Formulier wordt niet naar mijn emailadres gestuurd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Winuster

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 aug 2016
Berichten
4
Beste mensen,

Ik ben bezig met een advertentiesite te maken om alles te verkopen dat met Raskatten/Raskittens te maken heeft. De site staat al online = www.raskitten-marktplaats.nl , maar ik moet de formulieren om een advertentie op te geven nog werkend krijgen.
Ik heb reeds een formulier gemaakt, maar als ik die online test en verstuur, opent zich de bedanktpagina en een mogelijkehid om uit een specifiek emailprogramma te kunnen kiezen, maar ik ontvang niets in mijn mailbox. Onderstaand vind je het script van het formulier = wat klopt er niet aan, waardoor het formulier met de ingevulde gegevens niet in mijn mailbox terecht komt?!
Ik hoop dat iemand me kan helpen..... Bij voorbaat dank voor je tijd er naar te kijken!
Oja ik werk met Studio 8/Dreamweaver 8.

<form action="mailto:info@domeinnaam.nl" method="post" name="form1" target="_self" id="form1">
<table width="670" border="2" align="center" cellpadding="2" cellspacing="2" bordercolor="#281229">
<tr>
<td bordercolor="#281229" bgcolor="#A69DAC"><span class="style115">Catterynaam of achternaam<span class="style15"> <br />
(alleen uw achternaam als u geen catterynaam heeft) </span></span></td>
<td width="450" bordercolor="#281229" bgcolor="#A69DAC"><input name="Catterynaam of achternaam" type="text" id="Catterynaam of achternaam" value=" " size="75" /></td>
</tr>
<tr>
<td bordercolor="#281229" bgcolor="#A69DAC"><span class="style104"><strong>Bent u Raskitten-Marktplaats-Member?</strong></span></td>
<td bordercolor="#281229" bgcolor="#A69DAC"><p>
<label>
<input type="radio" name="Raskittensmember" value=" ja" />
Ja</label>
, mijn Membernummer is
<input name="Raskitten-Marktplaats-Membernummer" type="text" id="Raskitten-Marktplaats-Membernummer" value=" " />
<br />
<label>
<input name="Raskittensmember" type="radio" value=" nee" checked="checked" />
Nee</label>
</p></td>
</tr>
<tr>
<td bordercolor="#281229" bgcolor="#A69DAC"><span class="style104"><strong>Wilt u Raskitten-Marktplaats-Member worden?</strong> </span></td>
<td bordercolor="#281229" bgcolor="#A69DAC"><p>
<label>
<input type="radio" name="Raskitten-Marktplaats-Member worden" value=" ja" />
Ja</label>
<br />
<label>
<input name="Raskitten-Marktplaats-Member Worden" type="radio" value=" nee" checked="checked" />
Nee</label>
</p></td>
</tr>
<tr>
<td bordercolor="#281229" bgcolor="#A69DAC"><span class="style104"><strong>Ras</strong></span></td>
<td bordercolor="#281229" bgcolor="#A69DAC"><select name="Ras" id="Ras">
<option value="abessijn" selected="selected">Abessijn</option>
<option value="american curl kh">American Curl Korthaar</option>
<option value="american curl lh">American Curl Langhaar</option>
<option value="american shorthair">American Shorthair</option>
<option value="american wirehair">American Wirehair</option>
<option value="anatolische kat">Anatolische Kat</option>
<option value="asian kh">Asian Korthaar</option>
<option value="asian lh">Asian Langhaar</option>
<option value="balinees">Balinees</option>
<option value="bengaal">Bengaal</option>
<option value="blauwe rus">Blauwe Rus</option>
<option value="bombay">Bombay</option>
<option value="brits kh">Brits Korthaar</option>
<option value="brits lh">Brits Langhaar/ Brittanica</option>
<option value="burmees">Burmees</option>
<option value="burmilla">Burmilla</option>
<option value="ceylon">Ceylon</option>
<option value="chartreux">Chartreux/ Karthuizer</option>
<option value="cornish rex">Cornish Rex</option>
<option value="cymric">Cymric</option>
<option value="devon rex">Devon Rex</option>
<option value="don sphynx">Don Sphynx</option>
<option value="egyptische mau">Egyptische Mau</option>
<option value="europees kh">Europees Korthaar</option>
<option value="exotic shorthair">Exotic Shorthair</option>
<option value="foreign white">Foreign White</option>
<option value="german rex">German Rex</option>
<option value="havana brown">Havana Brown</option>
<option value="heilige birmaan">Heilige Birmaan</option>
<option value="highland fold">Highland Fold</option>
<option value="highland straight">Highland Straight</option>
<option value="korat">Korat</option>
<option value="kurilian bobtail">Kurilian Bobtail</option>
<option value="laperm">LaPerm</option>
<option value="maine coon">Maine Coon</option>
<option value="manx">Manx</option>
<option value="munchkin">Munchkin</option>
<option value="nebelung">Nebelung</option>
<option value="neva masquerade">Neva Masquerade</option>
<option value="noorse boskat">Noorse Boskat</option>
<option value="ocicat">Ocicat</option>
<option value="oosters kh">Oosters Korthaar</option>
<option value="oosters lh">Oosters Langhaar</option>
<option value="pers">Pers</option>
<option value="pers harlekijn">Pers Harlekijn</option>
<option value="perzische colourpoint">Perzische Colourpoint</option>
<option value="peterbald">Peterbald</option>
<option value="pixiebob">Pixiebob</option>
<option value="ragdoll">Ragdoll</option>
<option value="savannah">Savannah</option>
<option value="scottish fold kh">Scottish Fold Korthaar</option>
<option value="scottish fold lh">Scottish Fold Langhaar</option>
<option value="selkirk rex kh">Selkirk Rex Korthaar</option>
<option value="selkirk rex lh">Selkirk Rex Langhaar</option>
<option value="siamees">Siamees</option>
<option value="siberische kat">Siberische Kat</option>
<option value="singapura">Singapura</option>
<option value="snowshoe">Snowshoe</option>
<option value="sokoke">Sokoke</option>
<option value="somali">Somali</option>
<option value="sphynx">Sphynx</option>
<option value="thai">Thai</option>
<option value="tibetaan">Tibetaan</option>
<option value="tiffany">Tiffany</option>
<option value="tonkinees">Tonkinees</option>
<option value="Toyger">Toyger</option>
<option value="turkse angora">Turkse Angora</option>
<option value="turkse van">Turkse Van</option>
<option value="kruising">Kruising/ Slipnestje</option>
<option value="anders">Anders</option>
</select></td>
</tr>
<tr>
<td bordercolor="#281229" bgcolor="#A69DAC"><span class="style104"><strong>Ik heb al een Verwacht Nestje en wil iets veranderen</strong> </span></td>
<td bordercolor="#281229" bgcolor="#A69DAC"><p>
<label></label>
<label></label>
<input name="Verwacht Nestje veranderen" type="radio" value=" Ja" />
Ja<br />
<input name="Verwacht Nestje veranderen" type="radio" value=" Nee" checked="checked" />
Nee</p></td>
</tr>
<tr>
<td bordercolor="#281229" bgcolor="#A69DAC"><span class="style104"><strong>Verwachte geboortedatum of maand </strong></span></td>
<td bordercolor="#281229" bgcolor="#A69DAC"><input name="Verwachte geboortedatum of maand" type="text" id="Verwachte geboortedatum of maand" value=" " size="35" />
bijv. 01-01-2006 </td>
</tr>
<tr>
<td bordercolor="#281229" bgcolor="#A69DAC"><span class="style115">Vader = Volledige naam, Kleur en Patroon </span></td>
<td bordercolor="#281229" bgcolor="#A69DAC"><input name="Vader" type="text" id="Vader" value=" " size="75" /></td>
</tr>
<tr>
<td bordercolor="#281229" bgcolor="#A69DAC"><span class="style104"><strong>Moeder = Volledige Naam, Kleur en Patroon </strong></span></td>
<td bordercolor="#281229" bgcolor="#A69DAC"><input name="Moeder" type="text" id="Moeder" value=" " size="75" /></td>
</tr>
<tr>
<td bordercolor="#281229" bgcolor="#A69DAC"><span class="style104"><strong>Lid van </strong></span></td>
<td bordercolor="#281229" bgcolor="#A69DAC"><input name="Lid van" type="text" id="Lid van" value=" " size="75" /></td>
</tr>
<tr>
<td bordercolor="#281229" bgcolor="#A69DAC"><span class="style104"><strong>Contactpersoon</strong></span></td>
<td bordercolor="#281229" bgcolor="#A69DAC"><input name="Contactpersoon" type="text" id="Contactpersoon" value=" " size="75" /></td>
</tr>
<tr>
<td bordercolor="#281229" bgcolor="#A69DAC"><span class="style115">Telefoonnummer</span></td>
<td bordercolor="#281229" bgcolor="#A69DAC"><input name="Telefoonnummer" type="text" id="Telefoonnummer" value=" " size="75" /></td>
</tr>
<tr>
<td bordercolor="#281229" bgcolor="#A69DAC"><span class="style104"><strong>Email</strong></span></td>
<td bordercolor="#281229" bgcolor="#A69DAC"><input name="Email" type="text" id="Email" value=" " size="75" /></td>
</tr>
<tr>
<td bordercolor="#281229" bgcolor="#A69DAC"><span class="style115">Website</span></td>
<td bordercolor="#281229" bgcolor="#A69DAC"><input name="Website" type="text" id="Website" value=" " size="75" /></td>
</tr>
<tr>
<td bordercolor="#281229" bgcolor="#A69DAC"><span class="style104"><strong>Woonplaats</strong></span></td>
<td bordercolor="#281229" bgcolor="#A69DAC"><input name="Woonplaats" type="text" id="Woonplaats" value=" " size="75" /></td>
</tr>
<tr>
<td bordercolor="#281229" bgcolor="#A69DAC"><span class="style104"><strong>Land</strong></span></td>
<td bordercolor="#281229" bgcolor="#A69DAC"><select name="Land" id="Land">
<option>Belgi&euml; </option>
<option selected="selected">Nederland</option>
<option>Anders (other)</option>
</select>
</td>
</tr>
<tr>
<td bordercolor="#281229" bgcolor="#A69DAC"><span class="style104"><strong>Advertentietekst</strong></span></td>
<td bordercolor="#281229" bgcolor="#A69DAC"><textarea name="Advertentietekst" cols="56" id="Advertentietekst"> </textarea></td>
</tr>
<tr>
<td bordercolor="#281229" bgcolor="#A69DAC"><span class="style104"><strong>Foto's <span class="style15">(maximaal 4) </span></strong></span></td>
<td bordercolor="#281229" bgcolor="#A69DAC"><select name="Foto's" id="Foto's">
<option selected="selected">Ja, ik stuur foto's per mail</option>
<option>Ja, ik stuur pas LATER foto's per mail</option>
<option>Nee, ik stuur geen foto's op</option>
</select>
</td>
</tr>
<tr>
<td bordercolor="#281229" bgcolor="#A69DAC">&nbsp;</td>
<td bordercolor="#281229" bgcolor="#A69DAC">&nbsp;</td>
</tr>
<tr>
<td bordercolor="#281229" bgcolor="#A69DAC"><span class="style104"><strong>Vragen of opmerkingen</strong> </span></td>
<td bordercolor="#281229" bgcolor="#A69DAC"><textarea name="Vragen of opmerkingen" cols="56" id="Vragen of opmerkingen"> </textarea></td>
</tr>
</table>
<table width="670" border="0" cellspacing="2" cellpadding="2">
<tr>
<td width="252">&nbsp;</td>
<td width="72"><input name="Versturen" type="submit" id="Versturen" onclick="window.location='Bedankt.html';" value="Versturen" /></td>
<td width="326"><input name="Velden leegmaken" type="reset" id="Velden leegmaken" value="Reset" /></td>
</tr>
</table>
<br />
</form>
 
Laatst bewerkt:
Als er HTML code in je forum-post zit kun je die het beste tussen [*html] [*/html] (zonder *) zetten, daar wordt het wat leesbaarder van.

Maar, dat beantwoord je vraag niet. Het probleem is dat je de mailto actie gebruikt voor je formulier, hiermee verstuurt de site geen mail, maar gebruik je het mailprogramma van de bezoeker. Deze methode heeft een aantal nadelen
  1. Niet iedereen gebruikt een apart mailprogramma. Hele volksstammen gebruiken alleen webmail, zoals gmail of yahoo (daar zullen er toch nog wel een paar van zijn?). Het is bij sommige browsers wel mogelijk dit soort formulieren in webmail te openen, maar dat moet de gebruiker dan wel instellen. Voor wie geen mailprogramma heeft en dit niet gedaan heeft zal je formulier dus niets doen.
  2. Niet alle mailprogramma's en browsers zijn gelijk. De gebruiker dan heel goed een mailprogramma hebben dat niet goed overweg kan met de inhoud van je formulier, of de manier waarop de browser het probeert door te geven.
  3. Je maakt jezelf afhankelijk van de mailprovider van je bezoeker, als daar een storing is, krijg jij geen mail.
  4. Je mailadres staat nu open en bloot in de code van je site, waar spambots het kunnen zien en gebruiken..

Het is daarom beter de mail vanaf de server te versturen. Je stuurt de inhoud van het formulier dan door naar de server, waar dan, bijvoorbeeld met PHP, de mail wordt aangemaakt en verstuurd. Hiervoor moet je server natuurlijk wel in staat zijn mails te versturen. Afhankelijk van het hostingpakket dat je hebt kan het zijn dat er een limiet zit op hoeveel mails je per dag kan versturen.

Aangezien het om een commerciële site gaat is het wellicht handig om gewoon professionals in te huren om de site te maken.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie Naarling!
Echter eerder werkte deze formulieropgave-methode wel met het direct naar een e-mailadres sturen.... Maar bedankt voor je positieve en vrij duidelijke reactie, alleen zo heel commercieel wordt de site niet hoor = is meer hobbymatig waaraan ik hopelijk ook nog een zakcentje overhoud net als ooit eerder, maar heel veel zal dat zeker niet zijn;-) Iemand de website dus laten maken vind ik te duur en bovendien is het me eerder ook al gelukt zo'n soort site te maken......
 
Maar zo vooral alsnog de juiste tags om je code, zo is het echt onwerkbaar...
 
Hoi,
Ik was in een goede bui, zeker gezien je nieuw bent op dit forum, ik heb een voorbeeldje gemaakt dat je kan testen op
pc-in-nood.xyz, de antwoorden komen binnen bij u (CC) als test.
Cattery (achternaam) en Email zijn verplichte velden.
 
Flash??
Serieus????

Ben je eigenlijk al op de hoogte dat Flash tegenwoordig afgestoten wordt, en steeds meer browsers Flash zullen negeren? Op een iPad of Android heb je er al helemaal niks aan omdat die geen Flash gebruiken.

Wat is er mis met HTML5 en CSS om een formulier te maken, en PHP om de afhandeling te laten doen?

Het is aardig bedoeld, maar verdiep je ook een beetje in de actualiteiten als je iemand wilt helpen. Het is zonde dat je iemand tips geeft die behoorlijk gedateerd zijn ;).
 
Laatst bewerkt:
@PHP, de website en de code van TS lijken mij ook al niet meer actueel maar ik ben een en al oog en oor voor uw perfecte "up to date" voorbeeldje.
Als er toch alleen kritiek moet komen, in een weekje heb ik net hetzelfde klaar voor alle browsers, incl. android en Ipad.
Maar als je alleen kritiek kan geven verwacht ik van jou een perfecte oplossing (zeker met uw superieure kennis) in max 2 dagen.
 
En die oplossing is reeds gegeven ;-)

Niet dat ik het zelf gebouwd heb, want ik heb nou eenmaal een drukke baan, en kijk in de vrije uurtjes eventjes op het forum hier.
Maar een oplossing in PHP en HTML(5) + CSS is gewoon het beste.
 
Laatst bewerkt:
@ PhP,
U gaat er dus vanuit dat TS de vier veldjes in uw linkje kan omzetten naar zijn(haar) form?
Moest iedereen die kennis hebben dan hoeft 'Helpmij' niet meer te bestaan.
 
Zullen we nu maar eerst even kijken of de TS er wat aan heeft, dan valt er verder wel een mouw aan te passen.
Sommige mensen gaan meteen ontdekken, en komen er achter dat het werkt, en sommige lopen vast en vragen verder om hulp. Tot zover mijn jarenlange ervaring in de support-wereld.

Je moet nooit alles direct op een bordje presenteren ;)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt beiden!

Beste Philiep/gast0660 en PHP4You,

Ik waardeer het enorm dat jullie mij beide proberen te helpen! Ik ben het wel een beetje eens met Philiep dat PHP4You inderdaad dmv een wat meer subtiele opmerking had kunnen reageren op de hulp van gast0660 = met positieve kritiek, zonder negatief waardeoordeel maar om onbaatzuchtig te helpen zou de wereld er beter uit zien en echt geholpen worden!
Ik log pas net in en moet nog naar de oplossing van gast0660 kijken, al weet ik niet of ik het verstuurde bericht via zijn gemaakte formulier nog aan kan, want ik had al besloten om mijn website opnieuw te maken met inderdaad PHP en CSS, waarvan ik genoeg studieboeken in huis heb, dus zou moeten lukken als ik me erin verdiep en ondanks de leek, die ik lijk op het gebied van Websdesign en Computers/Internet moet ik eerlijk bekennen dat ik er 10 jaar uit ben, maar 10 jaar geleden 'hackers, die ervoor geleerd hadden' nog de nodige lesjes heb moeten geven en ook computers die zij niet meer aan de praat kregen, kreeg ik wel weer aan de praat met mijn beperktere kennis, maar wel betere inzichten in hoe computers, internet en associale Spyware plaatsende organisaties werken (bijv. google met hun Hidden Google-Toolbar gedoetjes, waarmee wordt geregistreerd op welke websites iemand komt en als die in die toolbarlijst voorkomt dan gaat er een link naar die achterliggende Spyware-gedoetjes, zoals de FBI, NSA enz. = hackers zeiden dat het geen Spyware was, maar enkel een lijst van wat je zelf ingetoetst zou hebben in Google, maar 9 jaar nadat ik het Spyware gebeuren had gevonden op mijn ccomputer (10 jaar terug wisten dus diverse hackers die ik een beetje kende de hidden toolbar niet te vinden, waar mij dat wel was gelukt....) kreeg ik eindelijk de bevestiging dat het wel degelijk om Spyware van de bovenste plank ging = ja ik herinner me echt wel of ik VOORDAT ik die Hidden_toolbar van google had gevonden, en de erin staande vreemde codes in google intypte, op geheime database-websites van de NASA, Alquada en wat niet meer was geweest of niet....), maar om een lang verhaal korter te maken: omdat ik al had besloten om mijn website helemaal opnieuw te maken met PHP en CSS, heb ik mijn webaccount reeds opgezegd om niet al te hoeven betalen als de site toch nog niet werkbaar is en ik kan daarom momenteel niet meer bij mijn info@domeinnaam.nl emailaccount.... Maar ik kan wellicht het gemaakte formulier van gast0660 testen door het mailto: adres ff te veranderen in een persoonlijke emailaccount van mij?!
Verder heb ik nog de volgende vraag: er werd van de website die ik had gemaakt en al online gezet, gezegd dat mijn website niet veilig was en dat informatie die erop ingegeven zou worden door externen kon worden mee gelezen, dat er geen tracking cookies gebruikt werden en nog wat van die onzin? Is dat A: erg en B: wat kan ik daar tegen doen?

Nogmaals allen dank die me proberen te helpen!

Vriendelijke groeten,
Winustertje
 
A: Mogelijk gebruik je site geen SSL-certificaat, waardoor iemand tussen de verbinding in met een Man in the Middle attack de data kan onderscheppen.
Wat voor gegevens worden er verstuurd? Alleen persoonlijke gegevens, of ook belangrijke financiële gegevens?

B: Dat er geen tracking cookies gebruikt worden is juist prima. Als je dat wel heb, dan moet je op je site de bezoeker eerst toestemming geven om tracking cookies te laten plaatsen. Deze worden o.a door Facebook geplaatst als je een FB-widget hebt geinstalleerd.
 
Website niet veilig bevonden

Beste PHP4You,

Bedankt voor je reactie! De website is bedoeld voor m.n. fokkers van (ras)katten, die een advertentie op kunnen geven dmv het invullen en versturen van formulieren waarin wel persoonlijke contactgegevens ingevuld moeten worden, zoals emailadres en telefoonnummer. Verder heb ik open en blood (nog) mijn emailadres staan en ook mijn bankgegevens waarop een kleine onkostenvergoeding kan worden gestort voor het plaatsen van een betaalde advertentie, maar mijn website wordt dus binnen 24 uur uit de lucht gehaald....
Ik vind het idd ook niets negatiefs dat ik geen tracking cookies gebruik, maar weet je een goede wijze waarop ik bij de nieuwe site kan voorkomen dat persoonlijke gegevens van bezoekers die de formulieren invullen + mijn e-mailadres en bankgegevens niet meegelezen kunnen worden?

Groetjes,
Winustertje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan