rode waas tijdens spel

Status
Niet open voor verdere reacties.

bhuzert

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2010
Berichten
40
Hallo,

Ik heb bij onder andere FM16, PCM15 en AOE3 een raar beeld.
De games zelf kan ik gewoon spelen alleen er gaat een rode gloed door heen. En bij PCM en AOE3 lijkt tijdens de game het spel vervaagt?
Vorige week was er niks aan de hand. Heb al computer herstel gedaan en dan is het weer weg. Maar 1 a 2 dagen later is het weer terug.
Hoe kan ik dit verhelpen?

Dit is uiteraard op de PC. Als ik op internet of dergelijke zit heb ik er geen last van.

Met vriendelijke groeten,

Michael
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gooi het in de groep......
Info van de gebruikte hardware en os zie ik niet, zie m'n sig.
Link die games want ik ken ze niet.

Vemoedelijk de videokaart of de driver ervoor die problemen geeft.

Logboeken al geraadpleegd?
 
Wat Lange Pier zegt is waar, zonder te vermelden welke hardware je hebt, kunnen we je niet gericht helpen (je kan ze ook onder je naam plaatsen, hoeven we de volgende keer niet weer te vragen..)
(Glazen bollen werken door de WIFI-Smog niet meer :shocked:)
Ik zal proberen effe te helpen wat spellen betreft: FootballManager 2016, ProCyclingManager 2015 en Ages Of Empire 3.
Je typt dat wanneer je computerherstel doet, het na een paar dagen weer terugkomt:
Ik denk aan een driver issue, dat je grafische drivers automatisch ge-update worden, deze uitzetten en teruggaan naar de vorige (en goed werkende) versie zou wel es kunnen werken

EDIT: vet en cursief gedeelte toegevoegd in de laatste regel
 
Laatst bewerkt:
Dag Michael,
Het zou ook aan de signaal kabel kunnen liggen, draadjes daarin zijn vaak te dun. Buig de kabel eens heen en weer en controleer dan ook de stekker. Gebruik eens een geaard stopcontact.

Probeer uit te sluiten dat het een defect is van de monitor. Als je deze niet kunt verwisselen met een ander, dan terug zetten op standaard waarden en de stekker er even uit houden.

Haal de computer dan eens van de spanning en controleer deze van binnen. Zitten stekkers en kaarten recht en goed vast en is er stof te verwijderen?

Wanneer je een grafische kaart hebt zou je kunnen vaststellen welke voeding daar voor nodig is en controleren op de sticker of die van de computer voldoende wattage heeft.

Tenslotte zou je op internet beoordelingen kunnen lezen van jou grafische kaart, bijvoorbeeld de reviews op newegg.com Hier zou kunnen blijken dat die dit soort gebreken heeft.

Misschien heeft de computer zelf een aansluiting voor een monitor of misschien gebruik je deze al. In de BIOS moet je die keuze aangeven als PCI of On Board Graphics Chipset of iets dergelijks. Voor de op de computer aanwezige aansluiting moet je chipset of moederbord drivers hebben die geschikt zijn voor de gebruikte Windows versie. Dit zijn meestal niet kwalitatief hoogstaande grafische chips en meestal alleen geschikt voor kantoor toepassingen en Internet. Het plaatsen van een grafische kaart is dan meestal een uitkomst.

In het grafisch stuurprogramma kan je meestal op een schuifbalk de keuze maken tussen "snelheid" en "kwaliteit" en dat wil wel eens helpen. De resolutie en verversingsfrequentie moeten bij een plat scherm ingesteld staan op de aanbevolen waarden. De monitor geeft hiervoor niet altijd een waarschuwings bericht.

In Apparaatbeheer, bij Grafische adapters, kan je een uitroepteken zien als de grafische drivers niet geladen worden. Bij ontbrekende drivers gaat het schuiven met vensters slecht en scrollen de pagina's moeilijk. Succes
 
Laatst bewerkt:
@lange pier @Whittey

Ik heb echt totaal geen verstand van computers.
Welke gegevens hebben jullie nodig en hoe vindt ik dat op de snelste manier?

@Alfred
Betreft alleen met games, dus lijkt me sterk dat het aan de bekabeling ligt?

Allen ieder geval alvast bedankt voor de moeite!
 
Speccy Free is denk ik wel makkelijk dan.

https://www.piriform.com/speccy

Misschien is er net wat minder spanning beschikbaar en wordt een slecht signaal beter opgepikt als dat wat sterker is. Ik zou toch altijd rekening houden met een slechte kabel of een kapot stekkertje of een bron van elektromagnetische storing direct naast de kabel. Meestal is dat snel uit te vinden.

Het zou kunnen dat je beter resultaat hebt wanneer je een andere ingang gebruikt.

In de Setup of BIOS zal je eventuele overclocking (snel makende instellingen) moeten uitschakelen. Misschien dat het grafisch stuurprogramma meer mogelijkheden biedt om de kaart op te voeren dan alleen de schuifbalk Snelheid <> Prestaties.

Hoe veel Watt de voeding is staat op een sticker op de zijkant ervan. Ook wil ik dan weten of het een hoog rendement voeding is (80+ symbool) en misschien al een wat oudere en gebruikte.
 
@Alfred2

Dan is het wel raar dat wanneer ik systeem herstel doet, de kleuren wel normaal zijn?

En ik heb het gedownload dus zeg maar wat je van dat nodig hebt van me!

BVB Dank
 
Ik heb gelezen over het systeemherstel en vindt dat raadselachtig maar misschien heeft de computer het dan even wat makkelijker.

Soort computer

Besturingssysteem

Grafische Chipset indien aanwezig

Grafische kaart indien aanwezig

Voeding, het wattage.

en graag reactie op de gedane suggesties. Of de resolutie en verversingsfrequentie goed staan en de juiste driver en stuurprogramma geïnstalleerd zijn.
 
Soort computer Staat op mijn PC LG
Besturingssysteem Windows 10 Home 32-bit

Grafische Chipset indien aanwezig
Grafische kaart indien aanwezig

L1960TQ (1280x1024@60Hz)
512MBNVIDIA GeForce 8400 GS (Undefined) Dit ???

Voeding, het wattage. 30 A en 12 V kan dit?

En van die resolutie heb ik totaal geen verstand van en frequentie ook niet.

Alvast bedankt.
 
De resolutie staat in jou bericht vermeld. Installeer dit stuurprogramma en driver: http://www.nvidia.com/download/driverResults.aspx/99993/en-us en zet het op deze waarden: 1280x1024@60Hz Schuif dan in het stuurprogramma, soms met een rechts klik op het bureaublad te vinden, de balk van Kwaliteit - Snelheid naar snelheid.

Heeft de computer zelf ook een aansluiting voor een monitor, probeer dan deze ook eens om de grafische kaart uit te sluiten. Probleem daarbij is wel dat je dan moederbord of chipset drivers voor Windows 10 zal moeten hebben.

Vervolgens heb je de keuze tussen monitor verwisselen of grafische kaart verwisselen. Hierbij zij opgemerkt dat op de grafische kaart en in de monitor condensatoren stuk kunnen zijn. Dit zijn zwarte torentjes met een metalen cirkel aan de bovenkant die in drieën is gedeeld. Een kapotte heeft een losse huls of een iets bol staande bovenkant, zoals bij deze monitor: https://www.youtube.com/watch?v=HoELQMxVePs Het kan dus geen kwaad om even te kijken.

Het Wattage staat vermeld met een W. De minimum vereisten kennen we nu ook, dat is: 300-350W.

Welke processor de computer heeft heb ik nog niet gelezen.

Het is misschien maar een matige grafische kaart en veel eigenaren klagen over dat die niet werkt maar van welk merk dat de kaart is dat blijkt niet uit deze gegevens. Dit is meer voor kantoortoepassingen. Kijk eens in de handleiding van jou moederbord of merkcomputer welke soort PCI-E slot het heeft en probeer dan een andere. Een andere monitor zal toch wel te regelen zijn denk ik, anders zou je in de buurt kunnen vragen eentje te lenen met de Peerby app op peerby.nl (spullen lenen van mensen in de buurt).
 
Ik heb alleen maar dat nvidia gedownload, en ik start een spel op en ik heb gewoon kleur?
Zonder dat ik zelf iets gedaan heb?
 
Kaboutertjes doen dit werk niet meer, het is bovendien kabouwvak.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan