Vista Home Premium Windows update blijft hangen (doorgaan)

Status
Niet open voor verdere reacties.

FreekV

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2014
Berichten
14
Hallo,
Mijn vriendin vroeg mij haar PC na te kijken. Na het verwijderen van een paar programma's, bleek ook dat sinds maart jl. geen Windows update meer zijn geweest. Na het aanzetten van 'Updates zoeken' gereageerd het niet het blijf maar door lopen.
de pc is wel normaal op te starten

-eerst een viruscan van Avast
-daarna spam van Mbam zonder resultaat
-CCleaner er overheen
-De C-schijf gecontroleerd met fouten bij 'Eigenschappen van Lokaal Schijf'
-Op zoek gegaan naar de juiste FixIt niet kunnen vinden.
-KB 3145739 geinstalleerde doch die bleef ook uren doorgaan en afgebroken.

Ik werd gewezen op een artikel uit het blad ComputerWord die hetzelfde probleem behandeld en wel -http://computerworld.nl/software/94120-2-stappen-om-windows-7-updates-weer-te-versnellen?hash=6fa8a26794c55e3b408c4a02def017e9&utm_source=ww-daily-newsletter&utm_medium=2016-08-10
en van daar uit voor Vista. http://wu.krelay.de/
Krelay staan 6 KB xxx programma's de 1e bleef ook lopen hetzelfde als de update. Aan de andere 5 lijkt mij zinloos.

Wat kan ik nog doen.
De laatste wat ik nog weet is de installatie CD waarschijnlijk kan die het Windows systeem overschrijven zonder dat de data verloren gaat.
Ik zoek iemand die mij terzijde wil staan mijn kennis is uitgeput.

vriendelijke groet Jan Schuling
 
Ik had de afgelopen dagen ook bij een nieuwe windowsinstallatie (win7 64) dat de Windows update niet wilde werken. Hij bleef maar zoeken, maar er gebeurde verder niets.
Van alle adviezen die ik over dit onderwerp vond werkte er 1 (en dat is genoeg :) en dat is de WSUS offline update.
Ik heb daarmee een iso met alle windows 7 64 updates en daarmee een DvD gemaakt en als je die dan in de Pc stopt begint ie automatische alle updates aan te brengen. Dat kostte wel erg veel tijd (zo'n 3 uur).
Daarna werkte Windows update gewoon weer.
WSUS kan dat ook voor vista updates.

NB! Wel een punt van aandacht is dat nadat u WSUS heeft gedownload en zijn werk heeft laten doen is het noodzakelijk om een volledige virusscan te doen, want er komt malware (pups) mee.
Dus daarna Malwarebytes, ADWcleaner en uw vaste AV-software een volledige scan laten doen.
 
Hallo Jan,
De readiness tool kan ik ook niet meer vinden.
Probeer eens de opdracht sfc /scannow die de beveiligde systeembestanden controleert. Bij gevonden gebreken moet de Windows schijf worden ingevoerd.
Het niet updaten van Vista is niet zo heel bezwaarlijk. De belangrijkste updates zijn al geweest en beveiligings updates betreffen vaak functies die je thuis meestal niet gebruikt.
Wanneer jullie de computer opschonen dan kan ik het programma AutoRuns van Sysinternals aanraden. Daarmee krijg je een complete lijst van wat er op de computer draait. Let wel: veel namen zal je even moeten googlen voor het uitvinden van nut en noodzaak.

Ik hoop dat iemand weet waar de update readiness tool is.

De download link werkt niet meer.
Misschien heb je wat aan dit, gesloten, topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthr...doet-het-niet-meer?highlight=Update+readiness
 
Laatst bewerkt door een moderator:
srpcHulp.
bedankt voor de tip.
Ik heb WSUS offline wel kunnen gebruiken dpch helaas heeft het bij mij niet het gewenste effect gegeven. Het geeft aan dat er een systeemfout is zonder iets of een nummer.
 
Mooi dat die site het weer doet. Was zeker overbelast.
De tips geprobeerd uit post #3 en de register vermeldingen van de link uit post #4?
 
post #3 de sfc /scannow deze heeft een aantal fouten gerepareerd doch het euvel met update blijft.
post #4 heb ik zonder verder resultaat doorgenomen er werd een oude link aangehaald ook deze heb ik doorgenomen zonder gewenste resultaat



Wat betreft de updatefunctie:
1. Start->Uitvoeren->CMD->Ctrl+Shift+Enter>
Krijgt C:/ Users\naam>
2. regsvr32 wintrust.dll <ENTER
3. regsvr32 wuaueng.dll <ENTER
DllRegister mislukt met foutcode 0x8007005
Het werkt wel onder 'bureau ass' onder 'opdrachtprompt' met adm.rechten.
regsvr32 wintrust.dll en regsvr32 wuaueng.dll ingeladen.
4. Je gaat naar de map C:Windows\SoftwareDistribution toe Je geeft deze map – tijdelijk – een andere naam, waarna je nogmaals probeert om Windows Vista te updaten
De naam is niet te wijzigen door mij.
5. Start ->Uitvoeren->Ctrl+Shift+Enter>Services.msc. Hier kijk je naar de service Background Intelligent Transfer Service Deze service moet zijn geactiveerd, want anders heeft Windows Update problemen met het downloaden van de benodigde updates.
Deze staat op handmatig heb het op automatisch gezet en starten.
6. Kijk ook naar de service Windows Modules Installer Deze service moet zijn geactiveerd, want anders heeft Windows Update problemen met het downloaden van de benodigde updates
Deze staat op handmatig heb het op automatisch gezet en starten.
7. Kijk mee bij het udateproces. Soms wordt nl. om het accepteren v/d licentievoorwaarde gevraagd

8. Heeft bovenstaande methode niet geholpen of gebruik je liever een automatische procedure? Voor het resetten van Windows Update kan ook gebruik worden gemaakt van een door de helpdesk van Microsoft beschikbaar gestelde reparatietool (download: 8. wufixvista11.zip
Uitvoeren met administratorrechten door met rechts op het uitgepakte CMD-bestand en te kiezen voor Als administrator uitvoeren.
Controleer na het runnen van de tool gelijk even handmatig via Windows Update op nieuwe updates om er zeker van te zijn dat Windows Update nu wèl goed functioneert.
Deze site van Schoone betaat niet meer.
9. Tot slot is er ook nog de reparatietool System Update Readiness voor Windows Vista (download: http://support.microsoft.com/kb/947821/). Deze tool is ontwikkeld voor het corrigeren van specifieke inconsistenties die tot gevolg hebben dat de installatie van updates en andere software niet werkt (het gaat om de foutcodes 0x80070002, 0x8007000D, 0x800F081F, 0x80073712, 0x800736CC, 0x800705B9, 0x80070246, 0x8007370D, 0x8007370B, 0x8007370A, 0x80070057, 0x800B0100, 0x80092003, 0x800B0101 en 0x8007371B).
Normaal gesproken wordt de tool automatisch als update aangeboden zodra een van genoemde inconsistenties voordoet, maar System Update Readiness kan zo nodig ook als standalone-pakket via de website van Microsoft worden gedownload.
Neem er wel even de tijd voor, het kan namelijk erg lang duren voordat de reparatietool zijn werk heeft afgerond!
 
Zover zo goed.
Staat bij Systeem dat ze service pack 2 heeft? Anders zal deze readiness tool niet werken.
Dan nog eens de update readiness tool proberen.
Verwijder de tijdelijke internet bestanden en controleer vrije schijf ruimte.
Draai een register cleaner, zoals die in CCleaner.

Je kan updates ook downloaden en meestal installeren ze dan zonder problemen. Ik begrijp dat het om deze gaat: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/3145739 Wanneer die dan wel wil installeren, volgen de anderen misschien ook wel.
 
Nog even wat ondersteuning aub. Na openen https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/3145739
ik kom op de site MS16-039: Beschrijving van de beveiligingsupdate voor Windows-onderdeel voor afbeeldingen: 12 April 2016.
Sroll verder naar beneden op zoek naar de updates. Bij hoofdstuk 'Het verkrijgen en installeren van de update'
waar ik kom bij 'Beveiligingsupdates automatisch ophalen'. Hier blijk er geen site aan vast te zitten.
Verder naar beneden klik op downloadkopp, MS16-039 kom ik op 'Security Update for Microsoft Graphics Component (3148522)'
hier onder zitten tabellen waarbij bij 'Updates Replaced' waarbij de link van de een naar de ander springt eindelijk bij weer een vista tabel weer op 'Updates Replaced' gedrukt nu is die weer aan het zoeken ik vraag mij af of het wel de juiste is,
Is het niet beter SP2 te verwijderen en dat het dan alle updates binnen haalt?
 
Je kan KB3145739 voor Windows Vista rechtstreeks downloaden via deze link
Klik ik die link aan dan kom ik op 'KB3145739: Beveiligingsupdate voor Windows Vista' waar de 'KB3145739: Beveiligingsupdate voor Windows Vista' staat
Klik ik downloaden aan kom ik op aan andere site met 5 items w.o. windows 7 met er onder meerweergeven met tig site's er achter met diverse vista update's lastig de juiste te vinden.
 
Ik had doorgeklikt bij "methode 2."

Ja, je komt dan via de link van gast0205 wel goed uit alleen moet na een paar tellen het Download Dialoog, over de pagina met de 5 items, verschijnen van het bestand Windows6.0-KB3145739-x86.msu Misschien verschijnt het download venster op het bureaublad, onder alle vensters, of misschien op de taakbalk in het oranje/rood (als niet geopend). Als het niet gaat dan een andere browser proberen zoals Firefox in plaats van Explorer. Kijk ook maar of deze kennis andere dingen wél met haar browser kan downloaden zoals rechts klikken op een afbeelding en of het dialoog van "Openen of Opslaan" dan toch verschijnt. Misschien is het dan terug te voeren op een gebrek van Internet Explorer want dit wordt voor de updates gebruikt.
 
Met de 'Rechtstreekse link' van Fokke, heb ik het programma aan het draaien, doch het draait al sinds 4 uur ik ben bang dat dit het ook niet is.

Wel is hiervoor al bij 'service.msc' gewijzigd, de service 'Background Intelligent Transfer Service' Deze stond op handmatig en heb ik op automatisch gezet en gestart.
Alsook de service 'Background Intelligent Transfer Service' stond op handmatig en heb ik op automatisch gezet en gestart.
Ik weet niet of dit nu nog bezwaren gaat opleveren.
 
Nadat KB3145739-x86 meer dan 15 had gedraaid was er nog seeds niets binnen.
Ik had het opgegeven en wou de pc uitdoen doch op de uitknop stond het update symbool.
Daarna werden er 56 updates geinstalleerd.
Mijn dank voor alle medewerkingen. die uiteindelijk het probleem verrassend oploste.
Dit Items mag voor mij worden afgesloten.
 
Eigenzinnig. Misschien was de server bezet, als de Microsoft site ook niet altijd reageert.
Automatische updates lijkt nu in elk geval goed geïnstalleerd te zijn.

Een vraag als opgelost kenmerken kan alleen degene met de vraag of het verzoek zelf doen.

Graag gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan