buroblad op smart tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronhoo

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2007
Berichten
146
Mijn smart tv en mijn pc zitten beiden in het bedrade netwerk.
Nu wil ik het beeld op mijn monitor ook op de Samsung smart tv bekijken.

Ik zie mijn tv niet in het netwerk, terwijl de tv wel aangeeft dat deze met internet verbonden is.

Ik vermoed dat dit komt doordat ik op de samsung niet de werkgroep aan kan geven.

hoe pak ik dit aan
 
Wil je dat om echt je bureaublad op de TV te zien of om foto's en/of video vanaf je PC op de TV af te spelen?
 
DE bedoeling is om bv te browsen op de pc en dat dit dan ook te zien is voor anderen op mijn smart tv
 
Dat zal niet via het netwerk gaan werken. Je moet dan de TV op je PC aansluiten. Dat kan als de TV een VGA aansluiting heeft. Daarnaast kan je er de Google Chromecast voor gebruiken die wel hetgeen op je PC scherm staat naar de TV kan "casten".
 
Hallo Ronhoo,

Ik heb een Windows 10 laptop en daar gaat het wel mee. Ik zit nu op m'n telefoon dus ik weet even de juiste toets, maar even als voorbeeld neem ik F6. Daarbij zie je meestal in het blauw dat je met meerdere displays kunt werken. Dan moet je (in Win10, op een laptop) de Fn toets en F6 indrukken en dan komt er aan de rechterkant van je scherm een menu, daar staan allerlei opties voor het beeldscherm, dupliceren, extra scherm en als je smart tv aan staat staat die er ook tussen. Je kiest dan voor bureaublad delen met smart tv en dan zie je op je tv een live 'kopie' van je bureaublad. Werkt bij mij zowel op mijn Samsung en LG tv.

Maar nogmaals, dit is met een laptop. Hoe en of dit ook met een PC gaat weet ik niet.

Als je laptop of PC simpelweg een HDMI aansluiting heeft op de videokaart is dat de simpelste manier. Ik geloof dat HDMI afhankelijk van de kwaliteit zo'n 15-25meter mag zijn.

Succes ermee.

Mvrgr.

Nossie
 
Daarnaast kan je er de Google Chromecast voor gebruiken die wel hetgeen op je PC scherm staat naar de TV kan "casten".
Edmoor,
Hoe kan ik met mijn notebook via chromecast foto's en video's naar mijn tv "casten"?
Alvast bedankt.
Eric
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan