Updaten UEFI ASRock verloopt onduidelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

antonwas

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Berichten
254
Beste allemaal,

Wanneer ik via de Instant Flash methode de UEFI van mijn ASRock B85 Fatal!ty Killer probeer te updaten krijg ik na de update
nog steeds de melding dat er een nieuwe versie beschikbaar is. Dit terwijl de meest recente versie wel goed geïnstalleerd lijkt.
Dit maak ik op uit het beginscherm van de UEFI. Op dit moment is dat P1.90

Het beginscherm van de UEFI geeft dus P1.90 aan, terwijl bij een check m.b.v. Internet Flash de UEFI aangeeft dat er een nieuwe versie
klaar staat.

Instant Flash is zelf de BIOS-file op een FAT32 usb-stick zetten en vervolgens handmatig in de UEFI-omgeving installeren.
Dat lukt prima. De usb-stick wordt netjes herkend en de installatie verloopt succesvol.

Internet Flash zoekt automatisch naar een nieuwe versie en kan dit zelf installeren. In dit geval geeft Internet Flash aan
dat er een nieuwe versie (P1.90) klaar staat. Dit terwijl deze dus al geïnstalleerd lijkt.

Nog iets: Internet Flash moet ik altijd twee keer draaien voordat het werkt. De eerste keer krijg ik de volgende fout:
Cannot connect to internet, please check your network settings.
Dit terwijl er gewoon een netwerkkabel in de PC zit. De tweede keer krijg ik dus de melding dat er een update is,
die volgens mij al geïnstalleerd is.

Is dit normaal of niet?

Groet,
Anton
 
En waarom wil je die uefi updaten?
Wat gewoon in de uefi setup kan.
 
Beetje een afwijking van mij misschien, maar wil zo veel mogelijk up to date en 'correct' hebben.
ASRock geeft aan dat de nieuwe versie nvme en een verbeterde netwerk module biedt.
Zoals ik eerder aangaf lijk ik al over de meest recente versie te beschikken, maar Internet Flash biedt hem
mij toch nog aan. Dat lijkt mij wat vreemd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan