Outlook haalt geen E mails meer binnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Sinds enkele dagen krijg ik steeds foutmeldingen als ik via Outlook Emails wil verzenden of ontvangen.
Via webmail is er geen probleem.

Vandaag de maatschappij (TVCablenet/Voo) gecontacteerd. Die dachten dat er iets aan de instellingen was gewijzigd.

Twee weken geleden heb ik Windows 10 geïnstalleerd, een tiental dagen werkte Outlook zonder problemen. Ik heb zelf niets aan de instellingen gewijzigd.

Nu heb ik op een oude PC met Windows 7 Outlook opgestart en daar komen de mails wel binnen...

Dan de instellingen vergeleken.
Ik heb 2 accounts:
1. TVCablenet: alle instellingen identiek op beide PC's. Bij testen lukt het op de oude PC maar niet op de nieuwe.
2. GMail: op de functionerende Windows 7 Outlook staat als account type POP3, op de niet-functionerende IMAP (het is een keuzelijst waarin je niets kunt wijzigen). Bij testen lukt het op de oude PC maar niet op de nieuwe.

Wat is hier aan de hand en, belangrijker, hoe los ik dit probleem op?
 
Als je ook de foutmeldingen plaatst help je de helpers hier al een heel eind in de richting van de oorzaak.
 
Outlook haalt geen mails binnen

Enkele weken verder...
Ik had een aantal dingen geprobeerd maar niets hielp. Omdat ik op vakantie ging en daarna Office 2016 wou installeren (in de hoop dat daarmee het probleem zou opgelost zijn) had ik het probleem maar in de ijskast gestoken.
Ondertussen zijn slechts één keer mails binnen gehaald, om dan te stoppen en weer foutmeldingen.
Vandaag 2016 geïnstalleerd. Probleem niet opgelost.
Volgende geprobeerd:
1. Virusscanner uit. helpt niet
2. Bij de e-mail settings "Check My Outgoing server requires authetication" aangevinkt. Helpt niet
3. Nieuwe account gemaakt. Bericht: "Geen Versleutelde verbinding beschikbaar". Moest uiteindelijk zelf de gegevens invullen. Ook dat is mislukt :( :( :(
 
De boosdoener is de betalende versie van Avast (met de gratis versie nooit problemen gehad). Zodra ik alle modules van Avast uitschakel, komen de mails binnen en worden ze verzonden. Kan niet bepaald de bedoeling zijn :mad:
Eens afwachten wat de Avast support zegt...
 
postvak in werkt niet meer

Heb hetzelfde probleem krijg geen mails meer binnen van alles al geprobeerd niets helpt
zou het de virus scanner kunnen zijn heb sinds kort avira
 
Heb hetzelfde probleem krijg geen mails meer binnen van alles al geprobeerd niets helpt
zou het de virus scanner kunnen zijn heb sinds kort avira
Dat weet ik natuurlijk niet maar schakel Avira eens tijdelijk uit? Als het niet gaat via het systeemvak gaat dat via Taakbeheer. Zo heb ik het gedaan met Avast. en daar heb ik na enig zeuren mijn geld terug gekregen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan