Gmail in windows live mail.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Berichten
992
Windows 10.
Werk met Mail programma van Windows.
Kan oog rechtstreeks langs Chrome Gmail openen.

Ik heb nu Windows Live mail geïnstalleerd omdat ik dit ook op andere computers gebruik.
Al uren aan het knoeien om een gmail pop account te laten "werken".
Krijg steeds dezelfde melding die neerkomt op: Foutcode 0x800CCC90

Heb ook al diverse zaken aan-of uitgevinkt in gmail, diverse backup codes langs sms toegestuurd gekregen, een app wachtwoord ingesteld...enz...
Maar daar ik bepaalde zaken niet weet te "vatten" gaat het nog steeds niet de goede kant.

Heb al zitten "googlen" en van alles uitgeprobeerd...maar steeds: gebruikersnaam of wachtwoord zijn fout.
 
Hallo. Probeer het hier eens te doorgronden. https://support.google.com/mail/answer/13273

Voer het Gmail-adres in als gebruikersnaam en de mailservers pop.gmail.com voor inkomende en smtp.gmail.com voor uitgaande e-mail.

Gebruik respectievelijk de poorten 995 en 465 voor een volgens het SSL-protocol versleutelde verbinding met de POP3- en SMTP-servers (deze instellingen kunnen bij de meeste e-mailprogramma's via het tabblad Geavanceerd worden ingesteld).

Voor uitgaande e-mail is verificatie vereist, de daarvoor benodigde optie moet dus ook nog worden geactiveerd (in onderstaand voorbeeld gemaakt in Outlook op tabblad Servers, bij andere mailprogramma's meestal op een apart tabblad).

GMAIL.JPG

LET OP: Bij Windows Live Mail moet op tabblad Servers de optie Aanmelden met leesbare tekstverificatie worden geactiveerd.
 
Laatst bewerkt:
Heb ik allemaal al uitgevoerd.
Heb het zodanig verknoeid dat als ik bij gmail wil inloggen ik steeds een langs een toegestuurde sms een code krijg en die moet invullen.
Dit alles door het volgen van het laatste gedeelte van deze link:
https://www.schoonepc.nl/tools/gmail-e-mailprogramma-pop3.html
Hoe kan ik die verificatiecode opnieuw uitschakelen ? Versta er niets van...

Krijg nog steeds 0x800CCC92 alhoewel gebruikersnaam en wachtwoord correct zijn ingevuld.
 
Wellicht moet je het vinkje weghalen bij "aanmelden met beveiligd wachtwoord verificatie".

Kun je trouwens wel bij je webmail.
 
Laatst bewerkt:
Een dikke merci: vinkje weggehaald (en ook alle versleuteling verwijderd) en alle emails zijn binnen in WLM.
Het enige is dat de uitgaande emails niet lijken te vertrekken.
Stond op poort 465 maakt geen verbinding maar wijzigt steeds in poort 25 (standaardwaarde) ?
 
Telenet provider email in en uit zonder problemen.

Maar met "gmail" heb nog steeds problemen met uitgaande email:
Uitgaande email (smtp) 465 en ssl aangevinkt
Zou er weer een andere poort moeten ingebracht worden of is iets anders niet correct ingevuld ?

Kun je nog eens kijken ?
 
Zit opnieuw te "zwemmen". Heb dat eens doorgenomen...lijkt niet eenvoudig...
Kan ik niet gewoon de correcte poort ingeven in smtp ?
Moet ik langs Telenet passeren om smtp te laten functioneren ?
 
Het is dus wel met de gmail SMTP dat ik problemen heb, waarom moet ik dan langs telenet, want de telenet email werkt zonder problemen ?
 
Telenet is oke nu. Maar gmail moet je kennelijk op IMAP zetten.

https://support.google.com/mail/answer/78775?hl=nl

Ga naar instellingen op gmail.

imap.jpg

Vergeet niet op te slaan.

Dat zou het moeten zijn. Schrijf vooraf op hoe de instellingen nu zijn, of maak er een screenshot van en bewaar deze. Dan kun je je kunt altijd terug
 
Laatst bewerkt:
Ook dat lukt niet: "melding de server heeft de aanmelding geweigerd Controleer of gebruikersnaam en wachtwoord correct zijn."
Details: authentication failed invalid credentials

Die authentication ben ik ook al tegegekomen in de link van "Schooneschijn" (zie hoger) waardoor ik telkens een sms code moest toevoegen, enz...

Op deze computer zitten dus actueel drie email programma's: Mail (Windows 10), Gmail (Chrome Google) en nu Windows Live Mail.

Mail: zitten gmail en telenet mails zonder verbindingsproblemen.
Gmail: enkel gmail zonder problemen.
WLM: zitten Telenet zonder problemen en Gmail waar enkel inkomende emails ok zijn...als ik een mail tracht te versturen zie ik onderaan rechts "Fout" met geel driehoekje en uitroepingsteken. En in de verzonden emails staat niets, maar in Postvak UIT zie ik de mails...die dus niet kunnen verzonden worden...

De bedoeling is enkel WLM te gebruiken.
 
Ik roep nog niet...victorie...maar probleem lijkt opgelost: poort veranderd en vinkje gaplaatst dat volgens mij meestal niet "moest".

Ik laat nog wel iets horen.

Alvast bedankt, stel jouw tussenkomsten op prijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan