externe disk seagate

Status
Niet open voor verdere reacties.

pwm53

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 aug 2016
Berichten
0
van de een op de andere dag kan ik niet meer in mijn externe harde schijf (seagate 1tb).
als ik m op mijn pc aansluit hoor ik wel een geluidje en zie ik m in apparaatbeheer verschijnen als seagate expansion usb device maar hij verschijnt niet
als station in mijn computer.
ook op alle laptops waarbij ik het heb geprobeerd gebeurt hetzelfde en ook mijn smart-tv herkent m niet meer.
het blauwe lampje op de schijf gaat wel branden maar verder gebeurt er helemaal niets.
ik heb geprobeert te luisteren of er enige hoorbare activiteit van de schijf afkomt en toen merkte ik dat er onmiddelijk na het aansluiten enkele (ca 20/25) heel zachte "piepjes" te horen zijn.
het lijkt me dus duidelijk een probleem van de externe schijf en niet van de pc / laptop.
ik heb m volgens mij het laatst werkend gebruikt gekoppeld aan mijn tv om een aflevering van een serie te bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Klinkt als een defecte schijf/behuizing.
Staan er belangrijke bestanden op? (uiteraard heb je hier een backup van...)
 
ik denk 2 jaar oud, waarschijnlijk iets minder
er staat vooral veel muziek op, maar die heb ik ook op mijn pc staan, dit is mijn backup.
 
Sluit de schijf middels usb aan.
Klik linksonder op het Windowslogo.
Typ of kopieer en plak de volgende tekst:

diskmgmt.msc

en druk op Enter

Is de schijf hier wel zichtbaar?
 
Download eens de gratis versie van IsoBuster en kijk of deze de schijf nog wel kan zien. Indien niet, dan vrees ik dat de schijf zelf defect is. Jonger dan 2 jaar heb je mogelijk nog garantie!!!
 
Dan is het waarschijnlijk de schijf. Je kunt nog proberen om de behuizing te openen en de schijf rechtstreeks aan een pc te koppelen. Op die manier kun je nog vaststellen of het de controller is of de schijf zelf.
 
ik heb de externe schijf opengemaakt en een oude schijf van een oude laptop erin gedaan en hij doet het nu wel. het lag dus aan de harde schijf zelf en niet aan de behuizing.

allen bedankt voor de tips
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan