Kan geen verbinding maken server malware?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lissle

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 okt 2012
Berichten
4
Hello!

Bij voorbaat excuses. Kwam deze vraag (dacht ik) al wel een keertje tegen maar ik snap oprecht niks van de antwoorden. Dus stel mijn vraag (alsnog) maar gewoon.
Avg vind al enkele dagen als ik mijn computer opstart verdachte bestanden. Als ik ze verwijder staan er de dag erna weer nieuwe. Volgens mij malware. Krijg ook de hele tijd van die pop up sites. Sinds vandaag krijg ik echter de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de server. Met mn tel zit ik alleen ook op de wifi die doet het prima. Heb mn laptop aan en uit gezet. Tabbladen die toen geopend waren werden gewoon geopend. Toen kon er blijkbaar wel verbinding worden gemaakt met de server.
Nieuwe pagina's openen ging echter niet.

What to do?!
 
Laatst bewerkt:
O nog iets raars. Het lijkt dat het alleen gebeurd met pagina's die ik nooit eerder bekeken heb?!!
 
Ik denk dat er een soort proxy is opgedoken. Doe 3 dingen (in deze volgorde):
a. Draai Junkware Removal Tool
b. Draai AdwCleaner. Na het Scannen op de knop rechts ernaast klikken om ook echt wijzigingen te laten aanbrengen. De pc wordt daarna herstart. Nadat de pc is geherstart en je weer bent ingelogd opent een log-bestand. Sla die ergens op waar je 'm makkelijk terugvindt, want die wil ik als bijlage zien in je volgende posting.
c. Daarna (als een soort na-controle): Download en draai MiniToolBox
Vink (alleen) aan:
Report IE Proxy Settings
Report FF Proxy Settings
List content of Hosts
List IP configuration
List Winsock Entries
List Devices
List last 10 Event Viewer log
Upload het log-bestand naar een upload-site, zoals www.filedropper.com en geef ons de link er naar toe.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
He Tijs,

Dankjewel voor je reactie. Het is wel een beetje abacadabra voor me. Maar ik kan die programma's hoe dan ook niet downloaden. Want die sites opent die ook niet.. Is er nog een andere manier?
 
Je kunt natuurlijk deze programma's op een andere computer/laptop downloaden en dan (via USB-stick) overbrengen naar je 'normale' pc/laptop.
Ik ga er wel vanuit dat je een anti-virus programma op je normale pc/laptop hebt, want we willen natuurlijk niet dat de USB-stick besmet raakt met virussen.

Tijs.
 
Is er al nieuws over de resultaten van de gegeven tips?

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan