facebook privacy

Status
Niet open voor verdere reacties.

de jean

Meubilair
Lid geworden
29 dec 2001
Berichten
5.477
Hoi,

vraagje ivm privacy.
Mijn instellingen staan vrij strikt, buiten vrienden kunnen andere niets zien, maar door mij geschreven recensies en de groepen waar ik lid van ben kan iedereen zien.
Hoe kan ik dat beperken tot alleen vrienden ?

Alvast thx voor de hulp.
 
Volgens mij kan dat niet. Als je een recensie in de krant zet kan die ook door iedereen gelezen worden...
 
Volgens mij kan dat niet. Als je een recensie in de krant zet kan die ook door iedereen gelezen worden...

facebook noemt het recensies, maar het gaat ook over contactname met bedrijven via berichten op hun fb-pagina ...
en betreffende de groepen waar ik lid van ben ?
 
Je bent lid van een groep en alles wat je daar neerzet wordt gezien. Althans, als de beheerder de groep openbaar heeft gezet, dan kan iedereen het zien, maar verder kan men niet iets plaatsen zonder lid te worden.
Heeft de beheerder de groep op afgesloten gezet, dan kan niemand iets lezen wat jij neerzet.
 
Je bent lid van een groep en alles wat je daar neerzet wordt gezien. Althans, als de beheerder de groep openbaar heeft gezet, dan kan iedereen het zien, maar verder kan men niet iets plaatsen zonder lid te worden.
Heeft de beheerder de groep op afgesloten gezet, dan kan niemand iets lezen wat jij neerzet.

dat is duidelijk, maar niet-vrienden kunnen zien bij welke groepen ik aangesloten ben, ook besloten groepen ...
 
Als jij wat plaatst in een groep die niet openbaar is, kunnen anderen en je vrienden volgens mij je berichten niet lezen, zolang ze dus geen lid zijn van die groep.
Leden van die groep kunnen uiteraard wel zien wat je schrijft, maar dat is logisch. Ze kunnen ook je profiel gaan bekijken, maar als je geen vrienden met hun bent, en je hebt alles alleen op vrienden gezet op je eigen tijdlijn, kan niemand dat verder zien.

Staat die groep openbaar, dan kan het zijn dat je berichten wel gelezen kunnen worden, ook door je vrienden.

Hier kan jij dus zelf niets aan veranderen.
 
Als jij wat plaatst in een groep die niet openbaar is, kunnen anderen en je vrienden volgens mij je berichten niet lezen, zolang ze dus geen lid zijn van die groep.
Leden van die groep kunnen uiteraard wel zien wat je schrijft, maar dat is logisch. Ze kunnen ook je profiel gaan bekijken, maar als je geen vrienden met hun bent, en je hebt alles alleen op vrienden gezet op je eigen tijdlijn, kan niemand dat verder zien.

Staat die groep openbaar, dan kan het zijn dat je berichten wel gelezen kunnen worden, ook door je vrienden.

Hier kan jij dus zelf niets aan veranderen.

ter verduidelijking, niet-vrienden kunnen niet mijn berichten lezen die ik post in een besloten groep, maar wel zien bij welke groepen ik aangemeld ben.
 
ter verduidelijking, niet-vrienden kunnen niet mijn berichten lezen die ik post in een besloten groep, maar wel zien bij welke groepen ik aangemeld ben.
Je kunt de zichtbaarheid van je lidmaatschap van groepen alleen algemeen aan of uitzetten. Maar je kunt niet instellen dat bijv. niet vrienden niet kunnen zien dat je in een bepaalde groep zit en dat vrienden dat wel mogen zien. En je kunt dit dus helaas al helemaal niet per groep instellen.
Dit gaat dan over openbare groepen. Volgens mij zijn alleen geheim groepen niet zichtbaar voor anderen op je profielpagina.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan