acronis true iimage

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2004
Berichten
31
Hallo,

Ik heb een probleem met het maken van images, op de foto die ik mee stuur staat er volgens mij maar een goede op, de onderste, ik heb de rest een stuk of 4 reeds verwijderd,
de laatste die ik maakte was vandaag (de bovenste zoals je kan zien aan de datum)
Er staat geschreven versie: 9; ik denk dat dit het aantal keren is geweest dat ik al een image heb gemaakt, heb er dus weggegooid of geannuleerd
maar er staat ook bij rechts: nu een back-up maken en herstellen
terwijl er bij de onderste alleen maar herstellen staat
wat ook raar is de grootte van de image 234.25 gig terwijl ik maar een ssd heb van 230 gig,
telt acronis telkens al je een back-up maakt die groottes bij elkaar of hoe kom ik aan zo'n grootte image
als ik kijk in de map van mijn back-up's op de EHD dan is ze in werkelijkheid maar 53 gig groot

dus waarom staat er bovenaan: nu back-up maken en bij de onderste niet
en waarom is ze zo groot,
de onderste image staat niet zoals in de bovenste in mijn back-up's maar in een zelf aangemaakte map, ik wist niet dat acronis zelf een map aanmaakte

en nog iets als ik ze wil terug plaatsen vink ik alles aan wat ik aanvink bij het aanmaken van een image behalve dan de EHD, kan je me volgen
wie heeft er een oplossing
ziehier de foto

579e742e95fed-image.jpg
 
Veel mensen maken geen onderscheid tussen het maken van een back-up en het beheren (verwijderen) van back-ups en dan klopt de administratie niet als je niet op de juiste manier de back-ups verwijdert. Je schrijft zelf dat je ze geannuleerd of verwijderd hebt maar in de administratie staan ze er wellicht nog. Ik raad je aan de handleiding erbij te pakken en stap voor stap een back-up te maken. Kijk eerst hoe je officieel een gemaakte back-up verwijderen moet.

Die laatste van die partitie is van 25-11-2015 en lijkt mij niet meer nuttig. Die is gemaakt met een bepaald doel in een planning. Vermoedelijk staat die taak er nog.

Als je niet weet hoe je een back-up moet maken en beheren, dan is het maar zeer de vraag dat als het op herstellen aankomt dit zal lukken.
 
acronis

heb alle bijna allle back-up's verwijderd en er staan er nu nog twee in,
alle twee met een grote van ongeveer 60 gig,
de andere zijn weg,
nu zal ik zien na de grote zomerupdate als het me nu zal lukken

alleen weet ik niet wat ze bedoelen in de onderste back-up staat: nu back-up maken, weet jij dit?
zie foto

579fa6b6725b2-imaga.jpg
 
Nee, dat weet ik niet en Nu een back-up maken slaat nergens op. Waarvan heb je een back-up gemaakt en waarom zien we dan twee verschillende? Je ziet wel aan de tweede dat die zelf een maplocatie Image_1-31-07-2016 meegeeft. Daar zou de de back-up moeten staan. 53,82 zou kunnen want standaard worden schijven soms gecomprimeerd.

Die_Mijn partities is niet meer nuttig want die is van 28 november 2015. Ook die locatie \image na grote Update is jouw eigen naamgeving.

Je schakelt bij de tweede een planning in? Weet je wel welke? En is dat zinvol? Back-ups moet je met verstand maken en niet automatisch.

Wat ik ook zeer vreemd vind is dat je niet eens kunt zien waarvan je een back-up gemaakt hebt. Er moet toch minimaal iets van Back-up_van_C_Drive001 bij staan. Dit wil zeggen een back-up van de C-schijf nummer 001.
 
acronis

Hoi;

De oude van na grote update heb ik zelf zo genoemd en in een aparte map gestoken, wat verkeerd was, ik moest die laten doen en dan zat die mooi in de map mijn back-up's van acronis
de andere image_1 heb ik zo genoemd maar die is van zelfs in de map van mijn back-up's die acronis zelf aanmaakt gekomen. Ik noem die zo, je moet toch weten wanneer je een back-up doet en van wat!
Die planning staat inderdaad aan maar ik heb die al verschillende malen aangevinkt om geen planning te hebben, maar telkens ik acronis opstart dan maakt hij van zelf een
andere datum aan om een back-up te maken, dus ik kan die niet afzetten, (heb die wel uitgeschakeld in taakbeheer / opstarten, dus hij doet geen back-up's meer op de voorgestelde data, heb dit ook al aan andere voorgelegd en die weten ook niet hoe het komt
ik maak zomaar niet om de 5' een back-up alleen als ik vind dat het nodig is,
ik ga er bv een maken na de grote zomerupdate,

ik duid wel alles aan waarvan ik een back-up van nodig heb alles behalve de EHD die ook is aangesloten, zie foto, de EHD staat er nu wel niet tussen voor alle duidelijkheid
Je ziet op de foto dat er weer een datum is ingesteld en dat komt automatisch
ik heb de nu image_2 gemaakt

de doelmap die is natuurlijk niet image_1 maar gewoon naar de map mijn back-up's van acronis

579fb638c55d6-image.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan