Gesprek whatsapp valt telkens weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

pewie37

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2007
Berichten
506
Hallo forumleden :)

Als ik met whatsapp bel valt de telefoonlijn telkens weg aan mijn kant. Men kan mij dan nog wel horen maar ik hun niet meer en volgt er om de paar seconden een dubbel piepje. Ik heb gemerkt dat dit het zelfde signaal is als de andere kant een regulier gesprek binnen krijgt en whatsapp word weggedrukt. Ik heb geen idee waar het aan ligt maar op dat moment is de wifi ook uitgeschakeld.

Heb wel een vermoeden maar ???
Ik heb een homeplug die mijn netwerk op de bovenverdieping cloned. ze zitten wel beiden op een ander kanaal 3 + 1. Kan het zijn dat de telefoon steeds wil overschakelen van het ene signaal naar 't ander en dan tijdelijk geen wifi heeft ?

Wie heeft raad ?

Phone:
Samsung galaxy S6 edge

Wifi:
Ziggo Ubee EVW321B
TP-Links TL-WPA4220

Alvast dank jullie wel :thumb:
Groet.
 
De eerste vraag is dan misschien: gebeurt het alleen thuis? Is er een ander netwerk dat je kan proberen? Mogelijk is het een probleem in je router, niet je wifi. Kan zelfs nog een probleem in de telefoon zelf zijn.

Toggelen tussen wifi kan in principe alleen als ze dezelfde naam hebben. Je zou kunnen beginnen dat uit te sluiten door beide wifi signalen een andere naam te geven
 
Dank je wel voor je snelle reactie of het buitenshuis gebeurd weet ik niet.
Het wifi-signaal is gecloned. Dus ja, ze hebben dezelfde naam.
Vind het wel makkelijk maar zal proberen met een naamsverandering om dit uit te sluiten.

De telefoon zelf lijkt me uitgesloten daar ik pas een nieuwe heb en zowel de nieuwe als de oude hetzelfde euvel hebben.
 
Wat is geen resultaat? als je gescheiden SSID's gebruikt is het probleem er nog steeds? op beide netwerken?
 
Ja inderdaad.
Als ik dan kijk is mijn wifi-verbinding helemaal weg.
 
Laatst bewerkt:
In dat geval zit het probleem waarschijnlijk in de ubee. De TP-link en de homeplug zitten niet in de weg als je direct op de wifi zit van de ubee beneden.

Mogelijk zit het probleem ook niet in de wi-fi zelf, vanuit de beschrijving die je maakt. Als het namelijk via boven gebeurt kom je via de vaste lijn binnen op de ubee, niet via wi-fi.

Om nog even samen te vatten:

- je hebt het probleem met 2 telefoons
- Je hebt het probleem als je via de wifi-boven via een homeplug naar beneden gaat
- Je hebt het probleem als je direct op de wifi beneden zit
- In het geval van de wi-fi beneden valt de hele wi-fi weg (voor een paar seconden?)

Kun je iets instellen qua firewall / poorten op de ubee? Heeft dat ding een log functie die je kunt bekijken? Meestal als de wifi zomaar wegvalt is er een conflict ergens waar de router op reageert. dubbel ip adres, stream blokkade op de firewall, teveel stream data die de router overblast, e.d.
 
Om de situatie nog even duidelijk uit te leggen....

1. Ik heb dus een nieuwe gsm waarbij ik hoopte dat 't weg zou zijn maar heb het probleem ook met een nieuwe gsm.
2. Het begint er nu op te lijken (toeval ?) dat alleen whatsapp dit doet. Heb n.l. gisteren geprobeerd met messenger zonder probleem)
3. Zo nu en dan als de verbinding weg valt en whatsapp begint weer met z'n in-gesprek toontje (dubbel piepje met tussenpozen van een ongeveer 2 sec) dan heb ik gewoon internetverbinding en kan ik surfen op chrome
4. Zo nu en dan is de wifi uitgevallen als ik kijk met een piepje maar verdenk een 2e situatie (Het met je oor bedienen van de telefoon).
5. Valt ook op dat whatsapp z'n verbinding verliest terwijl ik niet aan 't chatten of aan 't bellen ben ("Laatst gezien om...." valt dan weg).
6. Dit euvel doet zich altijd voor als ik van beneden naar boven loop of andersom.

Dat laatste is ook wat me heeft doen vermoeden dat 't mijn wifi is. Ook omdat ik dat bij meerdere mensen heb en nooit omgedraaid. Maar er zijn ook tegenstrijdige situaties. Of het zou zo moeten zijn dat er zich inderdaad 2 euvels tegelijk voordoen.

Heb een snelle blik in de router geworpen maar kan zo snel niks vinden. Denk dat ik eerst plex of zo ga installeren om te streamen zodat ik een constante dataoverdracht heb en dan naar boven loop. Zodat ik wellicht de wifi kan uitsluiten en whatsapp volledig de schuld kan gaan geven. Maar waarom ?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan