Ipcamera niet benaderbaar zowel intern als extern

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bart28

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2007
Berichten
138
Hallo,

Ip camera een Foscam Fi8905w krijg ik zowel intern als extern geen verbinding mee.

Ik heb als modem: Arcadyan VGV7519 abbonnement van Telfort , in het verleden had ik een ziggo met een ubee modem, hier ging het prima.
Via de webgui van het modem weet ik dan mijn ip adres van de camera 192.168.2.1 is, het ip adres van mijn laptop op windows 7 is 192.168.2.5 en laptop met windows 10 is 192.168.2.4

Wanneer ik met beide laptops een scan doe via advanced ip scanner vinden beide laptops deze camera niet.

Wanneer ik met beide laptops een ping doe naar elkaar krijg ik 4x reply, wanneer ik dit naar de camera doe krijg ik Request timed out.

In het modem/router
Knop data
knop firewall-->respond to icmp ping on wan interface staat aan
Optie access control --> enable filtering function staat uit en ook in de tabel staan geen records
Mac filter staat uit
DMZ--> Enable DMZ function staat uit.

Tot slot, modem/router diverse malen gereset, ook de camera als diverse malen gereset geen meerwaarde

Op moment ben ik out of options, wie kan me advies in deze geven.
 
en je vertelt niet welke interne ip adressen de nieuwe router uitgeeft.
Zitten die ook in de 192.168.2 serie ?
 
Zou de camera eens rechtstreeks aan de pc hangen en dan pingen naar 192.168.2.1:80 ( default poortnummer ) en kijken wat het oplevert.
Op die manier kun je eventueel een router-probleem uitsluiten.
 
@ScrapHeap: Pingen naar een poort? Geef even de juiste aanroepmanier, want vlgs. mij kan dit helemaal niet.

Wel kan een via de telnet client (evt. eerst toevoegen via appwiz.cpl -> Windows onderdelen toevoegen en verwijderen -> Vinkje zetten in de telnet-client) een verbinding worden gemaakt naar de (TCP) poort om te zien of er verbinding mee mogelijk is. Indien de verbinding lukt dan wordt het CMD-venster zwart en gaat de cursor links bovenaan staan.
cmd /k telnet 192.168.2.1 80

Verder kan gekeken worden 192.168.2.1 wel resolvet naar een MAC-adres. In een CMD-venster "Als Administrator starten" eerst een ping doen en dan kijken in de ARP-tabel of dat gepingde ip-adres een MAC-adres toevoegde in de ARP-tabel:
ping 192.168.2.1
arp -a


Staat 192.168.2.1 niet in de arp tabel, dan is het (echte) ip-adres van de ip-camera anders dan 192.168.2.1 óf de ip-camera is niet op het lokale netwerk bereikbaar (dus mogelijk op een ander netwerk aangesloten).

Tijs.
 
Excuus, mijn fout.
Default staat zo'n IP-cam in een range van 192.168.1.x....en niet in 192.168.2.x.
Verder kun je indd. niet naar poort 80 pingen als deze niet via de router loopt ( die poort 80 zou je op de webinterface van de camera moeten doen belanden ).
 
@andré:
Wanneer ik met beide laptops een scan doe via advanced ip scanner vinden beide laptops deze camera niet.

Wanneer ik met beide laptops een ping doe naar elkaar krijg ik 4x reply, wanneer ik dit naar de camera doe krijg ik Request timed out.

Lijkt mij dat optie 2 uit mijn vorige posting van toepassing is, oftewel dat de ip-camera niet in hetzelfde netwerk zit als de twee laptops (*)! En (o.a.) dat is te testen met een telnet en ping test i.c.m. een ARP-listing...

(*) Bijv. hoofdrouter provider, daar 2 eigen routers op aangesloten, laptops verbinden met router1, ip-camera verbonden met router2. Beide eigen routers gebruiken intern het 192.168.2.x netwerk, hoofdrouter provider gebruikt een andere LAN-netwerk (bijv. 192.168.0.x, 192.168.1.x, 192.168.178.x, 192.168.192.x etc.)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Via de browser kan je altijd contact maken met de camera.
Eerst ook de cd met programma installeren.

Als je al een ip-adres hebt gekregen moet je hoogstwaarschijnlijk een poort toewijzen. Dat moest ik in mijn modem van KPN instellen. Dus de ip-camera een poort toewijzen en aangeven dat het een camera is.

Neem het ip adres 192.168.2.1, daarna zoiets als :81/web/xxxxxx.html
Dat ligt er dus aan wat de gebruikersnaam is en op welke poort je de camera binnen laat komen.
Zoals je ziet is dat bij mij 81, normaal is het 80. Op de xxxxx komt je gebruikersnaam.

Verder als je dan een enter geeft, dan moet je je wachtwoord invullen.
Zet in de router/modem het ip adres vast, zodat je na aan/uitzetten geen andere krijgt.

Daarna kan je de instelling bijwerken. System settings, Networking etc. etc.

Alles zal in de handleiding staan toch http://docplayer.nl/7020146-Deze-ha...8905w-fi8906w-fi8908w-fi8918w-fi8909w-na.html. Overigens heb ik mijn camera direct in het modem Thomson geplugd. Ik kan ook via wifi maar dat vind ik onstabiel. De wifi van KPN is niet zo stabiel ;)
Heb bijna hetzelfde ip adres wat jij hebt ;)
 
Laatst bewerkt:
Dus eerst werkte het wel, want tenslotte kon je via de webgui bij de camera komen. Vraag is wat er sindsdien is veranderd?

Kom je er niet uit dan de camera hard resetten met een paperclip. Hierna staat hij op de standaard instellingen (en dus IP) en kun je e.e.a. weer goed instellen.
 
Zojuist opnieuw een poging gedaan.

Heb de cam een paar minuten van de stroom af gehad, deze weer aan de stroom gedaan en de ip camera tool geinstalleerd, ook deze kan geen camera vinden.

Belangrijk detail is dat na het rebooten van de camera in het modem van Telfort ook geen netwerkcamera meer te zien is.

Ik ga morgen 2 andere camera's halen en kijken of deze wel functioneren ;(
 
Belangrijk detail is dat na het rebooten van de camera in het modem van Telfort ook geen netwerkcamera meer te zien is.
En je hebt hem wel met een kabel in het modem?
Je doet toch iets niet goed.

En heb je de handleiding wel bekeken?
 
En je hebt hem wel met een kabel in het modem?

Jazeker, valt me wel op dat het lampje op de poort niet constant knippert
Je doet toch iets niet goed.

En heb je de handleiding wel bekeken?
Jazeker
 
Reset de cam en zet je pc of laptop los van wifi of netwerk (!!!) met een vast ip adres in dezelfde range als de cam.
Sluit de cam via utp aan op de pc/laptop en zet de cam op een vast ip adres zoals 192.168.2.1 met gateway 192.168.2.254 en DNS 192.168.2.254.
Klik op ok alles alles ingevuld is (of wat je anders doet om te bevestigen.)
Als de pc in een ander ip range zat bij 192.168.1.x dan zul je nu de verbinding met de cam verliezen.....
Maak het ip adres van pc/laptop weer dynamisch of als je een ander vast ip adres had .. zet hem daar op terug..
Sluit de cam weer aan op de router...

En kun je hem nu wel weer vinden en doet ie het?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan