Vraag over R4 SDHC

Status
Niet open voor verdere reacties.

riccardodeboef

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2002
Berichten
260
Hallo, onlangs heb ik een Nintendo DSI XL via marktplaats aangeschaft. De Nintendo werd geleverd zonder kaart.
Deze R4 kaart heb ik besteld via internet. Ik kwam uit bij een R4 SDHC kaart (2015). Het bedrijf heeft zelf de firmware van de kaart erop geinstalleerd.
De versie van de Nintendo die ik gebruik is versie: 1.4 E.

Toen ik de kaart erin deed, kreeg ik echter gewoon het normale menu (dus van de Nintendo zelf en niet van de kaart).
Wanneer ik de kaart van de Nintendo dsi XL van mijn zoon erin doe (M3 Zero) doet hij het wel. De nieuwe kaart werkt ook niet op de Nintendo van mijn zoon (eveneens versie 1.4 E).

Ik vermoedde dat de kaart niet compatible was met de Nintendo en heb het bedrijf het een en ander voorgelegd.
Dit was hun reactie:

1,4E is de laagste versie dus daar zou elke nieuwe r4 kaart gewoon op moeten werken


Ik weet nu dus niet waar het aan ligt. Heeft dat bedrijf gelijk en waar zou het dan aan kunnen liggen?
 
Hallo

"en waar zou het dan aan kunnen liggen? "

Vermoedelijk minimale hardware verschillen , (timing problemen , etc ...) , waar nintendo uiteraard gretig op inspeeld met hun firmware updates ...

Minimale vervuiling van de connectoren (oxydatie) , zou ook een mogelijke oorzaak kunnen zijn.

De winst op dergelijke consoles is te maken met de spelletjes .... de fabrikanten zullen er uiteraard alles aan doen om "veiligheidscopies" (lees -> piraterij) uit te schakelen.

Je kunt uiteraard ook nog eens proberen of dit te omzeilen is door een andere firmware op de r4 kaart te inatalleren.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan