Ik kan een app niet verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
1.264
Op mijn Samsung telefoon staat een gedownloade app die ik niet op de normale wijze kan verwijderen. Is er een programmaatje waarmee ik dat wel kan?
Hij blijft maar staan op verwijderen maar hij gaat er niet af. Het is een app van een zaklamp
 
Daar is ie weer.

De apps die je hebt gedownload, zijn op meerdere manieren weer te verwijderen van je toestel. Bijvoorbeeld via de Play Store, de winkel waar je ook apps downloadt.
Tik op de app Play Store.
Tik linksboven op het pictogram met de drie streepjes.
Een menu opent. Tik hierin op Mijn apps en games.
Er opent een lijst met apps die op uw apparaat staan. Tik op de app die je wilt verwijderen.
Tik rechts op Verwijderen. Tik op OK.
De app wordt nu verwijderd van het apparaat. Overigens zijn apps die standaard op een toestel staan, niet te verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
@ manamana
Op mijn Samsung telefoon staat een gedownloade app die ik niet op de normale wijze kan verwijderen.
 
Normale manier zou kunnen zijn bij Settings > Applicaties en de knop verwijderen maar zou je kunnen aangeven welke App het hier betreft?

Wanneer je deze App altijd al gehad hebt dan is die, zoals gezegd, van Samsung zelf en in het besturingssysteem opgenomen. Om toegang te krijgen tot de hele telefoon en om een ander besturingssysteem te kunnen installeren moet de telefoon geroot zijn maar zoiets is een riskante, ingewikkelde onderneming, voor elke telefoon anders en onveilig bovendien. Je kan hierdoor de telefoon onbruikbaar maken en garantie verliezen. Daarom moet je leren leven met het hebben van bepaalde toepassingen.

Verdere gedachten;
Is de App misschien nog actief? Open dan de taak beheerder en sluit alles af.
Draai een virus scanner of een malware scanner, omdat sommige eenvoudige programma's spyware zijn.
 
Alfred de app had ik juist nog nooit gehad maar de backup heeft de app's die ik had niet terug gezet. Zie hier en daarom moet ik de app's weer opnieuw downloaden. Ik had altijd ene zaklicht app maar die ik had zag ik niet meer dus heb ik een andere genomen waar de mensen over tevreden zijn. Ik vind hem echter niet makkelijk omdat hij direct aangaat als je de app al aanraakt. Dus ik dacht even verwijderen maar het lukt met geen mogelijkheid. Het blijft maar staan op verwijderen en een balkje lopen maar weggaan doet hij niet. Flashlight Galaxy heet hij.
Ik heb de app "gedwongen gestopt" en daarna op verwijderen maar zoals gezegd hij gaat niet weg.
Ik heb idd. ook gescand met de virusscanner TrustGo op virussen en malware. Geen resultaten.
 
Misschien heb je het beveiligd tegen verwijderen. Dan is er een extra stap nodig: ga naar Settings > Beveiliging en zoek naar een menu dat iets in de naam heeft van Administrators. Daar zie je een lijst van Apps die verdere bevoegdheden nodig hebben om te kunnen worden verwijderd. Haal het afvinkje bij Flashlight Galaxy weg.

Voor nu kan je het icoon ook verslepen naar de Apps en Widgets schermen (een icoon met allemaal blokjes). Dan is die nog beschikbaar en aanwezig maar is die van de bureau bladen af.
 
Ik kan ik niet zoiets vinden in beveiliging maar ik ga het oplossen, opnieuw harde reset want zoveel werk is dat ook niet en dan is ie wel weg.
Bedankt voor de tips.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan