sync tussen access en sqlserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

manueld

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
Berichten
216
ik heb een sql 2008 server en maak gebruik van ms acces 2010. ik wil graag een lokale tabel in access syncen met de sql server. linked tables geeft problemen ivm de lokatie (remote lokatie over internet) en het niet altijd beschikbaar zijn van een netwerk.

even de achtergrond. de database bevat een warehouse management systeem waar orders in aangemaakt worden. alle producten staan in de database met hun serienummer. zogauw een order is aangemaakt moet deze opgezocht worden. de picker laad de order in naar access (maakt een kopie van de parts in de order in een lokale tabel) vervolgens zoekt hij de order bij elkaar en bevestigd dat hij de parts heeft gevonden. vervolgens "synct"hij de order weer met de sql database en kan de order verder verwerkt worden.

wat ik graag wil is dat hij zodra er verbinding is de reeds gevonden parts direct synct met de sql server.

concreet mijn vraag hoe kan ik een goede sychonisatie opbouwen tussen een lokale acces tabel en een sql server tabel zodanig dat hij een selectie van de swql tabel doorlopend in bijde tabbellen up to date houd. zonder het netwerk overmatig te belasten
 
beste,

is er een mogelijkheid een servereditie te draaien dan zou je kunnen de volledige server synchroniseren maar dat zou wel enige overlast bezorgen.

je zou een schaduw mysql kunnen plaatsen json enkel ter controle alles wat de ene doet bijhouden alles wat de ander doet bijhouden.
dus dan heb je je server sql
je access met een connector kan je naar json.
het is dan verstandig dat er ergens één draait die controleert wie wat wanneer syncroniseert.
maar ik neem aan dat een n-netwerk in je warehouse welkom zou zijn.
denk na dat alles overboord hooien en een oophp met een intranet website u veel kosten kan besparen. zo ziet iedereen op het zelfde systeem(website).

dus er zijn meerdere mogelijkheden
 
mijn excusses voor de late reaktie. dit vanwege vakantie.

helaas ben ik gebonden vanwege regels van bovenaf waar ik niet onderuit kom. een extra sql server(ms) is niet mogelijk. ook de overstp naar php/mysql is geen opte. ik moet het doen met wat ik heb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan