Mail script

Status
Niet open voor verdere reacties.

kweetni

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 aug 2016
Berichten
3
Hallo,

Ik ben op zoek naar een auto reply script maar geen gewone. Als ik een email krijg van een x emailadres moet er een mail terug gestuurd worden maar niet meteen maar op een gewenste tijd, x aantal uren of dagen na de ontvangen mail. Dit moet dan enkele keren mogelijk zijn.

Het gaat om bestellingen die binnen komen waarna er een mail met b.v. tips en informatie terug worden gestuurd met een standaard geschreven email en dit enkele uren na de ontvangen mail. Het zijn dus 1 of meer, (ongeveer 3) mails die terug moeten naar de klant met verschillende inhoud.

Veel bedrijven gebruiken dit maar ik kan er maar niet achter komen hoe dit moet heten of wat ik er voor kan gebruiken.

Ik hoor graag waar ik dit kan vinden. Het liefst draai ik een eigen script.

Gr Hans
 
Je wilt dus een mailbox in de gaten houden, en iets doen met de mails die je krijgt?
 
[Bericht verwijderd, en geplaatst in Quote]
 
Laatst bewerkt:
Je wilt dus een mailbox in de gaten houden, en iets doen met de mails die je krijgt?

Bedankt voor je bericht,

Nee, ik was al een beetje bang dat ik het niet helemaal duidelijk geformuleerd had. Ik probeer het iets anders.

Ik heb een bedrijf, dat was al duidelijk. Ik krijg uiteraard ook vragen van klanten maar ik krijg een aantal vragen welke veel voorkomen. Nu wil ik, zodra er een bestelling binnen komt, een mail terug sturen met enkele informatie links welke het meest voorkomen maar de mail moet niet meteen verstuurd worden. Dit wil ik daarna nog een paar keer doen, na enkel uren of dagen.

De bestelling komt binnen en heeft een specifieke afzender naam@naam.nl. Deze wordt opgevangen door b.v. E-mail Piping of Fetching, of iets wat het zelfde doet. Een ticket als voorbeeld doet dit ook en genereerd een ticketnummer alleen deze wordt meteen verstuurd en dat moet nu dus niet. De mail moet wel html kunnen bevatten.

Wat ik als voorbeeld gebruik. Bij veel bedrijven kun je iets op bestellen en vervolgens komen enkele dagen later wat handige tips binnen. Dit gebeurt niet door een nieuwsbrief systeem maar door een systeem welke de standaard mailing al in geprogrammeerd hebben d.m.v. html.

Ik hoop dat het duidelijk is zo.

Gr hans
 
Laatst bewerkt:
Met een cronjob kan je op gezette tijden een script uitvoeren.
 
Dit is dan upsell systeem.

Ik geef je nu al mee dat als je goede klanten kan hebben die bvb 50 mails stuurden omdat zij niet elke bestelling samen bundelen.
en in uw geval ook 50 mails zullen krijgen.Dus denk goed na zodat je niet al je goede klanten op imum van tijd kwijt speeld.
Dit zijn momenten dat developers op hun buik kunnen gaan. Dus zal je zeker moeten zijn dat je met profs werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan