Ziggo router gooit printer uit netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

govi73

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2014
Berichten
125
Ziggo router: Technicolor 7200
Wifi 2,4 ghz
Printer: HP Envy 5530

Probleem: om de paar uur soms zelfs paar dagen valt de verbinding van mijn printer weg. Een herstart van printer of router is de oplossing.

Inmiddels opnieuw contact gehad met HP en zij zeggen dat alles goed is aangesloten en software is juist geinstalleerd. Volgens HP komt het door de router die zich laat beinvloeden door de verschillende wifi kanalen. Oplossing is een extra router die ik moet aanschaffen en deze achter de ziggo router plaatsen. Ziggo router dan in bridge stand.
Ziggo bevestigd dit verhaal, maar kunnen alleen een extra hotspot van EUR 59,00 aanbieden. Ik betwijfel of dit de oplossing is.

Ik ben een week bezig geweest om de wifi in de Ziggo router op alle 13 kanalen te testen. Vandaag bleek ook kanaal 13 geen oplossing.

Een nieuwe router kost veel geld (ongeveer EUR 150) daarom wil ik zeker weten of dit echt de oplossing is. Ik kan me voorstellen dat er meer mensen een Ziggo Technicolor 7200 hebben in combinatie met een HP Envy 5530. Wie weet een oplossing?
 
Probeer een router op marktplaats te krijgen voor alleen de printer.
Voor de printer heb je geen snelle router nodig.
Ik weet niet of die dan de rest vertraagt, maar dat horen we hier wel (neem ik aan)
 
150,- ?
Hoe kom je daarbij ?

Een router die ongeveer dezelfde prestaties levert als een combi modem/router heb je voor zo'n 50 - 60,-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan