kaartlezer werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

schoe039

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2003
Berichten
158
Ha, ik heb een kaartlezer van Apacer en die vertoont een kuur waarvan ik wel vaker last heb: als ik de stekker erin steek en als ik een kaartje erin steek, gaat het het lampje gedurende enkele seconden branden, maar vervolgens gebeurt er niets en kan ik de kaart niet lezen. Zoeken via de knop 'configuratiesysteem' levert op 'Probleem stuurprogramma Microsoft Teredo Tunneling adapter'.
 
2 dingen zou ik aan denken:
a. De USB poort waar de kaartlezer aan zit geeft te weinig stroom.
b. Je bent te snel, en je doet de SD kaart in de kaartlezer voordat de installatie van de kaartlezer voltooid is.

(Natuurlijk? :shocked:) praat je niet over de computer waar je de kaartlezer in gebruikt, maar is dat een laptop dan kán a. van toepassing zijn.
b. kan zowel op laptop als computer van toepassing zijn. Dus test eerst eens met kaartlezer in de computer/laptop, dan (laten we zeggen) 30 seconden wachten, dan pas de SD kaart erin doen.

Het Teredo tunneling apparaat heeft niets met je probleem te maken.

Tijs.
 
Ha Tijs,

Bedankt en sorry dat ik niet over het apparaat vertelde. Het is een desktop van ongeveer drie jaar oud met Windows 7 of 8. Ik heb op jouw instructie nogmaals de stekker erin gedaan en vervolgens een halve minuut gewacht alvorens de kaart erin te doen, maar dat maakte geen verschil.
Wel is nu gelukt om de kaart via de (kapotte) camera en een snoertje naar de pc te lezen, dus het acute probleem (foto's lezen en kopiëren) is opgelost.
 
Als de inzet van die kaartlezer op andere computers/laptops dezelfde symptomen vertoond dan zou ik gaan denken dat de kaartlezer kapot is.
Werkt hij echter op andere computers/laptops wel vlekkeloos (ook met de SD kaarten die niet werken op je eigen computer) dan wordt het een ander verhaal.

Uiteraard kan het ook nog zijn dat je SD kaart niet wordt ondersteund door de kaartlezer. Dat zou het geval kunnen zijn als je SD kaart een SDHC of SDXC kaart is en de Apacer (alleen) SD kaart ondersteund.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
De kaartlezer hoeft niet persé kapot te zijn, kan een oudere lezer zijn die nieuwere kaartjes niet ondersteund.
Ik heb om die reden ook mijn kaartlezer vervangen.

Tevens de vraag verplaatst naar een meer voor de hand liggende sectie.
 
Laatst bewerkt:
Ook op mijn laptop vertoont hij dezelfde kuur: het indicatielampje gaat gedurende enkele seconden branden en gaat daarna weer uit zonder dat in de verkenner zichtbaar wordt dat het apparaat wordt gedetecteerd. Bij heet inbrengen van een geheugenkaart gebeurt hetzelfde: er wordt geen informatie zichtbaar. Dan zal ik hem maar vervangen. Hij kostte ooit maar 15 euro.
 
Hallo

"ik heb een kaartlezer van Apacer "

Betrokken merk en typenr ken ik niet .


"Ook op mijn laptop vertoont hij dezelfde kuur: het indicatielampje gaat gedurende enkele seconden branden en gaat daarna weer uit zonder dat in de verkenner zichtbaar wordt dat het apparaat wordt gedetecteerd"

Stel dat dit toestel een vast u.s.b. kabeltje bezit , en de d+ of d- is onderbroken in de u.s.b. kabel , dan zul je ook deze symptomen hebben.

Of het sop voor u de kolen waard is om een nieuw kabeltje te monteren , of dat je handig genoeg bent om dit te doen is mij een ?

Peter
 
Laatst bewerkt:
Beste Peter,

Bedankt voor jouw suggestie, die ik nu pas lees. Ik zie nu dat het kabeltje net zo'n stekker (aan de niet usb-kant) heeft als dat ik boven nog ergens heb liggen. Jouw suggestie ga ik in september uitproberen (ik heb nu een verbouwing en kan er niet gemakkelijk bij).
Groeten.
 
Ik zou die moeite niet nemen en een nieuwe USB kaartlezer kopen, als je huidige kaartlezer op een andere computer dezelfde symptomen laat zien.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan