Meer dan 200 onbekende apparaten ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
In mijn scherm van apparaatbeheer staan meer dan 200 onbekende apparaten en elke dag komen er bij.
Kan ik deze verwijderen ?
1.jpg
 
Lijkt mij dat je eerst eens moet uitzoeken welke apparaten het zijn.
Rechtsklik erop, kies Eigenschappen, ga naar tabblad Details en kies Hardware ID's uit het keuzemenu.
Kopieer de bovenste Hardware ID en plak die in je volgende posting.

Ik meen me uit een eerdere posting te herinneren dat (als de computer/laptop dezelfde is als uit die posting) dat je ooit een slecht-functionerende vingerherkenning had. Mogelijk is het dat apparaat...

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dat is netwerk-gerelateerd.
Zo eens een vraagje: Als ik zoek op Tap0901 dan krijg ik allerlei links over OpenVPN. Gebruik je een VPN? (Bijv. om Netflix te belazeren over waar je fysiek bent etc.)

Tijs.
 
Nee helemaal niet.
Hoe kan ik controleren of er iets van VPN actief is ?
 
Dat is moeilijk (tenminste: Ik weet niet hoe dat het beste uit te zoeken is, maar ipconfig /all in een cmd.exe venster zou je het moeten kunnen vertellen, denk ik).

Laten we eens beginnen met
a. Een lijstje van alle geïnstalleerde software:
Installeer CCleaner, start het, klik op Gereedschap en klik (rechts onderaan CCleaner) op Opslaan als tekst-document. Upload het tekst-document met je volgende posting, CCleaner mag er dan weer af wat mij betreft.
b. Dan zou een overzicht van je netwerkverbindingen handig zijn: Start ncpa.cpl en doe een schermafdruk van wat daar staat.
c. Dan nog een overzicht van dat ipconfig /all: Start cmd.exe, doe
ipconfig /all | clip
notepad.exe
Doe Ctrl+v van plakken. Sla het tektsdocument op en die die als bijlage bij je volgende posting.

EDIT, toevoeging: Ik zag op Internet ook wat m.b.t. Avast en Tap0901 : AVAST VPN SecureLine
Dus... Heb je Avast geïnstalleerd staan? [Zal ook blijken uit bijlage a., hopelijk.]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Niet direct wat gezien, maar er valt mij op dat Spyhunter4 is geïnstalleerd (weinig positieve berichten over hier op het forum)?? En dan ook nog i.c.m. Spybot Search&Destroy? En dat weer gecombineerd met BDAntiRansomware, ESET Smart Security, Malwarebytes Anti-Exploit en McAfee WebAdvisor?
Lijkt mij teveel van het goede / risico dat programmatuur elkaar loopt te bijten, maar hopelijk reageert iemand anders hier nog inhoudelijk op.

Verder: Download en draai MiniToolBox
Vink (alleen) aan:
Report IE Proxy Settings
Report FF Proxy Settings
List content of Hosts
List IP configuration
List Winsock Entries
List Devices
List last 10 Event Viewer log
Post het log-bestand daarvan in je volgende posting.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog iets gevonden: Je hebt ook KMSPico geïnstalleerd staan, dus (*kuch*) voor het activeren van illegale Volume License Office. Vlgs. deze link zou dat de reden kunnen zijn van het ontstaan van TAP-devices.
Overigens zie ik wel dat KMSPico op 4/12/2015 geïnstalleerd zou zijn, dus al een tijdje geleden.

Zie ook de volgende (fout-)meldingen hieromtrent en een andere netwerk(software-)gerelateerde melding (over Teamviewer):
Error: (08/05/2016 09:57:36 PM) (Source: Software Protection Platform Service) (User: )
Description: Het aankoopbewijs is niet geïnstalleerd. 0xC004F069
Partial Pkey=QRPMG
ACID=?
Foutdetails[?]

Error: (08/05/2016 09:48:13 PM) (Source: Application Error) (User: )
Description: Naam van toepassing met fout: AutoKMS.exe, versie: 2.5.2.0, tijdstempel: 0x53c9a9a0
Naam van module met fout: KERNELBASE.dll, versie: 6.3.9600.18340, tijdstempel: 0x57366075
Uitzonderingscode: 0xe0434352
Foutmarge: 0x0000000000008a5c
Id van proces met fout: 0x6c4
Starttijd van toepassing met fout: 0xAutoKMS.exe0
Pad naar toepassing met fout: AutoKMS.exe1
Pad naar module met fout: AutoKMS.exe2
Rapport-id: AutoKMS.exe3
Volledige pakketnaam met fout: AutoKMS.exe4
Relatieve toepassings-id van pakket met fout: AutoKMS.exe5

Error: (08/05/2016 09:48:13 PM) (Source: .NET Runtime) (User: )
Description: Toepassing: AutoKMS.exe
Framework-versie: v4.0.30319
Beschrijving: het proces is beëindigd als gevolg van een onverwerkte uitzondering.
Uitzonderingsinformatie: System.ApplicationException
Stack:
bij ..()
bij ..(., System.String, Boolean, System.String, Int32, System.String, System.String, Boolean, Boolean, Boolean, Boolean, Boolean, Boolean, System.String, System.String)
bij ..(Boolean, Boolean, System.String, Boolean, Boolean, System.String, ., System.String, Boolean, System.String, System.String, Boolean, Boolean, Int32)
bij ..(.)
bij ..()

Error: (08/05/2016 09:47:56 PM) (Source: Software Protection Platform Service) (User: )
Description: Het aankoopbewijs is niet geïnstalleerd. 0xC004F069
Partial Pkey=QRPMG
ACID=?
Foutdetails[?]

Error: (08/05/2016 09:45:38 PM) (Source: Application Error) (User: )
Description: Naam van toepassing met fout: TeamViewer.exe, versie: 11.0.62308.0, tijdstempel: 0x577cd6d6
Naam van module met fout: TeamViewer.exe, versie: 11.0.62308.0, tijdstempel: 0x577cd6d6
Uitzonderingscode: 0xc0000005
Foutmarge: 0x00457a80
Id van proces met fout: 0x22d8
Starttijd van toepassing met fout: 0xTeamViewer.exe0
Pad naar toepassing met fout: TeamViewer.exe1
Pad naar module met fout: TeamViewer.exe2
Rapport-id: TeamViewer.exe3
Volledige pakketnaam met fout: TeamViewer.exe4
Relatieve toepassings-id van pakket met fout: TeamViewer.exe5
en verderop:
Microsoft Office Sessions:
=========================
Error: (08/05/2016 09:57:36 PM) (Source: Software Protection Platform Service)(User: )
Description: 0xC004F069QRPMG??

Error: (08/05/2016 09:48:13 PM) (Source: Application Error)(User: )
Description: AutoKMS.exe2.5.2.053c9a9a0KERNELBASE.dll6.3.9600.1834057366075e04343520000000000008a5c6c401d1ef5233cad571C:\Windows\AutoKMS\AutoKMS.exeC:\Windows\system32\KERNELBASE.dll8aeb07da-5b45-11e6-83b5-10604b5cca4c

Error: (08/05/2016 09:48:13 PM) (Source: .NET Runtime)(User: )
Description: Toepassing: AutoKMS.exe
Framework-versie: v4.0.30319
Beschrijving: het proces is beëindigd als gevolg van een onverwerkte uitzondering.
Uitzonderingsinformatie: System.ApplicationException
Stack:
bij ..()
bij ..(., System.String, Boolean, System.String, Int32, System.String, System.String, Boolean, Boolean, Boolean, Boolean, Boolean, Boolean, System.String, System.String)
bij ..(Boolean, Boolean, System.String, Boolean, Boolean, System.String, ., System.String, Boolean, System.String, System.String, Boolean, Boolean, Int32)
bij ..(.)
bij ..()

Error: (08/05/2016 09:47:56 PM) (Source: Software Protection Platform Service)(User: )
Description: 0xC004F069QRPMG??

Error: (08/05/2016 09:45:38 PM) (Source: Application Error)(User: )
Description: TeamViewer.exe11.0.62308.0577cd6d6TeamViewer.exe11.0.62308.0577cd6d6c000000500457a8022d801d1ef51f061fcacC:\Program Files (x86)\TeamViewer\TeamViewer.exeC:\Program Files (x86)\TeamViewer\TeamViewer.exe2e9579a9-5b45-11e6-83b4-10604b5cca4c

Je zou er dus over kunnen denken om (minstens tijdelijk) KMSPico (en evt. daarna ook Office) te deïnstalleren en kijken of het resultaten heeft m.b.t. het niet meer toegevoegd worden van "Unknown devices" in Apparaatbeheer. Deïnstalleer ook (tijdelijk) Teamviewer.

Verder zie ik dat er (ooit) een packet-sniffer actief is geweest en blijkbaar niet correct is gedeïnstalleerd:
System errors:
=============
Error: (08/05/2016 10:52:38 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: De WinPcap Packet Driver (NPF)-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
%%2 = Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

Niet dat je daar wat aan hoeft te doen, maar het viel alleen maar op.

Dan zie ik verderop staan:
Name:
Description:
Class Guid:
Manufacturer:
Service:
Device ID: ROOT\NET\0002
Problem: : The drivers for this device are not installed. (Code 28)
Resolution: To install the drivers for this device, click "Update Driver", which starts the Hardware Update wizard.
(en nog een hoop meer, dat zijn die Unknown devices die je liet zien je startposting).
Je ZOU kunnen proberen of het verhaal werkt, dus erop rechtsklikken en kiezen voor "Stuurprogramma bijwerken", maar veel kans geef ik het niet.

Je hebt dus een paar dingen die je kunt gaan uitproberen. Kom ik nog op iets, dan zal ik het posten.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Toch vreemd dat dat dan alleen op de pc zo is.
 
Niets houd je tegen om met MiniToolBox aan de slag te gaan op andere pc's. Staan daar niet vergelijkbare meldingen in zoals ik citeerde uit je log, dan werkt de software daar (blijkbaar) wel goed.

Overigens is het interessant sinds wanneer dit probleem begonnen is, wellicht is het terugzetten van een herstelpunt van vóór die tijd genoeg om je probleem op te lossen.

Tijs.
 
Het verwijderen van apparaten kan het makkelijkste via DevCon

In jouw geval zou je het dus zo kunnen doen (gegeven je log en na installatie van de Windows 8.0 WDK in C:\Program Files\Windows Kits\8.0):
"C:\Program Files\Windows Kits\8.0\tools\x64\devcon.exe" remove @ROOT\NET\0002
"C:\Program Files\Windows Kits\8.0\tools\x64\devcon.exe" remove @ROOT\NET\0003
.
.
.
"C:\Program Files\Windows Kits\8.0\tools\x64\devcon.exe" remove @ROOT\NET\0384
"C:\Program Files\Windows Kits\8.0\tools\x64\devcon.exe" remove @ROOT\NET\0385

Ik heb in de bijlage (ingepakt) een batch bestand neergezet ("remove_unknown_devices.bat") die al die apparaten weggooit. Dat bestand (na uitpakken) rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren", na installatie van de Windows 8.0 WDK in C:\Program Files\Windows Kits\8.0

Tijs.
 

Bijlagen

  • VerwijderOnbekendeApparaten.zip
    1,2 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
Mss kan aan de hand van volgend log e.e.a. opgelost worden.

  • Download
    57b47db378fc7-autoruns.png
    Autoruns for Windows
  • Pak vervolgens het ZIP-bestand met de naam "Autoruns.zip" uit.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op autoruns.exe en kies voor de optie als administrator uitvoeren
  • Ga naar File>Save, sla het op als AutoRuns.txt op je bureaublad.
  • Selecteer tekst van het uitrolmenu als bestandstype:
  • p4436801.gif

  • Upload het bestand hier: Daniel's Upload
  • Klik op Bestand kiezen en navigeer naar het bestand dat je wilt uploaden.
  • Klik op Toevoegen.
  • Post de link in je reactie.
 
Laatst bewerkt:

Zo een paar mogelijkheden:
a. De hele WDK niet geïnstalleerd
b. De verkeerde versie WDK geïnstalleerd
c. De WDK niet in C:\Program Files\Windows Kits geïnstalleerd maar in C:\Program Files (x86)\Windows Kits geïnstalleerd
etc.

Oftewel: Ga na de installatie van de WDK kijken waar devcon.exe staat (de x64 variant) en maak dan het pad na dat ik gebruik in het batch-bestand en kopieer devcon.exe daar dan naar toe.
Probeer daarna het batch-bestand opnieuw.

Tijs.
 
Open AutoRuns opnieuw.
Vink de volgende regels uit en herstart:

Code:
"HKLM\System\CurrentControlSet\Services"	""	""	""	"6/08/2016 9:38"	""
+ "tap0901"	"TAP-Windows Virtual Network Driver"	"The OpenVPN Project"	"c:\windows\system32\drivers\tap0901.sys"	"22/08/2013 14:40"	""
+ "tapoas"	"TAP-Win32 Virtual Network Driver"	"The OpenVPN Project"	"c:\windows\system32\drivers\tapoas.sys"	"12/07/2010 2:31"	""

Kijk hoe het dan is.
 
@dorado: Mooie vondst. :thumb::thumb:
Kun je wellicht een speculatie doen waar die (onderdelen van) OpenVPN mee geïnstalleerd is gekomen, want ik vroeg Karine eerder naar OpenVPN, maar die is niet (bewust) door Karine geïnstalleerd en wordt ook niet (expliciet) genoemd bij Programma's toevoegen en verwijderen etc.

EDIT, toevoeging: Kan natuurlijk ook overgebleven zijn van software die geïnstalleerd is geweest maar die ondertussen is gedeïnstalleerd...

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@dnties,
Moeilijk te zeggen. Wellicht kan ts minitoolbox uitvoeren met alle opties aangevinkt waaronder List installed programs, waardoor we kunnen duiden waar deze vpn drivers vandaan komen. Hierna zouden we evt. kunnen brainstormen hoe verder....

@karine,
Zou je Minitoolbox nogmaals kunnen uitvoeren met alle opties aagevinkt?
Open
51e15692b05a4-MiniToolbox.PNG
MiniToolBox opnieuw.

Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en browsers!
Start MiniToolBox
- Windows Vista,7,8,8.1 en 10: rechtsklik op "MiniToolBox.exe" en klik op "Als Administrator uitvoeren".

Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.

Vink de volgende onderdelen aan:
  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Event Viewer Errors
  • List Installed Programs
  • List Devices (Only Problems)
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
  • List Restore Points

Klik op de knop "Go".
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "MTB.txt".
  1. Upload het bestand hier: Daniel's Upload
  2. Klik op Bestand kiezen en navigeer naar het bestand dat je wilt uploaden.
  3. Klik op Toevoegen.
  4. Post de link in je reactie.
.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan