DVI-D naar VGA?

Status
Niet open voor verdere reacties.

GamerTom

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2011
Berichten
531
Hallo,

Is er een manier om van DVI-D of HDMI direct naar VGA te gaan? Mijn nieuwe videokaart heeft alleen DVI-D, HDMI en DP dus kan ik mijn VGA-only monitor niet gebruiken... Ik heb wel een HDMI naar DVI-I en een DVI-I naar VGA adapter maar als ik die aansluit op mijn huidige r9 270x, gebeurt er niks.. Ik ben dus bang dat ik ook nog een hele nieuwe monitor moet kopen.

Mvg,
Tom
 
Even op onderzoek uit geweest en heb het volgende gelezen:
Weet je zeker dat het dvi-d is? Want dan heb je alleen digitaal signaal en is aansluiten op vga niet mogelijk. De meeste videokaarten hebben echter dvi-i, waarin wel analoog signaal zit. Dan kun je met een simpele converterkabel of -blokje de boel aansluiten. Is meestal meegeleverd, maar ook voor een klein bedrag los te koop.

HDMI naar VGA kan natuurlijk wel.
http://www.allekabels.nl/hdmi_kabels/hdmi_omvormers/hdmi-naar-vga.html

Edit: mijn pc heeft een Displayport en daar heb ik een adapter voor kunnen kopen. Mijn monitor heeft een HDMI aansluiting.
Mijn aparte videokaart (Geforce met 2 GB.) had ik er eerst inzitten en die had HDMI en DVI maar die kreeg ik even niet werkend onder Linux Mint. Dus werk ik nu met de grafische van het moederbord die dus een Displayport heeft.
 
Laatst bewerkt:
Hangt even af van welk merk en type R9 je exact hebt. Van de foto's op internet zie ik dat ze allemaal een DVI-I hebben. Ik sluit me dus bij Femke aan met de vraag of je zeker weet dat het DVI-D is?

DVI-I naar VGA is gewoon een kabel voor te koop
Voor DVI-D naar VGA is een omvormer nodig
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan