Extra RAM geheugen toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

WimGoo

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2011
Berichten
139
Ik heb een desktop met een Intel Core i5-4440 CPU. Hij heeft een 64 bitsbesturingsysteem en er zit nu 8 GB RAM geheugen in.
Ik werk veel met video en doe aan video bewerken.
Er zijn nog 2 sleuven vrij op mijn moederbord, Asus H87-plus, om er extra geheugen in te stoppen.
Is dit zinvol en merk ik daar iets van bij het video bewerken als ik er 4 GB extra bij doe?
Heeft iemand er ervaring mee?
 
Kijk eens met taakbeheer of je geheugen wel vol zit als je video's bewerkt. Want het zou zomaar kunnen dat de schijven en/of processor de beperkende factor zijn tijdens het bewerken van video.
 
Tijdens het bewerken en afspelen van een video geeft taakbeheer aan dat het processorgebruik ongeveer 20% is en het Fysiek geheugen 3,2 GB gebruikt.
Betekent dit als ik er meer RAM geheugen in stop dit geen invloed heeft op de snelheid, omdat hij toch maar 3,2 GB gebruikt van de 8 GB RAM die er in mijn computer zit???
 
Precies. Dus meer geheugen gaat je slechts een hele kleine winst opleveren. Kijk ook maar eens naar het gebruik van de harde schijf. Als dit erg hoog is dan zou je de aanschaf van een SSD kunnen overwegen.
 
Gebruik van de harde schijf is niet abnormaal en geeft geen rare getallen.
Bedankt voor de bruikbare antwoorden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan