered privacy-invasive. This set of malware includes toolbars, multi-offer installers, intrusive and fraudulent applications, free versions of commercial products which displays advertising, and any software that is funded by advertising. Also some forms of hacker or risk tools might be classified as potentially harmful as they can be misused by an attacker (e.g. password revealers).

Dus... Avg is prima als anti-virus, maar is geen adware remover. Gebruik eens
Junkware removal tool
en (daarna):
Adwcleaner

Tijs.
 
Ik heb je suggesties net uitgevoerd.

JRT & Adwcleaner hebben wel enkele files gevonden en verwijderd.

Helaas na de reboot van Adwcleaner kwam AVG direct weer met de melding dat "Tool_c.DV" nog aanwezig is.

Toch bedankt voor de tip, scheelt me weer wat junk & adware :)
 
Wat je eens zou moeten proberen is
a. Verwijder het bestand en zoveel mogelijk bestanden/mappen in C:\Windows\temp , herstart de computer. Start geen programma's/webbrowsers (zie b.)
b. Kijk meteen of het bestand er weer staat (laat de map openstaan).
Als het bestand er meteen weer stond: Rechtsklikken op dat SppExtComObjHook.dll en dan Eigenschappen kiezen.
Kijk naar moment van aanmaak en kijk ook in tabblad Beveiliging -> knop Geavanceerd -> tabblad Eigenaar wie de eigenaar is van het bestand.
Indien niet, start je webbrowser en kijk of hij er dan komt te staan. Als het bestand er kwam na starten van je webbrowser, dan moet het probleem in je webbrowser zitten.
Komt het bestand er niet na het starten van je webbrowser, laat de map open en kijk of het starten van andere (veelgebruikte) programma's ertoe leidt dat het bestand er komt te staan. Noteer welk programma ervoor gezorgd heeft dat het bestand werd gemaakt.

Ik verwacht zelf dat óf Internet Explorer (of evt. een andere webbrowser) óf een (zogenaamd) gratis/Free programma ervoor zorgt dat het programma er weer komt te staan. Ook gejatte software zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn.

We horen wel wat je vindt.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan