De juiste primaire sleutel toevoegen in een samengevoegde tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Htt_wng

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2005
Berichten
58
Hallo,

Ik heb een 1 tabel met verschillende points waar bij elke point een unieke sleutel heeft.

voorbeeld
pointsID, pointsnaam
1, pointa
2, pointb
3, pointc

In mijn 2e tabel staan de settings van de verschillende pointsnamen deze word weggeschreven in _VAL en ook de tijdstip van deze instellingen word weggeschreven in kolom timestamp.
voorbeeld.

voorbeeld
timestamp , pointnaam, _VAL
05-05-2016 15:90 pointa 50%
06-05-2016 10:90 pointa 40%
10-05-2016 15:90 pointb 30%
15-05-2016 10:90 pointa 40%

Nou wil ik de juiste pointID bij de 2e tabel toevoegen?
mijn vraag is hoe doe ik dit?
 
Laatst bewerkt:
Beetje de omgekeerde wereld, omdat je in je eerste tabel nu altijd moet zoeken op je secundaire waarde. maar wat is er mis met een simpele JOIN?
 
Je veld PointsID zal een numeriek veld zijn, en PointNaam een tekstveld. Ik zou er in eerste instantie een numeriek veld bijzetten voor PointID en met een bijwerkquery dat veld vullen. Je gebruikt dan een criterium:
WHERE Tabel1.Pointsnaam = Tabel2.Pointnaam.
 
Je veld PointsID zal een numeriek veld zijn, en PointNaam een tekstveld. Ik zou er in eerste instantie een numeriek veld bijzetten voor PointID en met een bijwerkquery dat veld vullen. Je gebruikt dan een criterium:
WHERE Tabel1.Pointsnaam = Tabel2.Pointnaam.

wampier en octafisch bedank voor jullie reactie. ik heb een numeriek veld al bijgezet alleen weet ik niet hoe de bijwerkquery eruit moet komen te zien.
 
In beetje dummycode:
Code:
Update Tabel2, Tabel1 SET Tabel2.PointID = Tabel1.PointID WHERE Tabel1.Pointsnaam = Tabel1.Pointnaam
 
Bedankt octafish ik had het al zelf uitgevogeld maar nog bedankt voor je oplossing.

Jongens het is mij gelukt met de volgende query

UPDATE
dbo.tblpointwijziging
SET
dbo.tblpointwijziging.pointID = dbo.tblpoint.pointID
FROM
dbo.tblpointwijziging
INNER JOIN
dbo.tblpoint
ON
dbo.tblpointwijziging.pointnaam = dbo.tblpoint.pointnaam;
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan