outlook 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

theeke1

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2009
Berichten
6
hallo heb een probleem outlook 2016 als ik op een hyperlink klik krijg ik deze melding."Door het beleid van Uw organisatie kunnen we deze bewerking niet voor u voltooien. Neem contact op met de helpdesk" heb al op de site gekeken van microsoft outlook 2013 heb gedaan wat daar beschreven staat.maar werkt niet heeft toevallig een fix voor dit probleem

gr theek
 
Als dit een pc betreft waar de systeembeheerder niet ingrijpt in de werking van Outlook/Internet Explorer/etc. (daar vraagt RogerS naar), dan geldt dat:
a. Het probleem normaal gesproken aan de installatie van Google Chrome (bij eindgebruikers) ligt.
b. Kijk hier voor een oplossing als je inderdaad Google Chrome op je pc hebt (of had).

Tijs.
 
ik gebruik een laptop en die gebruik ik thuis ik heb google chrome al verschillende keren overal verwijderd ook zoals office 2016.en heb de link die hier boven aan gegeven staat. heb ik ook al paar malen gedaan maar niks krijg nog steeds het zelfde.als ik chrome heb verwijderd uit het hele systeem en die link hier boven heb gedaan werkt het nog niet
groetjes theeke
 
Laatst bewerkt:
De gelinkte oplossing hoort te werken voor omgevingen waar geen systeembeheerder de instellingen daadwerkelijk verbouwt/beperkt
Vooral dit deel is relevent ihkv. Google Chrome, dus check extra:
Typ regedit in het vak Openen en klik op OK.
Klik op de volgende registersubsleutel:
HKEY_CLASSES_ROOT \.html
Controleer of de waarde van de tekenreeks (standaard) "htmlfile" is. Als deze niet 'htmlfile' is, klikt u met de rechtermuisknop op (Standaard). Klik vervolgens op Wijzigen, typ htmlfile in het vak Waardegegevens en klik op OK.

Een paar vragen:
a. Die hyperlinks, waar wijzen die naar toe? Naar een website of naar (bijv.) een bestand? Ik denk hier even aan mogelijke malware/ransomware verspreiding via links in e-mail...
b. Krijg je de melding bij alle hyperlinks, incl. hyperlinks die gewoon naar een (vertrouwde) website verwijzen?

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
outlook2016

dat heb ik op alle hyperlinks zoals deze b.v http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=898679&goto=newpost foto,s kan ik wel openen.
krijg die melding bij alle hyperlinks

Typ regedit in het vak Openen en klik op OK.
Klik op de volgende registersubsleutel:
HKEY_CLASSES_ROOT \.html
Controleer of de waarde van de tekenreeks (standaard) "htmlfile" is. Als deze niet 'htmlfile' is, klikt u met de rechtermuisknop op (Standaard). Klik vervolgens op Wijzigen, typ htmlfile in het vak Waardegegevens en klik op OK.

en deze staat standaard
 
Laatst bewerkt:
Als dit inderdaad geen bedrijfspc is maar een privépc, dan heb ik zo snel geen tips meer.
Hopelijk anderen (nog) wel.

Ondertussen zou je kunnen kijken of er niet (toch) ergens een policy is ingesteld m.b.t. Internet Explorer:
in regedit.exe
Kijk eens rond in alle (sub-)sleutels van
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings
en
HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings
of daar wat staat dat lijkt op beperkingen.

Tijs.
 
hoi bij de eerste HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings staat alleen cache bij

HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings hier staat iets van 5.0 en tweemaal cache bij
 
Als we ervan uit mogen gaan dat alles gewoon op C: is geïnstalleerd, in de normale mappen (zowel Windows als Internet Explorer), dan ie-fix-restrictions.zip downloaden en uitpakken.
Dan regedit.exe starten en kiezen voor Bestand -> Importeren en dan bladeren naar de map waar het .zip bestand was uitgepakt en dubbelklikken op:
Indien Windows 32-bit: ie-fix-restrictions-Win32.reg
Indien Windows 64-bit: ie-fix-restrictions-Win64.reg

Als je geen idee hebt of je 32-bit of 64-bit Windows hebt:
Start msinfo32.exe
Kijk (nadat hij klaar is met scannen) bij onderdeel Systeemtype in het standaard geopende Systeemoverzicht.
Staat daar "Op x86 gebaseerde pc", dan is het Windows 32-bit
Staat daar "Op x64 gebaseerde pc", dan is het Windows 64-bit

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
hallo ik he de fix opgeslagen ik ga chrome nog een keer verwijderen en hoop dat dan alles weg is heb hem dus even opnieuw geinstalleerd.misschien dat ie iets heeft achter gelaten dan ga ik de fix doen.alvast bedankt ervoor.heb ook inmiddels contact gehad via de chat met microsoft en heb deze link gekregen of er iets beschadigd was in het systeem.https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/929833 maar alles was goed.misschien heb jij hier iets aan.als er weer iemand problemen heeft.je hoort nog van mij.

nogmaals bedankt groetjes theeke
 
hoi ik wil je even laten weten dat de fix van jou zijn werk heeft gedaan.outlook werkt weer.:thumb::thumb: top
heel erg bedankt voor alle goede hulp
groetjes theeke
 
Het was de allerlaatste optie waar ik vertrouwen in had, mooi dat het gewerkt heeft. :thumb:

Wat je nog wel even moet doen is inloggen op het forum en deze vraag openen en deze vraag de status opgelost geven.
Kan op 2 manieren:
a. Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]
b. Er is ook zo'n optie rechts onderaan de allereerste posting, dus rechts onderaan posting #1

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan