WLM mappen overzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Berichten
992
Het lukt mij niet...nochtans ik dacht...niet dus.

Windows 7 64 bit en WLM op twee computers.

Ik heb op mijn laptop een 30-tal mappen met daarin een boel emails
Is het mogelijk om al die mappen mits kopiëren of iets dergelijk naar mijn desktop over te zetten.

Heb al diverse zaken uitgeprobeerd...lukt niet.
 
Wat lukt er precies niet? Heb je de mappen wel gevonden? Dan kan je ze gewoon via een USB stick overzetten.
Ze zouden hier te vinden moeten zijn:
C:\Users\<gebruikersnaam>\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail
 
Heb o.a. deze link gebruikt en al de mappen zijn wel aanwezig maar de inhoud (de emails) zitten er niet bij...

Heb ok al geprobeerd om enkel "storage" over te zetten omdat ik mijn emails account wel al geïnstalleerd zijn en het overzetten leek mij overbodig.
Ook hier geen resultaat.

Ik deed het ook met copy op usb stick exporteren en importeren...niets...

Heb ook WLM gewist en opnieuw geïnstalleerd + de link.

Wat doe ik verkeerd of moeten die emails één voor één naar mij emailadres doorgestuurd naar de diverse mappen doorgestuurd worden ? Te zot...daar begin ik zeker niet aan.
 
Zelf heb ik dezelfde situatie: Desktop met WML en laptop met WML. Op de laptop gebruik ik echter niet de mails van de desktop. Reden is dat het me in het verleden niet lukte dit goed over te zetten. Mijn conslusie was toen dat je wel die folders kunt kopieren, maar dat WML, ook al gebruik je de zelfde accountgegevens, toch een eigen ID aan maakt en die mails dus niet leest.
Onlangs heb ik voor de zekerheid Thunderbird als alternatief geïnstalleerd. Daar ging het overzetten overigens wél goed.

De standaard werkwijze is: Maak eerst op dezelfde drive een folder aan (naar USB exporteren lukte bij mij niet) waar je emails naar toe moeten. Ga in WML naar "bestand" -> "email exporteren". Geef de targetfolder aan en kies voor exporteren in WML formaat. Kies voor "alle mappen" (default)

In elk geval zou ik de map eerst naar je laptop kopieren en ook het terugzetten niet vanaf de stick doen, maar vanaf de hd.

Verder merkte ik dat niet van alle mappen de inhoud werd meegenomen, ook al leek het er bij het importeren wel op. Of zelfs dat mijn map "archief" in de folder van verwijderde email werd gezet. Die map "archief" met een aantal sub mappen, kwam echter wel goed over en kon ik zo terugplaatsen.
Mijn suggestie is dan ook: Zet al je mails (met eventueel map en al) in een aparte map, met name de emails uit de mappen Postvak in, postvak out enz.
Doe dan de standaard export en import en kijk of je die archiefmap wél goed overkrijgt. Zet dan de mails weer terug waar je ze hebben wilt.

Als het gelukt is: Let wel nog even op of je via pop3 werkt, of via IMAP (waarschijnlijk pop, anders hoefde je waarschijnlijk niet over te zetten? (Zo goed ben ik er nu ook weer niet in thuis.) Als je via pop 3 werkt, moet je maar op één van de twee cliënts instellen dat de berichten van de server gewist mogen worden, dan houd je alle mails op dezelfde locatie.
(Zelf blijf ik voorlopig met WML werken, maar houdt Thunderbird als reserve achter de hand.)
Ik ben benieuwd of dit gaat werken. Ik ga het een dezer dagen zelf ook nog eens proberen.
 
Als is dit zo lees is het niet eenvoudig.
Wat ik zelf wel eens doe is, de e-mails van een storage map bijvoorbeeld in de map 'Coolblue' staan 10 e-mails kopiëren naar een gewone map in verkenner. En dan verplaats ik ze later weer naar de (aangemaakte) storage map Coolblue in WLM op de andere pc/laptop. Met een dertigtal mappen is dit te doen.

Voor de zekerheid: Niet naar deze locatie kopiëren C:\Users\<gebruikersnaam>\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail (storage folders)

maar binnen het programma WLM zelf.
 
Laatst bewerkt:
Folders.jpg
Veng, dit is het resultaat

Ik vind niets terug.

Senso, hoe kopieer je 10 emails die in opslag map zitten in WLM naar de verkenner...lukt mij niet

In beide gevallen doe ik het mogelijk niet correct.
 
Laten we even eerst duidelijk hebben waar Veng in zijn laatste paragraaf al over hint:
Praten we hier over een POP3 account of een IMAP account? En is het hetzelfde type account bij zowel de nieuwe als bij de oude installatie?

O.b.v. dat ik meen te weten:
De .EML bestanden van ingekomen post worden alleen bij POP3 accounts gemaakt. Dus als beide WLM installaties zijn ingesteld op POP3 dan zou migreren (desnoods met wat extra stappen) moeten kunnen werken.
Bij IMAP worden geen .EML bestanden gemaakt van ingekomen post, want je leest de mail 'online'. Dus als bij beide WLM installatie IMAP is ingesteld, dan zijn de .EML bestanden die in de oude installatie gevonden zijn in ieder geval niet de ingekomen post (mogelijk wel de uitgaande post) van het IMAP account op de oude installatie.
Nu het horrorscenario: Je hebt op de oude installatie POP3 ingesteld en op de nieuwe IMAP. Dan gaat het helemaal niet werken, want IMAP werkt niet met .EML bestanden voor ingekomen post en online lezen van de oude post op de nieuwe installatie kan niet want die is eerder gedownload, opgeslagen als .EML bestanden en daarna verwijderd van de inkomende post mailserver door de oude installatie.

Ik gebruik WLM zelf niet, maar ik denk vrij zeker te kunnen zijn over wat ik in de vorige paragraaf schreef. Hopelijk kan iemand met WLM bevestigen of wat ik schrijf aldaar klopt of juist niet.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik zowel POP3 als IMAP in WLM.
Mogelijk is dit de reden waarom ik niets kan overdragen. Moet ik hier misschien IMAP verwijderen ?

Maar de (email) folders waarvan sprake zijn enkel POP3.
 
Je bedoelt (neem ik aan) dat je meerdere mail-accounts hebt in beide WLM installaties.

Als mijn informatie klopt zou je, zolang die mail-accounts 1-op-1 hetzelfde zijn qua POP3 en IMAP op beide installaties, de POP3 inkomende mail moeten kunnen importeren in (hetzelfde) POP3 account van de nieuwe installatie.

Dus niet dat je het zo hebt staan nu (even met @hotmail.com en @upcmail.nl als voorbeeld):
@hotmail.com mailaccount op installatie1 is POP3
@upcmail.nl mailaccount op installatie1 is IMAP
@hotmail mailaccount op installatie2 is IMAP
@upcmail mailaccount op installatie2 is POP3
want dat is het horror-scenario waar ik het in mijn vorige posting over had.

Tijs.
 
WLM op laptop:
Mijn eigen pop account
Mijneigen Imap account
echtgenote pop account

Op de desktop:
zelfde account behalve die van echtgenote.
 
Ietsjes preciezer was prettig geweest: Je hebt (m.u.v. van pop3 account echtgenote) dezelfde accounts aangemaakt op de nieuwe installatie én ook het type (POP3/IMAP) hetzelfde ingesteld als op de oude installatie?

Indien ja, dan zou dat ook betekenen (mijn kennis volgend) dat je probeert de ingekomen mail van je eigen POP3 account van de oude installatie in te lezen in je eigen POP3 account op de nieuwe installatie, maar dat dat (nog onbekend waarom) niet gaat/werkt? En ook dat je niet probeert om (ook) de POP3 mail van echtgenote in te lezen op de nieuwe installatie, eenvoudigweg omdat dat mailaccount op de nieuwe installatie niet bestaat.

Tijs.
 
Mogelijk is mijn uitleg verre van duidelijk.
Op beide computers krijg ik inkomend dezelfde emails binnen.
Zowel voor mijn pop3 als mijn imap account.

Vergeet misschien de pop3 account van mijn echtgenote niet op de tweede computer niet is ingesteld.

Allemaal dit geeft geen problemen.

Ik heb op mijn laptop die ik dagelijks gebruik een heleboel mappen (folders) en sub mappen aangemaakt waar, door de jaren heen, veel emails in ondergebracht zijn.

Nu wil ik deze folders ook naar mijn desktop overbrengen...met export en import of met "users...appdate...enz...
Het enige dat al is gelukt is dat alle folders er correct worden weergeven maar ik zie geen enkele email...alles schijnt leeg.
Als ik op een map klik zie ik in 1/10 seconde dat er iets zou moeten staan...verder niets.
 
Rechtsklik in WLM eens op zo'n mailmap en vraag de Eigenschappen op. Kijk of je kunt achterhalen hoeveel mailitems er in die mailmap staan, hoe groot de mailmap (totaal) is etc.
Geeft dat de hint dat het allemaal klopt (er alles in zou moeten staan) en je dus (eigenlijk) de mails ook gewoon weergegeven moet kunnen zien én openen in hun mailmap, dan zou het (misschien) een weergave probleem kunnen zijn.

Zoals gezegd heb ik WLM zelf niet, dus meer tips kan ik niet geven (hopelijk anderen wel).

Tijs.
 
Ik probeer er later op terug te komen, maar het probleem lijkt opgelost met export en import.
Iedereen bedankt.
 
Senso, hoe kopieer je 10 emails die in opslag map zitten in WLM naar de verkenner...lukt mij niet

Je gaat naar de map in WLM daar staan 10 e-mails. Je selecteert ze allemaal dan rechtsklik > slepen > Hierheen kopiëren naar een map in verkenner dat is alles. WLM is dus geopend.

Het bericht in verkenner is gelijk aan het bericht in WLM, zelfde naam, verzonden op, etc. met de extensie .eml
 
Laatst bewerkt:
WML is echt een vreemd pakket. Alle mails worden geïmporteerd. Blijkbaar heeft hij even "bedenktijd" nodig om te beslissen of hij ons welgevallig wil zijn, want plots, nadat ik dacht dat het allemaal niet lukte, staan al mijn mails op de goede plaats.
Het adresboek snap ik echter ook nog steeds niet. Ik had mijn adresboek onlangs geod uitgemst, maar kan blijkbaar weer opnieuw beginnen. Mss door een oude image, terwijl ik dacht dat ik mijn adresboek op mijn dataschijf gebruikte. Verder heb ik verschillende folders met contacten en weet nog steeds niet met welke folder ik nu eigenlijk werk. Binnen 'n folder zitten ook weer verschillende versies van het adresboek. Er zal wel een of andere logica achter zitten, maar voor mij is die duister.
 
Laatst bewerkt:
Contactpersonen binnen verkenner heeft niets te maken met contactpersonen binnen WLM. Je gebruikt het één of de ander. Het beste kun je als je binnen WLM de contacten op orde hebt deze exporteren (.csv-bestand) dan kun je snel herstellen.

Dat geintje wat jij zegt heb ik volgens mij ook meegemaakt. Kwam er niet achter hoe dat kwam. Maar ik zag wel op een ogenblik dat al mijn contacten te zien waren op mijn Windows Live Account en dat vond ik hoogst onprettig en grove schending van de privacy. Dus daar vind een synchronisatie plaats zonder dat de klant dat weet. Dus als het omgekeerde ook kan gebeuren dan kan het plots zijn dat jouw oude structuur er weer staat. Erg onlogisch en moet niet kunnen, maar ik sluit niets uit.
 
Contactpersonen binnen verkenner
Mijn reactie ging alleen over contacten binnen WML (mss had ik het woord adresboek moeten gebruiken). Die staan normaal op je os schijf, maar kun je met een truc op een andere schijf zetten.
MKLINK /d "%LOCALAPPDATA%\Microsoft\Windows Live\Contacts" "E:\xxxx\Windows Live Contacts"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan