Repeater instellen via bedrade PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo,
Ik heb 2 bedrade PC's op zolder staan. Mijn router staat beneden in de meterkast.
Omdat ik in de tuin en boven geen wi-fi heb, heb ik een wi-fi repeater gekocht.
Maar hoe kan ik deze via de bedrade pc installeren?
Groet,
Martin
 
Welke situatie heb je dan precies? Zitten de bedrade PC's ieder aan een aparte kabel naar beneden?
 
De 2 bedrade PC's zitten ieder aan een aparte kabel naar beneden naar de router.
 
In dat geval is het waarschijnlijk makkelijker even een klein switchje aan te schaffen en die bij een van de PC's te plaatsen en zo de kabel te delen, tenzij de repeater ook een doorlus aansluiting heeft? (heeft die 1 of 2 poorten?)
 
De repeater heeft 1 ethernet aansluiting.
Ik begrijp niet hoe je bedoelt! Ik moet dus op de een of andere manier wi-fi boven krijgen. Maar hoe?
 
1a) koop een goedkope switch, bijvoorbeeld: https://tweakers.net/pricewatch/347028/netgear-gs205.html
*let op* geen aankoopaanbeveling, gewoon een voorbeeld van de velen, relatief goedkope, switches die je kunt kopen
1b) koop eventueel 2 nieuwe korte ethernet kabels erbij
2) Installeer de switch op een handige locatie bij een van beide PC's
3) steek de kabel die nu in de PC gaat in 1 van de switch poorten
4) verbind de pc aan de switch (met een eventuele nieuwe kabel)
5) verbind de repeater aan de switch (met een eventuele nieuwe kabel)

Plaats eventueel type repeater dan kan ik specifieker helpen
 
Laatst bewerkt:
Ok, deze heeft verschillende modi:

1) echte repeater: plaats hem op de tussenvloer tussen de wifi beneden en de zolder. Effectieve Wi-Fi snelheid wordt gehalveerd op zolder maar is (hopelijk) nog bruikbaar. Geen verdere installatie nodig behalve initieel verbinden met je wi-fi beneden (configuratie kan in principe zelfs met een smartphone/tablet)
2) extender/AP mode: aansluiten zoals in de eerdere post boven beschreven. Wi-Fi heeft gegarandeerd volle sterkte en snelheid. nadeel: je hebt een switch nodig en moet wat kabels bijleggen/aansluiten.

Of optie 1 werkt is een beetje afhankelijk of je de repeater optimaal tussen je bestaande wifi en de zolder kan plaatsen. Aan de andere kant kost het eigenlijk niets om het te proberen. Optie 2 werkt altijd en geeft je een optimaal bereik en snelheid, maar heeft in jouw situatie dus wat extra werk nodig. Kun je altijd nog proberen als optie 1 niet optimaal is
 
Laatst bewerkt:
Ik zal uitleggen wat ik heb gedaan:
Ik heb de internetkabel uit de pc gehaald. Ik heb de repeater met een internetkabel verbonden met de PC en de repeater in het stopcontact gedaan. Hij werd herkend en kon de procedure doen. Uiteindelijk werd de repeater herkend en er stond: verbonden.
Echter, als ik de repeater mee neem naar beneden en deze weer in een stopctc vlakbij de router stop, wordt deze niet op mijn iPad als op mijn smartphone herkend.
En dat was juist de bedoeling.
Wat doe ik verkeerd?
Groet,
Martin
 
Kun je aangeven wat je bedoel met "niet herkend"? Geeft de repeater een nieuw netwerk aan dat je kan zien op je ipad? of wordt het nieuw ingestelde netwerk niet zichtbaar? of kun je niet goed inloggen op het nieuwe netwerk?

Heb je de netwerk naam wat de repeater uitzend hetzelfde gehouden als de oude netwerk naam, of een nieuwe gegeven? Indien de naam hetzelfde is, zal je apparaat zelf kiezen waarmee die verbind en krijg je geen extra netwerk te zien.

voor de volledigheid: Je hebt bij het instellen van je repeater wel gekozen voor "repeater mode" en niet "ap mode" ? Anders kun je wel inloggen op je nieuwe netwerk maar krijg je geen internet. Je hebt een bestaand wifi netwerk, toch? waarom dan dicht bij de router?
 
Hallo, allereerst bedankt voor je assistentie.
Ik wil een uitgebreide wi-fi draadloos via de repeater.
Ik zie de Wi-Fi repeater (dat is de naam van de repeater) beneden niet op mijn iPad of smartphone.
Ik heb de repeater gereset en dan is de repeater zichtbaar en toont verbonden, maar geeft geen verbinding met internet.
Je vertelt, dat je initieel moet verbinden met de iPad of smartphone,
Hoe werkt dat?
Ik hoor graag van je.
Groet,
Martin
 
Hallo, Ja hoor.
Ik heb methode 1 nog een keer uitgevoerd en de repeater op de 1e verdieping geplugged en heb nu op zolder wi-fi.
Ook beneden, in de keuken ingeplugged en nu in de tuin wi-fi.
Heel hartelijk dank.
Groet,
Martin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan