• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gautomatiseerd facturen opstellen op basis van gegevens uit twee tabbladen mbv VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Grijsbert

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2015
Goedenavond,

In bijgaand bestand tref je drie tabellen aan.

De vraag is met behulp van welke vba-code het mogelijk is om:
1. door als gebruiker de maand in te vullen in cel D20 van tab Factuur
2. voor alle cliënten uit tab "cliëntgegevens" een factuur op te stellen met cliëntspecifieke gegevens(zie: voorbeeld)
3. en deze facturen, stuk voor stuk op te slaan als .pdf-bestand(naamcliënt_maand_jaar.pdf)
4. en vervolgens per factuur een nieuwe e-mail aan te maken met MsOutlook met de pdf als bijlage en onderwerpregel: Factuur naam cliënt maand jaar
5. De gebruiker moet uiteindelijk nog wel zelf op de verzendknop klikken om de e-mail te versturen.

Ik ben benieuwd naar j(ulli)e reactie!

Bijlagen

Volgens mij heb ik je al voldoende ingrediënten aangeleverd om zelf met iets te komen.

1) Is niet mogelijk middels VBA
2) Lijkt mij wel maar is vrij onzinnig als er er niets te factureren is.
3) Komt zo'n drie keer per week voorbij.
4) zie 3
5) zie 3

Hoe is het factuurnummer samengesteld en hoe ga je bewaken dat elke opdracht ook daadwerkelijk gefactureerd is? Ergens een maandnummer invoeren en een druk op een knop is vaak niet voldoende om alle diensten te factureren.

Laatst bewerkt:
Dank voor de reacties, ik ga proberen wat te knutselen. Inspirerend bestand gober!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan