Linux installeren op oude laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben helaas nog altijd aan het proberen, alweer de hele middag bezig. Ik heb een nieuwe USB gekocht van Sandisk (16GB) om opnieuw de opstartUSB te maken. Die is correct geformatteerd zoals beschreven op de website van Elementary OS en Rufus. Deze USB is dus met Rufus gemaakt.

Alles is correct, daar ben ik 100% zeker van.


Als ik de USB in mijn computer steek en vervolgens via F10 in mijn BIOS kom dan heb ik gewoon de kans niet om blijkbaar vanaf een USB te booten. Altijd gaat hij terug naar mijn Windows XP.
'Secure Boot' uitzetten kan ik niet doen, want die optie staat er zelfs niet eens tussen.
 
Zit er ook een assist button op die vaio?
Kun je via het bios boot menu kijken of de usd stick erbij staat, die dient wel in de bios op enabled te staan uiteraard, kan ook F11 zijn waarmee je de BBS op kunt roepen.
 
Zit er ook een assist button op die vaio?
Kun je via het bios boot menu kijken of de usd stick erbij staat, die dient wel in de bios op enabled te staan uiteraard, kan ook F11 zijn waarmee je de BBS op kunt roepen.

Ik heb geen Assist button op die oude Vaio (de nieuwe wel, maar daar is het niet voor bestemd).
In de BIOS heb ik geen USB stick of Removable device staan. Enabled kan ik niet aanzetten, de functies daar zijn zeer beperkt.

Kon je vroeger wel van usb opstarten?

Ik heb het nooit geprobeerd, die computer werd in 2007 gekocht en in 2011 vervangen. Toen had ik geen behoefte om vanaf een USB te starten.
Mocht het lukken om die .iso-file gewoon op mijn PC te zetten en vanaf daar te installeren is het ook goed.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Kevinva
Waarom je eenzelfde topic in de Bios-sectie hebt geopend ontgaat me volledig.
Ik heb de verantwoordelijke sectiemoderator gevraagd dat topic te sluiten.
Succes verder met je vraag.
 
Gezien er niet echt een oplossing komt waarmee ik echt vooruit kan, wil ik de vraag anders gaan formuleren.

Ik heb ooit over VMWare gehoord, dat zou een programma zijn waarbij je onder Windows een nieuwe OS-omgeving gaan creëren. Kan ik daarin dan mijn Elementary OS gaan installeren en dat ik altijd via VMWare naar Elementary ga om te werken?
Het is omslachtig maar als een oplossing er echt niet in zit dan zie ik alleen dit nog als mogelijkheid.
Een BIOS updaten is te moeilijk voor mij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan