Windows live mail versie

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterDennis

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Berichten
722
Ik ondervind met mijn WLM 2012 momenteel wat problemen.
Ten eerste krijg ik een foutmelding wanneer ik op een e-mail adres klik. Dan opent hij het programma niet.
Moet ik het e-mail adres kopiëren en in het "aan" balkje plakken.
Ten tweede vermoed ik het programma (na enkele tests) er van dat mijn laptop weer uit slaapstand haalt.

Nu vroeg ik mij af of er een recentere versie is van WML. WML 2014 of misschien wel 2016??
Via google kreeg ik daar geen hele duidelijke zekerheid over.

En ik vroeg mij af of Mail 10 van Windows 10 ook werkt op Windows 7?
 
Hallo Mister Dennis.

Het is WLM inderdaad. De laatste versie is WLM 2012 en is onderdeel van Windows Live Essentials.

Wat is je foutmelding?

Normaal gesproken zijn er vele variaties van Windows mail. Maar de laatste nieuwe is zo een beetje www.outlook.com en Windows outlook 2016.

En office 365 die men door de strot wilt duwen en nog voor moet betalen ook. Sorry, Maar dat terzijde.

Misschien is je profiel beschadigd. Maak een backup van je bestanden en van je contacten. Importeren en exporteren. (maar dat als laatste)

Vervolgens Windows live mail opnieuw installeren. (maar dat als laatste)

Nog even deze voor het geval je dat gaat doen. (dat is definitief)

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/10742/windows-live-mail-uninstall

Ik gebruik gmail als alternatief. :d
 
Laatst bewerkt:
De foutmelding die ik krijg:
"Het programma kan niet worden gestart omdat WLDCore.dll ontbreekt op uw computer. U kunt dit probleem mogelijk oplossen door het programma opnieuw te installeren"

Als ze toch stoppen met dit programma, zal ik eens rondkijken naar een ander programma.
Gmail gebruik ik als back-up. Al mijn mails worden ook daarheen gestuurd, zodat ik ze altijd en overal kan benaderen, via telefoon en andere computers.
Maar ik vind het niet een hele fijne web dienst om mee te werken.
Vandaar ook dat ik nog altijd WML gebruik.
Maar ik overweeg wel om WML te verwijderen en zo lang alleen met Gmail te werken en uit te proberen of ik er aan kan wennen.
 
Ze gaan niet stoppen met WLM, ze zijn 2 maanden geleden reeds gestopt.
 
Hallo. Ik heb punt 4, uit de link van gast0225 gedaan en dat werkt voorlopig wel even zo lang het gaat duren. Dus het zou wel kunnen. Kijk eens bij je provider of daar een mogelijkheid is.
 
Toch geloof ik niet dat ik de zeker enkele keren per week hier op de Helpmij voorbij komende vraag / vragen over WLM helemaal goed begrijp. Ik meen dat ik in het voorjaar of zo (net zoals kennelijk vele anderen die Microsoft accountjes hebben) een notificatiemail van Microsoft heb gehad (op al mijn Microsoft mailadres extenties) dát er veranderingen binnen WLM aan zaten te komen / dat Microsoft zou gaan stoppen met WLM.

Hebben al die andere mensen die Microsoftaccountjes hebben die mailtjes dan
1. niet ontvangen of
2. mogelijk gelijk ongelezen weggeklikt toen als afzender Microsoft werd gelezen................?
 
Laatst bewerkt:
Hoi Quander. En daar heb je ook helemaal gelijk in. Maar het werkt nog steeds. En inderdaad ik heb ook die mail gehad en gelezen. En ik kon het haast niet geloven daar miljoenen gebruik maken van deze WLM.

Maar inderdaad op de langere termijn zal hij verdwijnen. Zie bijlage (datum 24-08) is de laatste binnengekomen mail in WLM was gisteren en ik heb windows 10. Ik ben bijna uitgestudeerd. :d

wlm.PNG
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan