Krijg poort maar niet open

Status
Niet open voor verdere reacties.

Webstarr

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Berichten
306
Voor een shoutcast server moet ik poort 8000 open hebben.

nu hebben we meerdere routers in het netwerk:


De cai komt binnen en gaat het ziggo cisco modem in (adres 192.168.178.1)

Vervolgens gaat er een internet kabel naar een TP-Link WE1043ND (192.168.8.1) vervolgens gaat er een kabel naar een router boven (Cisco E1000) en er gaat een kabel naar de schuur (ICIDU router) vanaf die ICIDU router gaat hij in mijn cafe een cisco E1000 router in, en vanaf die plek moet ik de poort open hebben.

Wat ik ook probeer in de router, krijg de poort maar niet open, firewall uitgeschakeld ook geen succes...

wie kan mij uit de brand helpen
 
Ik zou het zo oplossen:
Zet ze eerst allemaal in dezelfde range:
192.168.178.x
Dus niet 192.168.8.1, maar bv 192.168.178.2 etc

Alle routers dhcp uitzetten behalve die van ziggo (ziggo cisco modem)
DHCP uit.jpg
(nu kun je ook van iedere plek gemakkelijk printen)

Dan in de ziggo router poort 8000 openstellen.
Nadeel(?) je kunt door je hele netwerk surfen.

Als je graag met verschillende ip adressen wilt werken, dus dhcp aan, zul je de poort in alle routers afzonderlijk open moeten zetten.

Succes
 
Laatst bewerkt:
Ook alle dhcp op de diverse routers (TP-Link WE1043ND, Cisco E1000 en ICIDU router) uitgezet?
Misschien alle instellingen van de poorten in die routers op standaard zetten?
Poort 8000 op ziggo cisco modem opengezet?

Als dat allemaal niet lukt hebben we OF een breekijzer of iemand nodig die er nog meer van weet.
Dat laatste daar houd ik het dan maar op.
 
De DHCP van de cisco modem staat als enige nog aan, de rest staat uit, poort in de cisco modem is geopend maar alsnog is de server alleen lokaal bereikbaar
 
wel het interne ip adres van de shoutcast pc ingevuld bij de portforwarding in het ziggo modem.
 
Lekker overzichtelijk netwerk (*niet*)

Ok, volgens mij worden er een paar bochten afgesneden m.b.t. het uitschakelen van DHCP op de diverse zelf aangeschafte routers, want dan moet 1 van de 4 LAN poorten worden doorverbonden met de router die ervoor staat, dus de WAN/Internet poort van de routers blijft leeg

Stel dat je echter niets wilt aanpassen, dan zul je
in de Cisco router poort 8000 moeten portforwarden naar het ip-adres dat de TP-Link op zijn WAN/Internet poort heeft (dus een 192.168.178.x ip-adres)
, dan in de TP-Link poort 8000 portforwarden naar het WAN ip-adres van de ICIDU
, dan in de ICUDU poort 8000 portforwarden naar het WAN ip-adres van de E1000 (die in het café)
, dan in de E1000 poort 8000 portforwarden naar het ip-adres van de Shoutcast server.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Tijs,


Ik heb het gister avond op exact dezelfde manier gedaan als door jou uitgelegd maar toch bleef de poort dicht

Ik heb geen idee wat ik precies gedaan heb maar vanmorgen heb ik de poort open gekregen.

Zeer vreemd maar de poort is iig geopend.


Bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Mogelijk de firewall(-applicatie) op de Shoutcast server die "dicht stond" voor poort 8000 inkomend. Ik kan natuurlijk ook niet speculeren wat er nog veranderd is vanmorgen, maar mooi dat het nu werkt.

Wel nog even je vraag de status opgelost geven, ajb.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan