ASRock Z97 Extreme3 - extra SSD mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Berichten
1.896
Naast de SSD waar het OS op staat, wil ik graag een SSD plaatsen waar ik mijn videoprojecten op kan zetten.
Kan dit eigenlijk op dit moederbord, of is dit een min of meer overbodige vraag?

Betreft ASRock Z97 Extreme3 mobo.

Met dank!
 
Een vraag is nooit overbodig als je een antwoord zoekt :)
Dat bord heeft 6 SATA poorten dus je kan er 6 schijven in plaatsen. Of dat HDD of SSD is maakt niet uit.
 
Dank Ed!

Dat zou in dit geval geweldig zijn. Ik ondervind zeer veel bezwaren van mogelijk trage IDE/SATA schijven bij het editen/monteren.

Denk zelf qua projectgrootte aan een SSD van 2 TB. Is dit slim of kan ik beter een grotere nemen? Kosten boven 1 TB lijken me naar verhouding wel aanzienlijk...
 
SSD's zijn nog niet echt goedkoop en voor een 2 TB zal je toch al op zo'n 600 tot 800 euro moeten rekenen,
 
Je doelt mogelijk op de Samsung 850 EVO Series? Is dit een goede keuze om naast de SSD met OS te zetten?

edit: er is zóveel op dit gebied, wat is wijsheid (rond de 2 TB)?
 
Laatst bewerkt:
Er zijn ook PCI-e SSD's, als dat bord nog een vrij slot heeft.....

Hoe groot denk je nodig te hebben en wat is het budget?

Indien het prog ook een cache kan gebruiken zou een cache erop ideaal zijn maar dan zou je meer aan een meer professionele ssd kunnen gaan denken door de dan vele schrijf akties.
 
Dat is ook een goede opmerking, het programma maakt idd gebruik van media cache.
Ik vrees dat ik dan idd hoge bedragen zou moeten neerleggen; zag al schijven van 1.500,- en meer.

Mogelijk kan ik me toch beter richten op 1 TB. Hier kan ik dan gelijktijdig aan 3 projecten werken. Twijfel: de bronbestanden kunnen misschien toch gewoon op een andere schijf blijven staan?*


Veel schrijfacties lijken me het overigens niet direct te zijn. Het gaat vooral om de snelle toegang tot - ws - de cache.
*Ik had deze overigens al eerder solitair op een SSD staan, maar toch trage actie bij afspelen/editen. Vandaar m'n gedachte om ook de bronbestanden op die schijf te kunnen plaatsen.

nb. 2 van de 3 PCI-Express sloten zijn nog vrij. Mogelijk is door de videokaart er 1 niet te gebruiken (omvang).

Is PCI-Express aan te bevelen boven een kabel?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan