Adapter van Acer Veriton L410 defect?

Status
Niet open voor verdere reacties.

peterderks

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2011
Berichten
93
Mijn Acer Veriton L410 pc doet niks meer. De pc wordt gevoed via een 19v / 7,11A adapter. Als ik de stekker van de adapter in het stopcontact steek gaat op de adapter een groen lampje branden. Als ik vervolgens het (andere) stekkertje van de adapter in de pc steek gaat dat lampje meteen weer uit. Uiteraard doet de pc dan helemaal niks. Betekent dit nu dat de adapter defect is of is de pc defect?
 
Ik vermoed de adapter. Dit omdat die altijd erg zwaar belast zijn. Kun je nergens een andere adapter lenen? Max. Stroom is niet zo belangrijk zolang je boven 4A komt. Spanning en polariteit van de plug zijn wel essentieel.
Als je ergens een 24V lamp op de kop kunt tikken, of een ander verbruiksapparaat zou je daarmee ook je adapter kunnen controleren.
Andere weg is gewoon een nieuwe adapter via internet bestellen. Je hebt dan altijd het recht om deze binnen een bepaalde tijd terug te sturen op basis van de wet "Kopen op afstand". Let wel even op de voorwaarden voor terugsturen en in originele complete verpakking terugsturen. Bij sommige sites moet je wel zelf de retourkosten betalen. Zoek dus een internetwinkel die werkt met een RMA procedure en antwoordnummer. Dan is retourzenden gratis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan