bestanden zichtbaar maken op usb stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rony68

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2014
Berichten
112
Vorige week had ik een usb stick, die ik redelijk vaak gebruikte, waar op eens bestanden op onzichtbaar waren en bovendien zaten er op de usb allerlei vreemde bestanden op, die er eerst niet op stonden.
Nou heeft mijn buurman, alle bestanden terug kunnen halen, die ontzichtbaar waren en met behulp van MSE de stick gescand op virussen.

Echter blijkt nu dat er ook andere bestanden besmet zijn en mappen onzichtbaar zijn geworden.

Ik weet mij nu geen raad, wat te doen. Hoe kan ik bestanden die onzichtbaar zijn weer zichtbaar maken?
 
Hoi Rony. Als je die stick eens grondig scant, mogelijk heb je een virus opgelopen.

Heb je deze misschien in een andere computer gebruikt van een ander en daar en virus opgelopen dan zou ik die stick rap formatteren. Neem geen risico en scan gelijk je computer eens grondig.
 
Hoi Manamana, dank je voor je reactie, ik heb zowel mijn stick als mijn computer grondig gescand. Er zat inderdaad een virus op mijn stick. Deze heb ik gelijk verwijderd. Echter de bestanden die er op stonden zijn onzichtbaar geworden. Ik zoek nu een manier om deze weer zichtbaar te maken en ze dan naar een pc te kopieren. Echter wil dit niet lukken. Ik gebruik zelf Windows 7.

Nadat ik dat gedaan heb wil ik alle sticks gaan formateren, en tevens nogmaals mijn pc scannen met MSE. Dan wil ik ze weer terugzetten op mijn stick.
 
Als die bestanden niet belangrijk zijn zou ik dat niet doen. Er zijn wel een hoop hulpmiddelen om iets terug te halen. Sommige programma's beloven van alles. Maar of dat lukt is maar de vraag.
 
Er staan toch wel wat bestanden die ik graag wil terug halen. die zijn onzichtbaar geworden, waarschijnlijk heeft dit te maken met het virus die op de stick stond, virus is inmiddels verwijderd.
 
Op een stick kan geen actief virus staan. Dus het lijkt me niet erg waarschijnlijk dat alleen de stick besmet is en geen computer. Lijkt me nog sterker dat enkel de bestanden op de stick onzichtbaar worden.

Mogelijk kun je met Recuva of IsoBuster de bestanden nog terughalen. Zorg er tegelijkertijd dat je altijd een kopie van belangrijke bestanden hebt, want sticks raken nog wel eens kwijt/beschadigd/onleesbaar/etc.
 
Waar de stick mee is besmet is het virus : Worm32 Lightmoon H. Ik weet niet precies hoe ik het beste dit virus moet verwijderen, via MSE scan ik mijn usb sticks ( er zijn er meerdere mee besmet) vervolgens verwijder ik het virus van de stick. Echter worden dan bestanden op mijn stick "hidden"

Hoe kan ik deze bestanden veranderen in unhidden?
 
Inderdaad staan er dus virussen op je USB Stick. Formatteer dat ding anders neem je het virus mee.
 
Beste Manamana, ik ga inderdaad, de usb stick formatteren. Het vreemde is dat het waarschijnlijk afkomstig is uit een pc of laptop met een windows 10 besturingsprogramma. Terwijl ik niet begrijp hoe dit op windows 10 kan komen. En dan bedoel ik dat windows 10 volgens mensen om mijn heen een eigen protectieprogramma heeft tegen virussen als dit.

Onder windows 7 kan je mse laten scannen, volgens mij kan dit niet onder windows 10, of heb ik het mis?
 
Laatst bewerkt:
Hoi Manamana,

Dank je voor bovenstaand antwoord. Mse geinstalleerd, maar kreeg de melding dat dit er al opstond. Waarschijnlijk heb ik het virus met adminstrator rechten toegelaten op mijn pc. Ik kreeg een melding tijdens het installeren van bepaalde programma's dat ik mogelijk administrator rechten nodig had.

Mijn vraag is, of iemand een goede gratis virusscanner weet, die ik doormiddel van booten via het bootmenu, het virus kan opsporen en verwijderen. Het gaat bij mij niet om een pc, maar mogelijk om een stuk of vijftien pc's. Ik ben aan het overwegen om al de pc's opnieuw te installeren, maar wat mij tegenhoud is de lange duur ( soms meer dan 24 uur) dat ik al de windows 7 updates op mijn pc heb geinstalleerd.
 
Beste Manamana, Wederom dank voor je hulp. en mijn excuses dat ik zo veel vragen stel. ik ben nu bezig om een driver te vinden voor een Acer Veriton M275, daar ben ik nog wel denk even mee bezig. Ik dacht altijd dat gelijk geinstalleerd werd met de Windows 7 update serie, maar dat is niet zo.
 
Ik heb een batch-file (.bat bestand) op mijn bureaublad staan en telkens als ik een USB-stick aansluit die op een andere pc heeft gezeten laat ik die draaien. Dan sluit ik risico's uit. Voorbeeld .bat bestand. Dit kun je met iedere tekstverwerker maken en opslaan als Scan geplaatste USB-stick.bat dat is alles.
Cls
Cd\
C:
IF EXIST F: "C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\22.7.1.32\navw32.exe" F:
IF EXIST G: "C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\22.7.1.32\navw32.exe" G:
IF EXIST O: "C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\22.7.1.32\navw32.exe" O:
IF EXIST P: "C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\22.7.1.32\navw32.exe" P:
IF EXIST Q: "C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\22.7.1.32\navw32.exe" Q:
IF EXIST R: "C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\22.7.1.32\navw32.exe" R:
IF EXIST V: "C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\22.7.1.32\navw32.exe" V:
IF EXIST W: "C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\22.7.1.32\navw32.exe" W:

Ik begrijp niet dat als je praat over zoveel PC's dat je geen goede beveiliging hebt. Ik gebruik zelf Norton Security met beveiliging voor internet, inbraak, bankieren, firewall etc. Werkt met 10 devices dus hoeft niet zo duur te zijn. (Ik weet niet of je nog online gratis kunt scannen zonder dat je NS hebt, vroeger kon dat wel.)

Installeren van NS gaat snel en herinstalleren ook, immers je hebt een account met beheer en sleutel. Ik gebruik al een tiental jaren NS en heb geen problemen. Updates tot op de seconde is het programma bijgewerkt. Is ook via een batch-file in te stellen, het scannen ook. Bij onveilige websites , inbraak, onveilige software (installatie) wordt direct de zaak geblokkeerd. Een groot rood kruis en je hoeft vrijwel zelf niets te doen. E-mails worden ook gecontroleerd. Je moet natuurlijk wel zelf de veiligheidsregels in acht blijven nemen zoals letten op een versleutelde verbinding e.d.
Gratis beveiligingssoftware heb ik geen ervaring mee, maar als ik dan lees hoe ingewikkeld alles is geworden en bij mensen op de pc bestanden versleuteld worden door criminelen en dat het niet meer te herstellen is dan slaat je toch de angst om het hart. Ik wil die narigheid niet en ik weet dat ik goed beveiligd ben.
 
Laatst bewerkt:
@ scrapheap. Dat is inderdaad ook een goede. Download niets van softonic, je krijgt vaak rommel mee.
 
Laatst bewerkt:
Dank allen voor jullie reactie.

Inderdaad Softonic is rotzooi, ik begrijp ook niet dat bv google Softonic altijd bovenaan in de zoekresultaten laat zien.
 
Ik denk marketing en heel veel belangen. Het gaat om de poet.
 
inderdaad, maar wel jammer dat juist een bedrijf als Google hier aan mee werkt, ik heb van heel mensen in mijn omgeving gehoord, dat ze veel problemen hadden met hun computer, nadat ze iets van Softonic hadden gedownload. Eigenlijk zou google dit soort bedrijven moeten bannen. Ondanks de financiële belangen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan