DNS naam ipv domeinnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Atwist

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jan 2006
Berichten
1.055
Besturingssysteem
Wndows 10
Office versie
2016
Goedemorgen allen,

Ik draai momenteel met een eigen webserver en heb hierover nog een vraagje.

De 3 domeinnamen die die heb zijn via een externe DNS server aan mijn server gelinkt.
Deze 3 namen zijn met hun eigen naam zichtbaar dus bv www.testweb.com maar een sub-domein komt als http://de-dsn-naam.com/prestashop/index.php ipv http://shop.testweb.com.
Wat heb ik nu verkeerd staan en waar staat het verkeerd bij de externe DNS server of op mijn server.

Ik hoor graag van jullie.
 
Ik zet hoog in op een foute vhost instelling op je webserver.
 
Daar dacht ik ook aan maar ik zie geen verschil in de Vhost van domein en sub-domein.

Dit is de Vhost van de sub-domein.

Code:
VirtualHost *:80>
  	    	DocumentRoot /var/www/html/prestashop
          	ServerName shop.testweb.com	
      	        ServerAlias www.shop.testweb.com
         <Directory "/var/www/html/prestashop">
  	   		AllowOverride All
  	   		Require all granted
         </Directory>
  </ VirtualHost>
 
Haakje mist aan het begin, en bij de VirtualHost end-tag staat een onnodige spatie.

Hoe ziet je DNS settings eruit?
 
Inderdaad haakje miste maar beide nu opgelost.

Code:
Umleitung (Extern | Proxy ): http://de-dns-naam.com/prestashop/

Hoop dat je dit bedoeld
 
De DNS bestaat uit meerdere instellingen.
Toon daar eens een screenshot van?
 
Sorry maar nu ben ik even verward.

De domein is bij Strato.de geregistreerd, hier hoef ik alleen maar onderstaande te doen.
Code:
Umleitung (Extern | Proxy ): http://de-dns-naam.com/prestashop/

Dan heb ik een Externe DNS server daar heb ik een dnsnaam geregistreerd en verder geen instellingen.

Of is dit een instelling op de server.

Mijn Excuus voor mijn domheid, ik dacht dat ik het al behoorlijk onder de knie had. :eek:
 
Wel aan gedacht na de vhost aanpassingen de apache webserver-software te herstarten? Anders worden de aangebrachte wijzigingen niet doorgevoerd...

Tijs.
 
Dat invulveldje bij Strato lijkt alleen een doorsturing, en geen DNS instelling.
 
Wel aan gedacht na de vhost aanpassingen de apache webserver-software te herstarten? Anders worden de aangebrachte wijzigingen niet doorgevoerd...

Tijs.
Ja dat heb ik.

Eerst de "a2ensite"
toen de "service apach2 reload"
 
php4u

Dit heb ik ook nog als optie
Schermafdruk van 2016-08-15 12:27:52.png

en dit is de optie A-record voor domein/sub-domein
Schermafdruk van 2016-08-15 12:28:32.png
 
Ben het met PHP4U eens dat het subdomein op deze manier wordt 'verbouwd'/omgeleid, dus dat (op die manier) onder anderen het idee van host headers laten sturen vanaf bezoekende webbrowsers hiermee om zeep wordt geholpen.
Dus als je je zaken op orde hebt in Apache (wat op eerste blik het geval lijkt te zijn) zul je ipv. een omleiding een A record moeten toevoegen, analoog aan het A record dat je hebt voor de "hoofd"domeinnaam.

Dus stel dat in DNS staat van testweb.nl (voorbeeld):
@ IN A 123.123.123.123
www. IN A 123.123.123.123
dan moet
shop. IN A 123.123.123.123
en
www.shop. IN A 123.123.123
worden toegevoegd en de omleiding naar die "subdomeinen" worden weggehaald.

Maak altijd eerst een schermafdruk (en sla die op) van hoe het nu staat voordat je gaat aanpassen.

Tijs.
 
Waar zou ik dit in moeten vullen ik heb namelijk geen mogelijk hiervoor.
 
Als je die omleiding van die "subdomeinen" weet te vinden en die ongedaan kunt maken voor die "subdomeinen", dan zou je (zie je eerste schermafdruk) via klikken op "A-Record" nieuwe A records moeten kunnen aanmaken, lijkt me.

Overigens zie ik in je tweede schermafdruk dat er (blijkbaar) ook wat bestaat als "Übersicht", waarvan een schermafdruk het voor ons een stuk eenvoudiger lijkt te maken om te zien wat er (evt.) nog aangepast moet worden. Desnoods maak je het hoofddomein zwart en ook de ip-adressen.

Tijs.
 
Ik ben vergeten te vertellen dat ik geen vaste IP adres heb dus vandaar dat ik met een externe dns server moet werken.
 
Had DynDNS daar geen oplossing voor?

Dat is het nadeel van thuis-hosting: Vaak heb je geen vast IP-adres, wat alles bemoeilijkt. Gelukkig is hosting of een VPS ook niet vreselijk duur meer.

En jij hebt het niet over een externe DNS server, maar een doorsturing vanuit Strato naar een hostname/domein.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een DNS pakket genomen bij http://dyndnsfree.de/ en dat werkt voor de domeinnamen goed ik zal deze eens vragen hoe ik de sub-domeinen moet instellen.
 
Niet duidelijk, maar bedoel je dat je (ook) bijv. een DynDNS of Noip.com of vergelijkbare dienst gebruikt om je huidige dynamische ip-adres vindbaar te maken op Internet?
Indien ja, dan kun je bij Strato een zgn. CNAME record maken, die verwijst naar de DynDNS/Noip.com domeinnaam.

Voorbeeld: Ik update (via bijbehorende software) mijn ip-adres bij noip.com, zodanig dat tijsinzijneigenhuis.noip.com verwijst naar mijn huidige ip-adres.
Dan kan ik bij Strato (als ik daar de DNS van testweb.com host) meerder CNAME records maken in de testweb.com DNS:
testweb.com
www.testweb.com
shop.testweb.com
www.shop.testweb.com
en die allemaal laten verwijzen naar tijsinzijneigenhuis.noip.com
Ik gebruik dan dus geen A records.

Laatste tip die ik geef, want met de (weinige) concrete informatie die we krijgen en de hele setup met externe dns-server wordt het me allemaal te complex om het (in de hobby-sfeer) nog leuk te vinden een oplossing te zoeken.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Maar.... Dan blijf ik benieuwd waarom je thuis wilt hosten, en wat je wilt hosten? En hoeveel mensen je verwacht. Een webwinkel zou ik er niet op runnen!!! Je klanten verwachten een veilige en betrouwbare omgeving.

Thuis-hosting is leuk, maar er kleven risico's aan vast. Ik weet niet hoe groot je internetverbinding is, maar met veel bezoekers slipt deze vast wel dicht, providers staan het daarom ook niet altijd toe, de veiligheid van je netwerk omdat hackers evt ook via exploits op andere shares in je (prive-)netwerk kunnen duiken, en verder heb je waarschijnlijk maar één stroomvoorziening i.p.v redundante. En ja, verder heb je vaak een dynamisch IP-adres wat alles bemoeilijkt.
 
Laatst bewerkt:
@Tijs
Inderdaad de externe verwijzing bij Strato moet ik weghalen en "Cname" gebruiken en dan werkt het met de juiste sub-domeinnaam.

Laatste tip die ik geef, want met de (weinige) concrete informatie die we krijgen en de hele setup met externe dns-server wordt het me allemaal te complex om het (in de hobby-sfeer) nog leuk te vinden een oplossing te zoeken.

Ik probeer zo veel mogelijk info te geven, maar weet vaak niet welke info nuttig is en dan vergeet ik het of weet het helemaal niet.

@php4u
Ik heb een heel klein forum met weinig verkeer en mijn fotosite is ook klein en voor stroom uitval is gezorgd.

Heb nu wel weer een ander probleem ik kom niet meer in de juiste mappen terecht, bij de externe verwijzing was het de dyndnsnaam en de map naam.
Maar ik snap er nu niets meer van heb naar mijn mening alles goed staan
Hier de Vhost van mijn testsite
Code:
<VirtualHost *:80>
  	    	DocumentRoot /var/www/test
          	ServerName test.twist-foto.de	
      	        ServerAlias www.test.twist-foto.de
         <Directory "/var/www/test">
  	   		AllowOverride All
  	   		Require all granted
         </Directory>
  </VirtualHost>
Wat heb ik nu weer verkeerd gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan