kan geen mail versturen wel ontvangen Ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.

M@rtin

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2000
Berichten
195
Hallo,
mail ontvangen gaat prima maar wanneer ik een mail wil versturen krijg ik de volgende melding.
windows live mail fout-id 0x8007007A
na wat surfen lees ik dat het komt door een verandering in One Drive (waar ik niet om gevraagd heb)
ik zou onedrive uit moeten kunnen schakelen in gpedit.msc , maar mijn computer zegt dan dat hij dit niet kan vinden.
windows 10 terugzetten gaat niet meer, heb het al een te lange tijd in gebruik.
baal er best van en hoop op een oplossing.
m.v.g Martin
 
krolik, dat was ook het antwoord van Ziggo, probeer webmail van Ziggo, maar ik gebruik dit al jaren en nu ineens zou ik aan iets anders moeten wennen.

dnties
xxxxx@chello.nl
van de een op de andere dag kon ik niets meer versturen vanaf mijn laptop. mijn desktop doet het nog wel.
op beide heb ik windows 10. bij geavanceerd staat uitgaande mail (SMTP) poort 25 en bij servers inkomend email pop3.upcmail.nl en uitgaande smtp.upcmail.nl
hoop dat je hier iets aan hebt.
 
Probeer eens (uitsluitend (*)) de instellingen van de uitgaande mailserver te veranderen naar de instellingen die hier zijn genoemd.
Dus niet poort 25 maar poort 587
Dus niet smtp.upcmail.nl maar smtp.ziggo.nl
En verder de 2 beveiligingsopties aanzetten: "Vereist verificatie" en "Vereist een beveiligde verbinding (SSL)"

(*) Ga niets veranderen aan de instellingen van de inkomende mailserver (want dat werkt al goed etc.), alleen die van de uitgaande mailserver.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
waarschijnlijk het een en ander fout gedaan want kan nu niets meer versturen en ontvangen.
hulp hulp
 
Daar kunnen wij niets mee: Wij kunnen niet weten/ruiken/gokken wat je veranderd hebt. Bovendien had ik uitdrukkelijk gezegd niet aan de instellingen van de inkomende mailserver te gaan rommelen.

Wellicht kunnen we iets zien als je ons vertelt wat de huidige instellingen zijn van de inkomende en uitgaande mail, anders zul je met Ziggo moeten gaan bellen om je instellingen door te lopen met een helpdeskmedewerker.

Tijs.
 
Volgens mij staat er meer tekst bij een dergelijke fout. OneDrive kun je uitschakelen. Ik betwijfel of dat de oorzaak is. Ik denk meer aan dat je niet juist bij de provider bent aangemeld. Zonder die aanmelding kun je niet verzenden en niet ontvangen of één van beide. Beide moeten juist zijn. En een onjuiste aanmelding komt omdat wachtwoorden niet goed onthouden zijn of door misverstanden het onjuiste wachtwoord wordt gebruikt. Je gaat namelijk op een gegeven wel door maar het resultaat is dat je niet kunt verzenden. Kijk nog eens goed of er meer bij die foutmeldingen staat.
 
Laatst bewerkt:
Kijk daar staat het ook. 'Je hebt wel de inloggegevens van een e-mailadres van Ziggo nodig voor de gebruikersnaam en wachtwoord bij het aanmelden bij de SMTP-server.' Als je je niet juist hebt aangemeld dan kun je geen e-mails verzenden. Nu heeft M@artin wijzigingen aangebracht in zijn account dan zul je je hoogstwaarschijnlijk opnieuw moeten aanmelden voor dat account. En dat moet je met de juiste gegevens doen.
 
ik krijg deze melding..

Er is een onbekende fout opgetreden.

Server: 'smtp.upcmail.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x8007007A
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiligd(SSL): Nee

ik heb idd in de instellingen zitten grutten, maar heb nu wel weer inkomende post. maar een mailtje versturen is nog steeds niet mogelijk.
ik zal het nog eens proberen en neem eventueel contact op met Ziggo. ik laat nog wel horen hoe het gegaan is.
allen alvast bedankt.
 
even een update: inkomende mail werkt goed kan alleen nog niets versturen.
instellingen: email pop server: pop3.upcmail.nl email smtp server: smtp.upcmail.nl
dit zou toch moeten werken, maar helaas.
 
uitgaande mail weer op 25 gezet en alles werkt weer, blijft voor een vreemd gevalletje maar blij dat ik weer kan mailen.
iedereen bedankt want heb er toch weer wat van geleerd.
 
Dit zal het zijn... Een wonder of mirakel is een zeer indrukwekkende en rationeel (schijnbaar) onverklaarbare gebeurtenis.
 
@Senso: Ik vermoed (gegeven dat, nu (bijna) alles is teruggezet naar hoe het stond en het nu (weer) werkt), dat er een tijdelijk probleem bij Ziggo is geweest, mogelijk/waarschijnlijk m.b.t. gebruikersnaam- en wachtwoordverificatie van @chello.nl gebruikers (zoals M@rtin is).
[Bedenk hierbij dat de meeste UPC/Chello gebruikers niet (meer) een @chello.nl mail-account hebben maar een @ziggo.nl of @upcmail.nl]

Tijs.
 
dank je wel, en ja ik denk ook dat het zichzelf wel weer opgelost zal hebben.
ik bedenk mij nu dat het een keer eerder ook al eens gebeurd is, toen heeft het twee dagen geduurd en nu een hele week.
als het nu weer eens gebeurd zal ik nergens aan komen en rustig blijven.
nogmaals dank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan