D-Link Router DSR 250 N - Kan niet meer inloggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

BigLJohn48

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2013
Berichten
113
Onze router, D-Link Router DSR 250 N, heeft de nukken. Ik had weer eens nieuwe firmware gedownload en wou deze in de router plaatsen. Wat schetst mijn verbazing toen het inloggen geweigerd werd door Windows die vermelde; Deze pagina kan niet worden weergegeven !!! Het IP adres van de router is altijd standaard gebleven 192.168.10.1 In het verleden heb ik dit IP adres altijd met succes gebruikt. Gebruikersnaam xxxxx en wachtwoord xxxxx. Ik zou niet meer weten op welke manier, en eventueel met een ander IP adres, ik nog in de router kan komen. Het internet werkt (via deze router) wel prima. Wie heeft zoiets al eens meegemaakt en weet de oplossing ?
 
IP van je router is gelijk aan je default gateway in windows. Kijk even met IPCONFIG /ALL wat daar staat.

Als de jouw bekende gebruikersnaam en wachtwoord niet meer werken, probeer dan de standaard nog eens. Werkt het niet. De router helemaal resetten is dan het snelste.
 
Was alles maar zo eenvoudig. Maar het klopt wat je schreef. het IP adres van de router en de default gateway van Windows zijn allebei gelijk......192.168.10.1 volgens ipconfig /all. Dit commando voerde ik als administrator in via opdracht prompt. Mijn gebruikersnaam en wachtwoord zullen heus wel werken, maar daarvoor moet ik eerst kunnen inloggen in de router met die 192.168.10.1 De router heb ik al op twee manieren gereset; spanning eraf en na 10 seconden weer erop, en via de methode van de resetknop. Niets werkt. Volgens fabrieksopgave moet het voornoemde IP adres, en zeker na het resetten van de router werken, niet dus.
 
Beste mensen, het probleem met mijn router is eindelijk opgelost. De resetknop (voor fabrieksinstellingen) zou ik voor 15 seconden moeten indrukken tot het blauwe lampje (aan de zijkant van het modem) aan en uit gaat. Bij mij duurde dat bijna 2 minuten ! Daarna ben ik experimenteel andere IP adressen gaan zoeken voor het modem. Normaal kun je in het menu van het modem geraken met de standaard 192.168.10.1 gate-away, maar ik kwam uit op 192.168.10.100 ! Ik heb er heel wat tijd aan versleten. Ik had nog een Sitecom router liggen welke tijdens het inloggen een dialoogveld liet zien voor de gebruikersnaam en het wachtwoord. Helaas waren deze gegevens nergens meer te vinden, terwijl een reset maar niet wou lukken. Terug dus naar mijn D-Link router. Tijdens het inloggen kreeg ik ineens weer dat dialoogveld te zien, en nu had ik de inloggegevens nog wel voorradig, maar ik moest wel eerst inloggen met admin en admin, omdat de router nu in de fabrieksmode stond. Ik wou ook nieuwe firmware er in brengen, maar tot nog toe weigert de router dat. Hij heeft het over bestanden die een verkeerd formaat hebben. Het is echter wel de juiste software die ik gedownload heb bij D-Link.com. Het zijn - Application OpenHooK - bestanden.
In mijn geval (firmware van 11 April 2016) een bestand met de naam; DSR-250_A2_FW_2.11_WW_ Nu maar hopen dat ik die firmware (net als in de tijd dat ik de router kocht) er in gezet krijgt. Wat zou er nu opeens mis aan zijn ? Iedereen nog bedankt voor het meedenken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan