Moderbord Kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

corzilla

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2007
Berichten
33
Ik zit met een probleem, afgelopen zaterdag heb ik bij een geluidskaart gekocht, de Asus strix soar, ik deze in mijn pc geïnstalleerd en kwam ik er achter dat deze ook een stroomkabel nodig heeft.

Ik heb de stroomkabel aangesloten en ik zet mijn pc aan en de computer start wel op maar ik heb helemaal geen beeld meer.
Vervolgens heb ik mijn videokaart (MSI Twinfrozer n770 TF 2GD5/OC) iin een ander PCI-e x16 slot getest, maar ook dan werkt niet. Ik heb daarop een andere videokaart geprobeerd maar ook dat werkt niet.

Ik heb daarop de geluidskaart weer uit mijn pc gehaald en ook dat werkt niet.

Ik heb de 2 videokaarten in een andere computer getest en daar werken ze wel.
In mijn computer werkt de onboard videokaart wel, als ik bij apparaat beheer kijk en ik laat de verborgen apparaten weergeven krijg ik de volgende melding:
------
Dit apparaat is momenteel niet op de computer aangesloten, of er is geen verbinding met dit apparaat. (Code 45)

Sluit het apparaat op de computer aan of breng een verbinding met dit apparaat tot stand.
-----

Alle overige hardware werkt perfect, 2 WD harddisk, 1 samsung SSD en een dvd brander, ook on-board geluid, netwerk enzovoorts werken prima.
Ik heb al geprobeerd de pc met enkel mijn videokaart op te starten, waarbij ik mijn harddisks en SSD van de stroom gehaald heb, ook dan alleen beeld via de on-board kaart.

Mijn videokaart heeft 2x een 8-polige stroomstekker nodig en deze zijn ook aangesloten.
Ik heb ook een videokaart getest die geen extra stroom nodig heeft, maar ook deze werkt niet.

ik heb ook een ander beeldscherm geprobeerd maar ook dat maakt geen verschil (ik heb DVI, HDMI en VGA getest, maakt totaal geen verschil)

In mijn oude pc werken de videokaarten wel.

hebben jullie enig idee wat dit probleem zou kunnen zijn?
ik twijfel zelf heel erg tussen de PCI-e x16 lanes die niet meer werken (het moederbord dus) en de voeding.

mijn systemspec zijn als volgt:

Moederbord: MSI Z77A-GD55
CPU: Intel(R) Core(TM) i7-3770 CPU @ 3.40GHz (8 CPUs), ~3.4GHz
SSD: Model: SAMSUNG SSD 830 Series
harddisks: WDC WD10EZEX & WDC WD10EALX
OS: Windows 10 Home 64-bit
Voeding: OCZ Fatal1ty 750W ATX22
Geheugen: 16384MB RAM
 
De voeding zal het (hoogstwaarschijnlijk) niet zijn aangezien een videokaart zonder extra voedingsaansluiting ( dus binnen de 75 Watt PCI-e specificatie ) het ook niet doet.
Mijn vermoeden is dat je moederbord stuk is...de IGP via je processor werkt wel maar die gaat buiten de PCI-lanes om.
 
Al geprobeerd de PC te starten met een boot-cd zoals bijv. de Hirens Bootcd http://www.hirensbootcd.org/
of een Windows -nstallatie cd/dvd, gewoon om te zien of de PC wil starten.
Als dat lukt is het niet het mobo.
 
Het lijkt mij ook sterk dat er zomaar opeens 2 pci-e sloten spontaan kapot gaan.

Niets veranderd in de bios settings?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan