Contacten verdwenen uit adresboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

afarensis

Verenigingslid
Lid geworden
12 jul 2011
Berichten
586
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
Vermoedelijk na de anniversary update (weet dat niet helemaal zeker) is er iets merkwaardigs gebeurd met mijn contactpersonen. Om voor mij onverklaarbare redenen waren alle contactpersonen verdwenen uit het adresboek. Door de 'voorgestelde contactpersonen' (automatisch aanvullen) te kopieren naar 'Contactenpersonen, heb ik 'gelukkig' een 'klein' deel weer terug kunnen zetten.

Ik heb getracht de xxx.pst te herstellen met 'scanpst.exe', hoewel er wel iets gerepareerd is, bleef het adresboek leeg.

Ik heb nog wel een pst van een paar weken geleden die ik terug kan zetten, waardoor dit probleem mogelijk opgelost is (ben dan wel veel berichten kwijt) of een uur of zo de ontbrekende personen weer toevoegen, maar ik zou het prettig vinden als ik weet waardoor dit probleem te herstellen is zonder genoemde acties. Temeer daar mij dit al eens eerder overkomen is.

Kortom, is er een manier om de 'verloren' contactpersonen weer terug te krijgen. Ben zeer benieuwd!

Ik gebruik Office 365
 
Hallo,

Bedankt voor je snelle reactie...

De tweede link gaat specifiek over outlook.com

De eerste link leek wel interessant, maar uit Outlook.com importeren heeft niet veel zin, omdat daar minder personen staan dan de 'overgebleven contacten' in Outlook (van Office). Je kunt wel een csv aanmaken, maar dat werkt ook niet echt lekker. Hierdoor overschrijf je als het ware (neem ik aan) het volledige 'bestaande' adressenbestand van Outlook, en dan ben ik nog verder van huis.

En uit Outlook 2010/2013 importeren kan niet, omdat ik met 2016 werk. Dus die pst's bestaan gewoon niet.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de extra moeite....

Uitgebreid naar de info gekeken, maar ik kom er niet verder mee. Heb nog even (tegen beter weten in, want het gaat om info van Outlook 2003) naar de extenties .pab en .oab, maar helaas.

Ik vrees dat het toch een hele tijd contacten intikken wordt. Toch wel slordig van MS dat je kennelijk 'zomaar' bij een update of zo, alle contacten kwijt kunt raken. Je hebt dan Office 365, recenter kan niet, en dan dit. Heel frustrerend! Wellicht moet ik toch maar naar IMAP, (nu POP/SMTP) of zelfs naar GMAIL, de kans dat dit je overkomt, is denk ik dan kleiner.

Nogmaals dank, George
 
Grr...... ja inderdaad knap vervelend en inderdaad misschien is IMAP en Gmail wel een uitkomst. Groet manamana.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan