Add-ons uitgeschakeld in Firefox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.520
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Ik heb nooit problemen ondervonden met Firefox. Helaas na de laatste update naar 48.0.1 is het misse boel.
Er kwam de mededeling dat Microsoft.NET Framework Assistant is uitgeschakeld en RealDownloader. De laatste is een handig hulpmiddel om direct op de websites snel filmpjes te downloaden.

Ik begrijp werkelijk niet wie zoiets in zijn hoofd haalt om dat uit te schakelen. En ik had al zo'n vermoeden dat het wel eens helemaal mis kon zijn. Dus ik ga naar de NOS website met veel filmpjes over Rio en ja hoor niets werkt meer. Ik zal maar geen scheldwoorden gebruiken maar dergelijke mensen moeten bij Firefox nooit meer aan de bak komen. Met Windows Internet Explorer zijn de filmpjes beschikbaar en normaal met RealDownLoader te downloaden.

Maar wat kan ik nu het beste doen? Wat op sommige sites werkt Firefox met andere functies beter dan IE?

Kan ik nog snel terug naar de voorlaatste versie en hoe?

edit:
Als ik in Firefox een filmpje heb en in het midden daarvan staat die pijl en ik klik daarop dan moet het filmpje gaan lopen maar het wordt één grijs vlak en niets is te zien. Waardeloos is dit.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal maar geen scheldwoorden gebruiken maar dergelijke mensen moeten bij Firefox nooit meer aan de bak komen
OMG......maak jij je even druk om wat add-ons zeg. Er zijn hele andere ergere dingen in het leven gaande waar je je beter druk om kunt maken!

Je zet dan toch gewoon weer die add-ons aan of installeer ze even opnieuw en klaar ben je. (extra->Add-ons)
 
Laatst bewerkt:
Ja, natuurlijk maak ik mij daar druk om. Het is een zeer handig en snel hulpmiddel om deze filmpjes e.a. te downloaden.
Als ik die add-ons weer kon inschakelen dan deed ik dat toch en stelde niet de vraag op een forum! Opnieuw installeren heeft totaal geen zin want Firefox blokkeert ze omdat ze zogenaamd van de fabrikant geen geldige handtekening zouden hebben.

Nu praten we hier over Microsoft en RealPlayer jarenlang leveranciers van goede en veilige add-ons. Volgens Firefox moet ik de fabrikant gaan vragen of ze deze van een geldige handtekening willen voorzien. Te idioot voor woorden. Maar ik begrijp donders goed wat hier de bedoeling is van Firefox. Firefox wil je op deze manier dwingen hun eigen add-ons te gebruiken. Je bent dan daar aan overgeleverd. Maar Firefox moet de mensen de mogelijkheid geven om zelf een keuze te maken. Firefox mag wel zeggen wij merken deze add-on als niet veilig aan of deze heeft geen handtekening maar de uiteindelijke keuze in-/uitschakelen moet bij de klant blijven.
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk :confused:

Ik lees helemaal niet dat je opnieuw geïnstalleerd hebt om te kijken of het dan wel werkt. Je vraagt zelf:
Maar wat kan ik nu het beste doen?

Plus, als deze add-ons inderdaad geen geldige handtekening hebben, dan vind ik het alleen maar goed dat FF dat blokkeert. Want stel je voor dat je andere troep op je pc krijgt die je niet wilt, maar wel meekomen met zo'n add-0n. Ga je daar dan ook over klagen?

Er zijn toch andere add-ons die je kan gebruiken. Ikzelf gebruik de Flash en videodownload https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/download-flash-and-video/
Doet gewoon zijn werk.

En om gelijk scheldwoorden te willen gebruiken en zeggen dat mensen die bij FF werken geen baan nergens meer mogen krijgen.............joh, doe normaal.
 
Laatst bewerkt:
Opnieuw installeren is helemaal geen optie want Firefox geeft genoeg informatie wat er aan de hand is. Maar jij wilt niet antwoorden op de vraag maar jij wilt reageren op mijn emotie. Het is wel duidelijk dat je je niet even wilt verdiepen in het probleem.

Jij gaat helemaal niet in op de materie en leest alleen wat jou goed uitkomt dat is wel duidelijk. Het zijn antwoorden waar iemand totaal niets aan heeft. En laat mij dan maar iets overdrijven. Moet je dit maar eens lezen. Ik ben blijkbaar niet de enigste.

Als je hier dan geen zinnige antwoorden kunt geven kun je beter daar op die mensen reageren. Die zien het volgens jou natuurlijk ook allemaal verkeerd.
 
Nou, als je zo gefrustreerd bent, reageer het dan af op jezelf en niet op anderen.
Het is maar een browsers hoor. Vraag mij af hoe je met de facetten van het leven omgaat als je zo al te keer gaat omdat een browser iets niet doet wat jij wilt.

Opnieuw installeren kan je toch proberen, je roept nu dat het toch geen optie is. En mijn andere optie, probeer een andere, dat is ook geen optie dus. Want schijnbaar heb je daar niets aan. Maar uitproberen ho maar!
Is dat geen hulp bieden dan? Je bepaalde opties meegeven?

Oh enne, verdiep je anders zelf even in materie Firefox via Google, linken zat gevonden over hoe je iets kan oplossen. En wie weet zit daar wel de oplossing bij.

Dus vooruit, nog een paar links voor je, met in mijn achterhoofd dat dat toch niet is wat je wilt lezen/krijgen.

https://support.mozilla.org/nl/kb/add-ons-bij-bijwerken-uitgeschakeld-weer-inschakelen

https://support.mozilla.org/nl/kb/add-ons-problemen-veroorzaken-op-blokkeerlijst samen met deze https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/blocked/
Vooral deze even lezen als je wilt ;)

https://support.mozilla.org/nl/kb/problemen-met-firefox-oplossen-via-veilige-modus

Ik wens je heel veel succes verder met je probleem.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan